Tema Vakfı Afişlerinin Çok Modlu Kaynaklar Açısından İncelenmesi

Bu çalışma, çok modlu kaynakların çevre koruma afişlerinin tasarımında ve iletişiminde oynadığı rolü vurgulamaktadır. TEMA Vakfı tarafından doğanın korunmasına yönelik farkındalık oluşturmak amacıyla tasarlatılan dört afiş incelenmiştir. Afişlerin görsel bileşenleri, sembollerin kullanımı, yazılı metinlerin konumu ve renk paleti gibi unsurlar değerlendirilmiştir. Ardından yazılı metinlerin görsel unsurlarla etkileşimi ve sembolizmin semiyotik analizi yapılmıştır. Analiz sonuçları, her afişin toprak kaybının çevresel ve insan yaşamına olan etkilerini vurgulayarak izleyicilere çevresel sorumluluklarını hatırlattığını göstermektedir. Görsel unsurlar, özellikle semboller ve renk kullanımı, izleyicilerin mesajları hızlı bir şekilde anlamasına yardımcı olurken tipografi iletişime net bir katkıda bulunmuştur. Afişler, izleyicilere çevre koruma faaliyetlerine katılım çağrısında bulunurken özgün bir tarz ve samimiyet dili benimsemiş ve çevre bilincinin artırılmasına, çevre sorunlarına duyarlılığın geliştirilmesine katkıda bulunmuştur. Sonuç olarak, TEMA Vakfı’nın afişleri, görsel ve sözel olarak çevre bilincini teşvik etmek için etkili bir iletişim aracıdır. Afişler, izleyicilere toprak koruma sorumluluğunu hatırlatmanın yanı sıra doğanın canlılığına ve biyolojik çeşitliliğin korunmasına dikkat çekmektedir.

___

  • Barthes, R. (1967). Elements of semiology. New York: Hill & Wang,27.
  • Bedi, N. K. (2019). Analysing the poster of the reader: A multimodal perspective Language in India, 19(1), 159-167. doi: 10.17509/ijal.v9i2.20245
  • Bezemer, J. ve Kress, G. (2008). Writing in multimodal texts: A social semiotic account of design for learning. Written Communication, 25(1), 166-175.doi: 10.1177/0741088307313177.
  • Halliday, M. A. K. (1994). An introduction to functional grammar (2nd ed.). London: Edward Arnold.
  • Howe, C. (2009). The role of education as a tool for environmental conservation and sustainable development. Imperial College London.
  • Keskin, B., Altay, B. N., Kurt, A. ve Fleming, P. D. (2020). “Sustainability in paperbased Packaging”, Gazi Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 6, sayı. 2, ss. 129-137.
  • McDonough, W. (2010). The Choice for Sustainability. T. Russ (Editor) Sustainability and design ethics. London. CRC Press Taylor and Francis Group s. 101.
  • Martinec, R. ve Salway, A. (2005). A system for image-text relations in new (and old) media. Visual Communication, 4(3), 337-371. doi: 10.1177/1470357205055928.
  • Mavers, D. E. (2004). Multimodal design: the semiotic resources of children’s graphic representation. Institute of Education, University of London, London, UK.
  • Munier, N. (2005). Introduction to sustainability, Springer, Netherlands.
  • Sipe, R. L. (1998). How picture books work: A semiotically framed theory of textpicture relation. Children’s Literature in Education, 29(2), 97-108. https://unlvkidlit. pbworks.com/f/how+picture+books+work.pdf
  • Torr, J. (2004). Talking about picture books: The influence of maternal education on four- year-old children’s talk with mothers and pre-school teachers. Journal of Early Childhood Literacy, 4(2), 181-210. doi: 10.1177/1468798404044515.
  • Tulk, S. (2005). Reading picture books is serious fun. English Teaching: Practice and Critique, 4(2), 89-95. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ847256.pdf
  • Vallero, D. and Brasier, C. (2008). Sustainable design the science of sustainability and green engineering, s. 225. USA: Wiley
  • Wang, Q. (2015). A case study on college English teacher’s non-verbal behaviours under the setting of multimodality. International Journal of English Language Teaching. 43(3), 21-31. doi:10.13189/ujer.2015.030801.