Hasan Pekmezci ve Sanatı Üzerine

1968 yılında Arifiye Öğretmen Okulu’na atanmasıyla profesyonel olarak sanat eğitimi hayatınabaşlamış olan ve günümüze kadar sanat/sanat eğitiminin içinde dinamik bir şekilde varlığınısürdüren Hasan Pekmezci, bu yıl sanat hayatının 50. yılını kutlamaktadır. Öğrenme ve öğretmedürtüsünün birlikteliğini hiçbir zaman taviz vermeden sürdüren Pekmezci, şüphesiz Çağdaş TürkSanatı içerisinde yeri doldurulamayacak değerlerden birini teşkil etmektedir. Sanatçı, yaşamınısanata, sanatını da yaşamına dönüştürmüştür ve tüm değerlerini bu iki temel üzerine inşa etmiştir.Pekmezci için yaşamak da sanat da nefes almak demektir. Sanatçının “Yaşam Kısa Sanat Sonsuz”başlıklı makalesini elinize aldığınızda sizi karşılayan “Yaşamak güzel şey be kardeşim!” ilk cümlesi budüşünceyi tümüyle destekler niteliktedir. Eserlerine bakacak olursanız aynı bu cümlenin somut halinigörmeniz mümkündür ve bizler biliyoruz ki hayatla ve sanatla mücadelesi hiç bitmemiş bir sanatçıdırHasan Pekmezci. Kimilerine göre; bir sanatçı, bir sanat eğitimcisi, bir akademisyen, bir gezgin, birşair, bir yazar, bir baba, bir eş, bir dost, bir arkadaş, bir destek, bir kaynak… Bu çalışma Pekmezci’ninsahip olduğu tüm bu kimlikler ile yaşama dair ortaya koyduğu mücadelelere ve bu mücadelelersonunda oluşturduğu eserlerine odaklanacaktır. Böylece yeni nesil sanatçı adaylarına nasıl yaşamak/üretmek gerektiğine dair bir anahtar bilgi sunmak amaçlanmaktadır.
Anahtar Kelimeler:

Çağdaş Türk Sanatı, Sanat

___

  • Ayaydın, A. (2016). “Sanatın Doğası, Doğanın Sanatı ve Günümüz Sanat Eğitiminde Doğanın Yeri”, 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum Dergisi, (14), 65-74.
  • Batur, M. (2016). “Türk Resminde Günlük Yaşam Konulu Resimlerde Sembol”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(14), 193-211.
  • Çoruhlu, Y. (1995). Türk Sanatı’nda Hayvan Sembolizmi. İstanbul: Seyhan Kitap.
  • Düz, N. ( 2010). “Çevrenin Sanatçı Yaratıcılığına Etkileri ve Sanat Eğitimi”, Akademik Bakış Dergisi, Sayı:. Web: http://www.akademikbakis.org/eskisite/19/12.htm adresinden 15 Nisan 2018’de alınmıştır.
  • Ezici, A. K. (2005). “Sanatçının Kişiliği ve Yaratma Psikolojisi”, Anatolian Journal of Psychiatry, Sayı 6,122-127.
  • Kayahan, Z. (2013). “Bir Tutku Müzesi; Budapeşte Güzel Sanatlar Müzesi”, Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat Dergisi, Sayı 23, 85-93.
  • Özpolat, S. N. (1992). Baskı Resim Sanatçısı olarak Hasan Pekmezci. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Ders Ödevi) Ankara.
  • Saydam, İ. H. (2006). Günümüz Sanat Eğitimi ve Sanat Eğitimi İçinde Prof. Dr. Hasan Pekmezci’nin Yeri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya
  • Schiller, F. (2001). İnsanın Estetik Eğitimi Üzerine Bir Dizi Mektup (çev: G.Aytaç) Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • Sertcan, Ş. (1992). Hasan Pekmezci ve Sanatı. Yayımlanmamış Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi, Ankara.
  • Görsel Kaynakları
  • Resim 1: http://www.artsnt.com/hasan_pekmezci.php
  • Resim 2: http://www.artsnt.com/hasan_pekmezci.php
  • Resim 3: Saydam, İ. H. (2006). Günümüz Sanat Eğitimi ve Sanat Eğitimi İçinde Prof. Dr. Hasan Pekmezci’nin Yeri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya
  • Resim 4: http://www.artsnt.com/hasan_pekmezci.php
  • Resim 5: https://tr.wikipedia.org/wiki/Dosya:Hasan.Pekmezci.1982.jpg
  • Resim 6: Kayahan, Z. (2013). “Bir Tutku Müzesi; Budapeşte Güzel Sanatlar Müzesi”, Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat Dergisi, Sayı 23, 85-93.