Kısa Filmde Ritm

Uzun metrajlı filmde olduğu gibi ritm, kısa metrajlı filmde de filmin vazgeçilmez unsurudur. Filme gerçek anlamından başka yeni bir anlam daha katmaktadır. Kısa filmdeki ritmler göz önüne alındığında onu etkileyen faktörleri de düşünmek gerekir. Işık, ses, kamera hareketleri, müzik, kurgu, objektif ve geçişler bir ritm yaratmakta kullanılabilir. Ancak bunlar ayrı ayrı değil, bütün halinde ritmi etkilemektedir. Kısa film için tek başlarına hiçbir anlamları yoktur. Bu çalışmada kısa filmde ritmin önemi, ve ritmi etkileyen unsurlar ayrıntılı bir şekilde incelenmektedir.

Rhythm is an indispensible element in every stage of the short film also long movie. The rhythm is the leading one of all the factors affecting the forming of the short film. There are a lot of factors of production and postproduction like the script, the camera movements and the focal length, shooting in general, dissolves and other features of the cut, light, sound, color composition, cinematic time etc.. Rhythm adds tempo and pace to a film, and as high the tempo of a film is, as much it appeals to the taste of the average audience. In this study, rhythm in short movie, importance of rhythm will be analyzed.

___

Arijon, D. ( 1993.) Film Dilinin Grameri Cilt III, (Editör : Yalçın Demir), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları

Büker, S. (1996) Sinemada Anlam Yaratma, Ankara: İmge Yay.

Demir, Y. (1994) Filmde Zaman ve Mekan, Eskişehir : Turkuaz Yayıncılık

Dymtryk, E. (1993) Sinemada Kurgu, (Çev: Zafer Özden), İstanbul: Afa Yayınları

Ergül, R. R. (2001). Ses, Film, Televizyon ve Radyo Uygulamalarında, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları

Erdoğan, İ. & Solmaz, B. (2005) Pınar, Sinema ve Müzik, Ankara: Erk Yayınları

Gökçe, G. (1997), Televizyon Program Yapımcılığı ve Yönetmenliği, İstanbul: Der Yayınları

Kılıç, L. (2003) Görüntü Estetiği, İstanbul: İnkılâp Kitabevi

Kılıç, L. (1987), Televizyon Eğitim Programlarında Yapım-Yönetim, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları

Macselli, V. J. (2002), Sinemanın 5 Temel Öğesi, (Çeviren : Hakan Gür), Ankara: İmge Kitabevi

Onaran, Ş. A. (1999), Sinemaya Giriş, İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları

Özakman, T. (1998), Oyun ve Senaryo Yazma Tekniği, , Ankara: Bilgi Yayınevi

Pudovkin V. (1995), Sinemanın Temel İlkeleri, (Çev: , Nijat Özön), İstanbul: Bilgi Yayınları

Tarkovski, A. (1986), Mühürlenmiş Zaman, (Çev: Füsun Ant), İstanbul: Afa Yayınları

Turan, S. (2002), Filmde Ritm ve filmsel Araçların Filmde Ritmi Etkilemedeki Rolü, Konya: S.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.

Zıllıoğlu, M. (1981), Çağdaş Bir Sinema Kuramcısı: Jean Mitry, Kurgu Dergisi, Eskişehir: A.Ü. İletişim Bilimleri Fakültesi Yayınları