Cumhurbaşkanlığı Sisteminde Yenilenen Bakanlık Logolarının Semboller Açısından Eskileri İle Kıyaslamalı Analizi

Kurumsal kimliğin görsel boyutunu oluşturan logo ve logotype, kurumların bilinirliği açısından önemli bir misyona sahiptir. Son yıllarda her alanda artan çok sayıdaki işletme çeşitliliği ve fazlalığı arasında ön plana çıkabilmek adına logo ve logotype konusu ciddiye alınmaktadır. Bundan dolayı son yıllarda yoğun bir şekilde logo yenileme ve revizyon çalışmalarının yaşandığı görülmektedir. Bu değişime devlet kurumları da katılmıştır. Hizmet alanı kurumsal yapısı değişikliğe uğrayınca birçok devlet kurumu buna paralel olarak ismi aynı kalsa bile logo yenileme yoluna gitmektedir. Ülkemizde 24 Haziran Cumhurbaşkanlığı seçimi sonrasında yönetim yapısında gerçekleşen değişimin bir sonucu olarak bakanlık sisteminde değişim yaşanmıştır. Bu değişimle birlikte tüm bakanlık logolarında da değişikliğe gidilmiştir. Değişimin en belirgin yönü tüm bakanlık logolarının form olarak tek tip bir yapıya dönüştürülmesidir. Bu tek tip yapıda sadece iç kısımda yer alan semboller bakanlığı görsel açıdan tanımlamaktadır. Bakanlık isminin değişmesi veya birleşmesinden kaynaklanan veya sadece yeni sistemin bir gerekliliği olarak yenilenen bakanlık logolarında eski logoda yer alan sembollerin revize edildiği veya yeni sembollerin kullanıldığı görülmektedir. Makalede yeni bakanlık logoları arasından rastgele seçilenlerde yer alan sembollerin geçirdiği evrim ve sonuçları değerlendirmeye alınmıştır.
Anahtar Kelimeler:

Logo, Sembol, Bakanlık, Yenileme

___

  • Bobaroğlu, M. (2014) “Simge Kavramı ve Simgesel Düşünme”, Anadolu Aydınlanma Vakfı, İstanbul
  • Çoroğlu, Ç. (2002) Modern İşletmelerde Pazarlama ve Satış Yönetimi, Alfa Yayınları, İstanbul
  • Durant, G. (1998) Sembolik İmgelem, İnsan Yayınları, İstanbul
  • Ersoy, E. (2016) “Anadolu Kültürlerinin Sembol Olarak Modern sanata Yansımaları”, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 4, Sayı: 27
  • Frolov, B. (1990) “Tarih Öncesi Sembolizmin İlkeleri”, Felsefe Dergisi
  • Lacan, J, J, Laplance, J. Pontalıs. B. (1967) Vocabularie de laPhychanalys . Paris Lunt, P. and Livingstone, S. (2013) “Media studies’ fascination with the concept of the public sphere: critical reflections and emerging debates”, Media, culture & society, 35 (1)
  • Okur, Ç.(2014)“Bilimsel Sembollerin ve Grafik Denklemlerin Tasarımda Kullanılması”, Anadolu Üniversitesi Sanat & Tasarım Dergisi, 6 (6)
  • Rand, P. (1994) Looking Closer Critical Writings on Graphic Design, Allworth Press,
  • Tepecik, A. (2002) Grafik Sanatlar, Tarih Tasarım Teknoloji, Detay Yayınları, Ankara
  • Uçar F. T. (2004) Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkilap Yayınevi, İstanbul
  • https://fatihhayrioglu.com/font-face (Erişim, 05.02.2019).
  • https://tr.freeimages.com/premium/cargo-shipping-symbols- (Erişim, 05.02.2019).
  • http://www.logoloji.com.tr/66- (Erişim, 04.02.2019).
  • https://www.dr.com.tr/Kitap/Kahya-Ve-Klara (Erişim, 07.02.2019).
  • https://www.mediaclick.com.tr/blog/logo- (Erişim, 06.02.2019).
  • http://vektorelcizim.net/turkiye-cumhuriyeti-bakanliklari-vektorel-yeni-logolari(Erişim, 10.02.2019).
  • http://buyukkeyif.com/savas-cekicle-sait-maden-uzerine/(Erişim, 06.07.2019).
  • http://savascekicdesign.com/ (Erişim, 06.07.2019).