L’EPANCHEMENT DU SONGE DANSLA VIE REELLE DANS AURELIA DE GERARD DE NERVAL

Sembolizmin ve sürrealizmin öncülerinden biri olan Gerard de Nerval, en yaratıcıdönemlerini, ruhsal bunalım içinde geçirdi ve birçok kez akıl hastanesine yatırıldı. Ümitsiz bir aşkla bağlandığı,1842 yılında ölen oyuncu Jenny Colon’u düşlerinde yaşatmayısürdürdü ve Aurélia’da onu kendisine kurtuluşvaat eden Meryem Ana ile özdeşleştirdi. Düşleri, gündelik yaşamla doğaüstü olaylar arasında bir köprü olarak görmüşve yapıtlarında kendisini cinnete sürükleyen düşve deneyimlerine yer vermiştir. Nerval Aurélia’da; aile, cinsiyet ve ölüm gibi psikolojik takıntılarını obsesiyon deliliğe varan ifadelerle dile getirmiştir. Roman da biri aklıbaşında, sakin ve araştırma aşkıolan, diğeri şizofren düşve kabus gören iki ayrıNerval vardır. Aklıbaşında olan Nerval, diğer deli Nerval’in düşlerini ve kabuslarınıgözlemler. Gördüğü rüyalar güncel gerçek ile içe içe girer. Bu da kendisini psikolojik bunalıma sürükler. Aurélia, adeta Nerval’in edebi bir vasiyetnamesidir. Bu romanda kronolojik bir olay sergilenmemiştir. Romanın kurgusu içinde klasisizm, romantizm gibi edebi ekollerin eleştirisi yapılmıştır. Bu yönüyle çağdaşromana etkisi olmuştur. Proust gibi çağdaşromancılar ondan esinlenmiştir.

Gerard de Nerval considered as one of the pioneers of the symbolism and the surrealism, passed his most creative life in the psychlogical distress and has been placed several times into hospital for mental diseases. In his dreams he continued to live with an actrèss Jenny Colon dead in 1842 . In his novel Aurélia, he identified her with the Virgin Mary who promised him to safeguard and to find salvation. He considered his dreams as a bridge between the daily life and the supernatural events. In his works, he gives place his dreams and experiences which were resulted in the schizophrenia. In Aurélia, Nerval expressed his familial,sexual and death obsessions. There are two Nerval: one is reasonable and quit, other is nightmarish and schizophrenic. The reasonable and quit Nerval observes and comments the other’s dreams and nightmars. Aurélia is a great confession of Nerval , so to speak, his litterary testament. Any chronological action isn’t exhibited. The litterary schools such as clasicism, romatism and the philosophic eighteenth century are criticized. By this aspect he has effects on the modern novel. He exerced the influence on the great novelist Marcel Proust

___

  • ALBERES R.-M., Histoire du Roman moderne, Paris, Editions Albin Michel, 1962.
  • ALVERN, Andrée, Notice biographique sur Pierre Loti in Le Mariage de Loti et Pecheur d’Islande , Paris, Librairie Larousse,1952.
  • CASTEX, Paul et SURER, Paul, Manuel des Etudes littéraires françaises , Paris, Librairie Hachette, 1950.
  • GÜMÜŞ, Hüseyin, Cours d’Initiation à la Littérature française, tome II, Istanbul, Publications de l’Université de Marmara, 1998.
  • NERVAL, Gerard de, Aurélia, Paris, Librairie Générale Française, 1972.
  • NERVAL, Gerard de, Sylvie, traduit en turc par Sitare Sevin, İstanbul, Publications de M.E.B., 1948.
  • LEMAITRE, Henri, Oeuvres de Nerval, tome I, Editions Garnier, Paris,1958.
  • ÖZTÜRK, Abdullah, Le Fantastique en Littérature des Origines à Nos jours in Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Konya, Publications de l’Université de Selçuk, 2002.
  • RAIMOND, Michel, La Crise du Roman Des lendemain du Naturalisme aux années vingt, Paris, Librairie José Corti, 1985.
  • RAIMOND, Michel, Le Roman contemporain, Signe des Temps, Paris, Ed. Sedes, 1976.
  • RICHER, Jean ,Gérard de Nerval et Les Doctrines ésotériques, Paris, Editions du Griffon d’Or ,1947.
  • ROBERT, Paul, Petit Robert, Tome II, L’article de Gérard de Nerval, Paris, Société du Nouveau Littré.
  • ŞEN, Muharrem, La Jalousie de Robbe-Grillet et La nouvelle Technique Romanesque, Konya, Editions de l’Université Selçuk, 1996.
  • THIBAUDET, Albert, Histoire de la Littérature française de 1789 à nos jours, Paris, Librairie Stock.
  • Encyclopédie des Littératures, tome III,Paris, Editions de la Pléiade.
  • Histoire des Littératures, tome III sous la direction de Ramond Quéneau, Dijon, Editions Gallimard, 1955.
  • J’ai lu Gérard de Nerval, Paris, Editions J’ai lu , 1965.