Holivut Dergisi’nin Ön Kapak Tasarımları ve Türk Grafik Tasarımı İçindeki Yeri

Sinema tarihini belgeleyen yazılı kaynaklar arasında, sinema dergileri büyük önem taşır. Sinemadergileri, sinema ve izleyici ile arasındaki en önemli görsel araçlardan biridir; üreticiyle potensiyelizleyici arasındaki ilişkiyi güçlendirmeyi amaçlayan bir araçtır. Bu etkinliğin devamlılığını sağlayanetkenler ve kültürel etkileşimler sinema dergilerinin önemini arttırmıştır. Sinema dergileri, tasarımolgusunun yeni yeni filizlenmeye başladığı bir ülkede, içeriğinde bulunan tasarım ilkeleriyle, yenigelişen bir sanat dalı olarak sinemayı içerik ve biçim olgusuyla bütünleştirmeyi başarmış, bilinçlitasarım anlayışını yadsınamaz bir şekilde kanıtlamışlardır. Bu makalede, Holivut Dergisi’nin Türkgrafik sanatına olan benzerlikleri ve ön kapaklarında uyguladığı tasarım anlayışının açıklanması ve bununla birlikte Türk grafik sanatının gelişiminde oynadığı rolün ortaya konulması amaçlanmıştır.

___

  • Çam, A.T. (2000). Türk Grafik Tasarımcıları LOGO. İstanbul: Alternatif Yayıncılık.
  • Erdem, S. (2017). 1928-1938 Yılları Arası Sinema Dergileri’nde Türk Grafik Sanatı’nın Gelişimi, Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Evren, B. (1984). Türkiye’de Dergiler Ansiklopediler (1849-1984). İstanbul: Gelişim Yayınları.
  • Evren, B. (1993). Başlangıcından Günümüze Türkçe Sinema Dergileri. İstanbul: Korsan Yayıncılık.
  • Karamustafa, S. (2001). 101 Dergi Dünden Bugüne Türkiye’nin Dergileri. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Görsel Kaynakları
  • Görsel 1-23. Yazarın Arşivi