1900 FİLMİNE DAİR BİR ANALİZ: MİMARİ ÜSLUPLARIN VE SİMGESEL ANLATIMIN MEKANDAKİ TEMSİLİYETİ

1900 filmi İtalya'nın Emilia bölgesinde 70 yıl boyunca süren sosyal yaşamdaki çatışmaları içermektedir. Bir senarist ve yönetmen olarak Bernardo Bertolucci, Berlinghieri Ailesi üzerinden 20. yüzyıl başından 1945'e kadar İtalya'daki siyasi değişimleri filme yansıtmıştır. Film, yüzyıl dönümünde Alfredo Berlinghieri'nin zengin bir toprak sahibinin oğlu olarak, babası beİli olmayan Olmo Dalca ile ayııı gün doğmaları ile sürer. Aynı gün doğmalarına-rağmen, Olma fakir bir köylü olarak yetişirken, Alfredo zengin bir patron olarak ailesinden kalan arazileri devralır. Çocukluktaki yakın arkadaşlıkları topraksız bir köylü ve zengin mal sahibi arasındaki sınıf farklılıkları yüzünden ayrılır. Çalkantıfı savaş yıllarında karşıt duruşları takip ederler. Olmo bir lider olarak faşistlere ve Berlinghieri Ailesi'nl karşı yerel komünist direnci yönetir

AN ANALYSIS ABOUT "1900": REPRESENTATION OFARCHITECTURAL 5TYLES AND lcONIC EXPRESSION [N THE SPACE

1900 an epic covering 70 years of life and social conflict in the Emilia region in İtaly. As a scenarist and director Bernardo Bertolucci reflecting political changes in İtaly throuhg Berlinghieri Family's story from the dawn of 20th century to 1945. The movie follows the stories of Alfredo Berlinghieri, the soıı of a rich landowner, and Olmo Dalca a bastard child whose extended family toils on the r Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştınna Dergisi • Sayı: 12/2014Berlinghieri estate, both born on the same day at the turn of the century. Although both born on the same day, Alfredo who as a "padrone" taking over the family's estate while Olmo growing up as a poor peasant. Bound by a close childhood friendship but seperated bıj the social chasm between landless peasant and well-to­do, landed proprietors. Olmo and Alfredo follow opposite destinies during the ·turbulent interwar and war years. Olmo, as a leader, directs the local communistresistance against the fascist and Berlinghieri Family.Taking accoımt of Berlinghieri Family period, representation of the some abstract and concrete items in "1900" which are industrial revolution effects, architectural and iconic expressions are analyzed in this article

___

  • Altar, Cevad Memduh (1975). Opera Tarihi II 18. Yüzyıl Sonlanndan 20. Yüzyıl
  • Başlarına Kadar. 1. B., İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Bertolucci, Bernardo (Yönetmen). (1976). 1900 [Film]. Roma: PEA Produzioni Europee Associate.
  • Boswell, Laird (1990, October). Film Reviews. American Historical Review, s. 1133. http://ehis.ebstohost.com/ehost/polfviewer/. Edilme Tarihi 12 Kasım, 2013
  • Davenport-Hmes, Richard (2005). Gotik: Aşırılık, Dehşet, Kötülük ve Yıkımın Dört Yüz Yılı. Ankara: Dost Kitabevi.
  • Erniroğlu, Kudret (2012). Gündelik Hayatımızın Tarihi. 1. B., İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Frederic, Louis (1974). Medeniyet Tarihi. Çev., Vahdet Gültekin, C.: 4, İstanbul: Doğan Kardeş Yayınları.
  • Katz, Ephraim (1980). The International Film Encyclopedia. Londra: The MacMillan Press Ltd ..
  • Savelli, A., Hayward Fernand ve Albert Falcionelli (1940). İtalya Tarihi. Çev., Galip Kemali Söylemezoğlu, C.:2, İstanbul: Kanaat Kitabevi. 42 1900 Filmine Dair Bir Analiz: Mimari Üsluplarin ve Simgesel Anlatimin Mekandaki Temsiliyeti - Oya Şenyurt
  • Sözen Metin ve Tanyeli Uğur (1996). Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Bertolucci, Bemardo (Yönetmen). (1976). 1900 [Film]. Roma: PEA Produzioni Europee Associate. 43 ki I ad • Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergi�i • Sayı: 12/2014 44