Others and Other Geographies in the Şehnāme-i Sel m Ĥān

Bu makale Şehnāme-i Selīm Ĥān’daki çeşitli yabancı, ya da “öteki,” kişi (Venedikliler, Safeviler, Yemenliler ve Etiyopyalılar) ve yerlerin (Yemen, Tunus, Kıbrıs) nasıl resmedildiğini inceler. Resimlerin detaylı analizi sonucunda, yazmanın genel içeriğini şekillendiren ideoloji ve politik tasaların değişik ırk ve coğrafyaların gösterimini nasıl etkilediğini anlatır. Ayrıca, bu dönemde yapılmış pek çok resimde olduğu gibi Şehnāme-i Selīm Ĥān’daki resimlerde de etnik farklılıkların saç rengi, ten rengi gibi fiziksel unsurlarla değil kıyafet ve hareketlerle gösterildiğini öne sürer.

Şehnāme-i Selīm Ĥān’da ötekiler ve öteki Coğrafyalar

This article examines the depiction of various “others” (Venetians, Safavids, Tunisians, Yemenis, and Ethiopians), and other geographies (Yemen, Tunisia, Cyprus) in the Şehnāme-i Selīm Ĥān. Through a close examination of paintings, it argues that these representations reflect the imperial ideologies and political concerns that inform the manuscript as a whole. It further demonstrates that as is true of many early-modern depictions, the markers of ethnic identity in this period were costumes and customs rather than physical features.