İlköğretim 3. ve 4. Sınıf ÖğrencilerininBilgisayar Oyun Bağımlılığı ile ŞiddeteEğilimleri Arasındaki İlişki

Amaç: Son yıllarda teknolojinin gelişmesi ile birlikte bilgisayar oyunlarıçocuklar için vazgeçilmez hâle gelmiştir. Ancak, bu oyunların aşırıoynanması birtakım problemlerin yaşanmasına neden olmaktadır.Bu problemlerden biri bilgisayar oyun bağımlılığıdır. Bu çalışmadailköğretim 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin bilgisayar oyun bağımlılık ileşiddete eğilim düzeyleri ve bilgisayar oyun bağımlılığı ile şiddete eğilimarasında ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır.Yöntem: Çalışma kesitsel tipte bir çalışma olup, çalışma kapsamına 572öğrenci alınmıştır. Veriler bilgisayar oyun bağımlılığı ve şiddete eğilimölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde ortalama, yüzde ve frekansgibi tanımlayıcı istatistiklerden, Whitney U, Kruskal Wallis ve Sperman’scorelasyon testlerinden yararlanılmıştır.Bulgular: Bilgisayar oyun bağımlılığı ile şiddete eğilim arasında pozitifbir ilişki tespit edilmiştir. Şiddet içerikli oyun oynayan çocukların oyunbağımlılık tüm alt ölçek puanları ve toplam bağımlılık puanı şiddetiçerikli oyun oynamayan çocuklara göre yüksek ve istatistiksel olarakanlamlı bulunmuştur. Bilgisayarda günde 9-10 saat oyun oynayanöğrencilerin bilgisayar oyun bağımlılığı alt ölçek puanları ile toplambağımlılık puanları ve şiddete eğilim puanları, daha kısa süre oyunoynayan öğrencilere göre daha yüksektir. Bilgisayarda oyun oynayançocukların şiddete eğilim ölçeği puan ortalaması bilgisayarda oyunoynamayan çocuklara göre daha yüksektir.Sonuç: Sonuç olarak bilgisayarda uzun süre ve şiddet içerikli oyunoynamayla ve bilgisayar oyun bağımlılığı ile şiddete eğilimin artabileceğisöylenebilir.

The Relationship Between Computer Game Addiction and Violence Trends of Third- and Fourth-Year Primary School Students

Aim: With the development of technology in recent years, computergames have become indispensable among children. However, theexcessive playing of these games causes some problems. One of theseproblems is computer game addiction. This study aimed to investigatethe relationship between computer game addiction and tendencytoward violence in third- and fourth-grade primary school students.Methods: This study is a cross-sectional study. Data were collectedfrom 572 students by using the Computer Game Addiction scaleand the Tendency Toward Violence scale. A positive relationshipwas found between computer game addiction and tendency towardviolence. In the analysis of the data, Whitney U, Kruskal–Wallis andSpearman’s correlation tests as well as descriptive statistics, such asmean, percentage, and frequency, were used. Results: High scores were found in all subscale scores and totalcomputer game addiction scores of the children who played computergames with violent content in comparison to the children who did notplay violent games. The Computer Game Addiction subscale scoresand total scores and the Tendency Toward Violence scores of studentswho played 9-10 hours per day were higher than students who playedfewer hours. The Tendency Toward Violence scale mean score of thechildren who played computer games was higher than the childrenwho did not play games on the computer.Conclusion: As a result, playing violent computer games and computergame addiction can be said to increase the tendency toward violencein children.

___

Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi-Cover
  • ISSN: 2618-5741
  • Yayın Aralığı: Yılda 4 Sayı
  • Başlangıç: 2004
  • Yayıncı: Koç Üniversitesi HYO Semahat Arsel Hemşirelik Eğitim ve Araştırma Merkezi (SANERC)