Piyano Çalışma Yöntemlerinin Piyano Öğrencileri Tarafından Kullanılma Durumları

Piyano derslerinde kullanılan çalışma yöntemleri, öğrencilerin piyano çalmaya karşı gösterdiği ilgi ve dikkati arttıran unsurlar arasındadır. Çalışma yöntemleri, öğrencilerin piyano çalma becerilerinin gelişmesinde de oldukça önemlidir. Bu çalışmada, öğrencilerin piyano çalma performanslarını yönlendiren çalışma yöntemleri ve bu yöntemlere bağlı çalışma aktiviteleri değerlendirilmiştir. Piyano çalışma yöntemleri öğrencilerden toplanan veriler neticesinde elde edilen bulgular yardımıyla yorumlanmaya çalışılmıştır.

The Using of Piano Strategies by Piano Player Students

Working strategies using in piano lessons, are between the elements that are increasing the motivation and interest of students to play piano. Working strategies, are also quite important in improving the piano playing skills of students. In this study, working strategies that are canalizing the piano playing performance of students and working activities that are related with this strategies has evaluated. Piano working strategies, has studied to comment by the assist of achieved results which has collected from the students

___

  • Ataman Ayşegül (Ed.), (2004), Gelişim ve Öğrenme, Ankara, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Bacanlı Hasan, (2003) Gelişim ve Öğrenme, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım.
  • Chaffin Roger, Imreh Gabriela, (2002), Piano Performance as Expert Memory, Psychological Science, 13(4), 342-349.
  • Erden Münire, Akman Yasemin, (1998), Gelişim Öğrenme Öğretme, Eğitim Psikolojisi, Ankara, Arkadaş Yayınevi.
  • Ertem Şehnaz, (2003), Ankara Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümü Temel Piyano Eğitiminde Öğrenme Stratejilerinin Kullanılma Durumları ve "Örgütleme Stratejisi"nin Etkililik Düzeyi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara.
  • Harmanlı Zahit, (2000), Öğrenme Stratejileri (Etkili Öğrenme Eğitimi), http: // us. geocities.com/ualtunay.geo/proje/strateii.html, 07.11.2006.
  • Johnson Marcia K, Hasher Lynn, (1987), Human Learning and Memory, Ann. Rev. Pscyhol, 38 (631-668)
  • Kılıç Ilgım, (2006), Agsl Öğrencilerinin Piyano Derslerindeki Başarı Durumlarının Değerlendirilmesi,Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, Pamukkale Ünv. Eğt. Fak. Denizli.
  • Miller G, Information Processing Theory,,http://tip.psychology.org/miller.html 28.04.2006_
  • Nielsen Siw, (2001), Self Regulating Learning Strategies in Instrumental Music Pratice, Music Education Research, 3(2), 155-167
  • Öztürk Bülent, (1999), Öğrenme ve Öğretmede Dikkat, Milli Eğitim Dergisi, 36 (144) 35 - 43.
  • Riding Richard, Rayner Stephen (1998), Cognitive Styles and Learning Strategies, Understanding Style Differences in Learning Behaviour, London, David Fulton Publishers.
  • Sökezoğlu Duygu, (2003), Öğretim Elemanı Ve Öğrenci Görüşlerine Göre Görsel, İşitsel Ve Dokunsal Algı Türlerinin Piyano Eğitimindeki Kullanılma Düzeyi, Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Subaşı Güzin, (1999), Bilişsel Öğrenme Yaklaşımı Bilgiyi İşleme Kuramı, Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Dergisi 1 (2), 27-36.
  • Subaşı Güzin, (2000), Etkili Öğrenme: Öğrenme Stratejileri, Milli Eğitim Dergisi, 37 (146), 44 -50.
  • Tay Bayram, (2004), Sosyal Bilgiler Dersinde Anlamlandırma Stratejilerinin Yeri Ve Önemi,Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (2), 1-12.
  • Ulusoy Ayten ve diğerleri, (2003), Gelişim ve Öğrenme, Ankara, Anı Yayıncılık.
  • Yeşilyaprak Binnur ve diğerleri, (2003), Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Ankara, Pegema Yayıncılık.