Mevlana'nın ney'i ve Eflatun'un pharmakon'u

Bu makalede Hz. Mevlana'nın ney ve^Eflatun'un (pagjuaxov kavramları irdelenip kıyaslanmaktadır. Eflatun yazıyı phannakon'a benzetip konuşmayı yazıdan üstün tutmaktadır. Mevlana ise yazı ile konuşmanın pek farklı veya benzer olduğunu söylememektedir, yazıyla konuşma arasındaki farklılıkları bir kenara bırakıp lisan-i bilisani / zeban-i bizeban -sözsüz-harfsiz konuşmasından bahsetmektedir. Bu makalede Mevlana'nın ney (zehir-panzehir) kavramı Eflatun'un pharmakon ve J. Derrida tarafından yapılan çağdaş pharmakon yorumlarıyla karşılaştırıp prezantasyon ile re-prezantasyon, canlı ile cansız konuşmalarının arasındaki salınım olarak tanıtılıp incelenmektedir.

Mevlana's ney (Reed) and plato's

This article deals with Mevlana's ney (reed) and Plato's

___

  • Alisauskas, V., 1996. Baigiamasis zodis // Platonas, Faidras. Vilnius: Aidai.
  • Can Ş. Fundamentals of Rumi's thought. A mevlevi sufi perspective.-N., 2004
  • Eflaki A. Ariflerin Menkıbeleri (terc.Tahsin Yazıcı).-1.,1986
  • Gölpınarlı, 1996 A., Mevlana, İstanbul: Varlık yayınları.
  • Mevlana, 2007. Fîhi Mâ Fîh (tere. Meliha Ülker Anbarcıoğlu). İstanbul: Ataç yayınları.
  • Mevlana, 2007. Mesnevi (terc.Veled İzbudak), İstanbul: Doğan kitap.
  • Platonas, 1996. Faidras, Vilnius: Aidai.
  • Sliogeris A., Bulves metafizika, Vilnius; Apostrofa.