Bir Alımlama Arayışı: Pamuk ve Perec Metinlerinde Nesnelerin “Şey”leştirilmesi

Bu metinde Orhan Pamuk ve George Perec’in belirli metinleri üzerinden bir karşılaştırma denemesi yapılmaktadır. Yazarların metinlerinde kullandıkları “şey”leştirme teması bir kılavuz ve ortak nokta olarak belirlenmiştir. İki yazarın benzer bir meseleyi ele alışlarındaki farklılıklar tartışılmıştır

A Quest of Perception: “Reification” of the Things in Pamuk and Perec’s Texts

In this text, comparison between the specific texts of Orhan Pamuk and George Perec has been made. The theme of “reification” has been determined as a guide and common point. Differences of the two authors’ conception has been argued

___

  • ABBAS, Ackbar (1988), “Walter Benjamin’s Collector: The Fate of Modern Experience”, New Literary History.
  • BENJAMIN, Walter (1993), “Baudelaire’de Bazı Motifler Üzerine”, Pasajlar, Çev: Ahmet Cemal, YKY, İstanbul.
  • BRETON, André (2002), Nadja, Çev: İsmail Yerguz, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara.
  • ERTUNA, Irmak (2010), “The Mystery of the Object and Anthropological Materialism: Orhan Pamuk’s Museum of Innocence and André Breton’s Nadja”, Journal of Modern Literature, cilt 33, sayı 3, Bahar.
  • PAMUK, Orhan (2008), Masumiyet Müzesi, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • PAMUK, Orhan (2012), Şeylerin Masumiyeti, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • PEREC, Georges (2012), Şeyler: Altmışlı Yılların Bir Hikâyesi, Çev: Sevgi Tamgüç, Metis Yayınları, İstanbul.