Geleneksel Türk Mizği Kuramı Açısından Aşıklık Geleneğinde Kullanılan "Ayak" Kavramı

The Concept of Melodic Pattern Used Iminstrelhood Tradition in Terms of the Theory of Traditional Turkish Folk Music

This investigation was applied so as to evaluate the extent which the concept "Melodic Pattern" was used in the Traditional ^ Turkish Folk Music source in Turkey and in addition, the question of how the concept "Melodic Pattern", which is used in addressing the scales of Traditional Turkish Folk Music, was used in the Minstrelhood Tradition was tried to be answered in terms of form and shape in the context of the investigation. In the investigation, information was obtained from various sources and mutual interviews through scanning documents in order to determine the situation, and in addition, the method"interviewing" was utilized in order to determine how the concept "Melodic Pattern" is used in the tradition of Minstrelhood. In the investigation, Folk Poets living, especially, in Erzurum, Kars, Kırıkkale, Kırşehir, Sivas and Tokat were cbosen.

___

AKDOĞU, Onur. (1996). Türk Müziğinde Türler ve Biçimler, Ege Üniversitesi Yayınları, İZMİR

ALDEMİR, Murat. (1995). Türk Halk Müziğimde DM Problemleri, İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi)

ARTUN, Erman. (2004). Türk HJk Edebiyatına Giriş. Kitabevi Yayınları, İSTANBUL

AŞIK, Yavuz. (1997). Artvin Yöresinden Alınan Ezgilerin Müzikal AtralM, İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi)

AYDIN Ali Fuat, Geleneksel Türk Halk Müziğinde Derleme Teknikleri (2006)

COŞKUN, Koksal. (1984). Türk Halk Müziğinde Ayaklar, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bilimleri Bölümü (Yayınlanmamış Bitirme Çalışması)

DÜZGÜN, Dilaver. (2004). Âşık Edebiyatı, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yayıncılık, ANKARA

EMNALAR, Atınç. (1998). Tüm Yönleriyle Türk Halk Müziği ve Nazariyatı, Ege Üniversitesi Basımevi, İZMİR

ERGİN, Aylin. (1999). Manisa Türkülerinin Makam, Ayak, Usul ve Tür Yönünden İncelenmesi, İzmir: Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi)

FEYZİ, Ahmet. (2002). T.R.T. Repertuamdaki Erzurum Türkülerinin Türk Sanat Müziği'ndeki Makam Karşılıkları Açısından Analizi, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi)

GAZİMİHAL, Mahmut R, (1961), Musiki Sözlüğü, Milli Eğitim Basımevi, İSTANBUL.

GÜLDAŞ, Tufan. (1993).. Âşık Veysel ve Müziği, İzmir: Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek lisans Tezi)

GÜNAY, Umay. (2005). Türkiye'de Âşık Tarzı Şiir Geleneği ve Rüya Motifi, Akçağ Yayınları, ANKARA

HOŞSU, Mustafa. (1997). Geleneksel Türk Halk Müziği Nazariyatı, Kombassan A.Ş, İZMIR

KARABULUT, Murat. (1995). Aşıklık Geleneğinde Söz ve Ezgi, Kayseri: Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi)

KAYA, Sergin. (1993). Harput Müziği'nde THM - T8M Etkileşimi, İzmir: Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi)

KAYNAR, Ümit. (1996). Türk Halk Kültürü ve Halk Müziği, Ege Yayınları, İSTANBUL

KIVILCIM, Aslı. (1997). Hicaz Makamının Türk Halk Müziğindeki Yeri, İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi)

KOYUNCU, Süleyman. (2001). İç Anadolu Bölgesi Türkülerimizin Türk Musikisi'ndeki Makamsal Karşılıkları, İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi)

KUTLUĞ, Yakup Fikret. (2000). Türk Musikisinde Makamlar-İnceleme-. Yapı Kredi Yayınları, İSTANBUL

KUZUCU, Kaya. (1997). Türk Âşık ve Ozanlık Geleneğindeki Makamlar ile Türk Tasavvuf Musikisindeki Makamların Ortak Olanları ve Kullanıldıkları Alanlar. Ankara: Ankara Üniversitesi İslam Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı (Türk Din Musikisi) (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi)

OĞUZ, Öcal. (2001). Halk Şiirinde Tür, Şekil ve Makam, Akçağ Yayınları, ANKARA

ÖZALP, M. Nazmi. (2000). Türk Musikisi Tarihi, Milli Eğitim Basımevi, İSTANBUL

ÖZKAN, İsmail H. (1994). Türk Musikisi Nazariyatı ve Usulleri Kudüm Velveleleri, Ötüken Neşriyat, İSTANBUL

ÖZTUNA, Yılmaz. (2000). Türk Musikisi Kavram ve Terimleri Ansiklopedisi, Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı Yayınları, ANKARA

PELİKOĞLU, Mehmet C. (1998). Geleneksel Türk Halk Müziği Dizilerinin İsimlendirilmesinde Karşılaşılan Zorluklar. Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi)

SAÇAR, Birol. (1998). Aşık Yaşar Reyfaani'nin Müziğinde Kullandığı Makamlar Üzerine Bir Araştırma. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi)

SÜMBÜLLÜ, H.Tahsin. (2006). Geleneksel Türk Halk Müziğinde Ayak Problemi ve Geleneksel Türk Halk Müziği Eğitimine Yansımaları, Ata. Uni. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 1, Sayi:l

SÜMBÜLLÜ, H.Tahsin. (2006). Türkiye'de Ayak Kavramının Geleneksel Türk Halk Müziği Kaynağında Ne Ölçüde Kullanıldığının İncelenmesi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi)

ŞENEL, Süleyman. (1992). Kastamonu Yöresi Âşık Musikisi Tür ve Biçimleri, İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi)

ŞENEL, Süleyman. (1996). Türk Halk Müziğinde Beste, Makam ve Ayak Terinderi Hakkında, V.Milletlerarası Türk Halk Kültürü Kongresi; Halk Müziği, Oyun, Tiyatro, Eğlence, Seksiyon bildirileri. Kültür Bakanlığı Yayınları, ANKARA

TATYÜZ, Hakan. (2001). Niğde Yöresi Halk Türkülerinin Melodik Yönden İncelenmesi, Niğde: Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi)

TURA, Yalçın. (1996). Türk Halk Müziğinde Karşdaşdan Ezgi Çizgilerinin İncelenmesi ve Sınıflandırılması, V.Milletlerarası Türk Halk Kültürü Kongresi; Halk Müziği, Oyun, Tiyatro, Eğlence, Seksiyon bildirileri, Kültür Bakanlığı Yayınları, ANKARA

YENER, Sabri. (1999). Bağlama Öğrenim Metodu III, Karadeniz Gazetecilik ve Matbaa Sanayi, 3. Baskı, TRABZON.

YENER, Sabri. (2001) . Türk Halk Müziğinde Diziler ve İsimlendirilmesi, Müzikte 2000 Sempozyumu. Neyir Matbaacılık, ANKARA