Piyano Eğitiminde Alıştırma Yapmanın Önemi ve Bazı Öneriler

Piyano eğitimi alan öğrenciler genellikle verilen ödevleri nasıl çalışacaklarını ve zamanlarını en verimli şekilde nasıl kullanacaklarını bilmezler. Bu tür öğrenciler için alıştırma yapmak parçalarını baştan sona gelişigüzel bir şekilde çalmak demektir. Bu çalışmada, doğru ve etkili alıştırma çalışmalarının önemi üzerinde durulmuş, piyano eğitiminin temelini oluşturan sistemli alıştırma çalışmalarına yararlı olabilecek bazı önerilerde bulunularak, bu önerilerin öğrenci-öğretmen-ebeveyn üçgeni tarafından benimsenmesi ve birlikte uygulanması gerekliliği vurgulanmıştır.

Piano tutituion students generaly do not know how to use their time effectively and how to study practice their homeworks. For these students, to practice the homework means to play the partition carelessly. In this study, importance of effective and correct practice studies are reviewed, some useful systematic practice studies which forms the basis of piano education are preposed , necessity of acceptance and use of these proposals by the student-teacher-parent triangle is emphasized.

___

Bouwman, W. E., (1998) “Teaching Without Prizes, Gold Stars or Candy” Clavier, Volume 37, No 6, S.46-47, Illinois, USA.

Clark, L. S., (2001) “Smart Practice” Clavier, October, Volume 40, No 8, S.45-46, Illinois, USA.

Ercan, N., (1994) “Piyano Eğitiminde Bazı Temel Davranışlar”, Orkestra Aylık Müzik Dergisi, Sayı 244, S.39-44, Nisan, İstanbul.

Ercan, N., (1999) “Bireysel Çalgı Eğiminde Etkili Alıştırma Yapmanın Yolları”, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, Cilt 12, No 3, S.766-777.

Lancester, E.L. (2005) “Questions and Answers” Clavier, September, Volume 44, No 7, S.56, Illinois, USA

Lacester, E. L. (2005) “Questions and Answers”, Clavier December, Volume 44, No 10, S.55, Illinois, USA

Last, J. (1978) The Young Pianist. London, UK, Oxford Univesity Press, S:103–109.

WATERMAN, F. (1983) On Piano Teaching and Perorming. London, UK Faber Music Ltd, S:10–13.