SAKİN ŞEHİRLERDE TOPLUMSAL KATILIM: SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRASIN KORUNMASINDA KADINLARIN ROLÜ

Cittaslow Hareketi doğaya zarar vermeden de kentlerin gelişebileceğini savunan bir yerel kalkınma modelidir. Bu model 70 kritere sahiptir ve bu kriterlerin bir boyutunu da kültürel unsurlar oluşturmaktadır. Cittaslow hareketinin dayandığı yavaş felsefesi somut olmayan kültürel mirasın korunmasıyla paralellik taşımaktadır. Bu çalışmada Somut olmayan kültürel mirasın korunmasında yavaş şehirlerde yapılanlar katılımcı gözlemle toplanan verilerle aktarılmıştır. Toplumsal katılım boyutu da 9 sakin şehirde 585 kadınla yapılan anketle ortaya konmuştur. Sonuç olarak somut olmayan kültürel mirasın aktarılmasında kadınların etkin rolü bulunduğu ve sakin şehirlerde buna yönelik çalışmalara da etkin katılım sağladıkları ortaya çıkmıştır.

PUBLIC PARTICIPATION IN CITTASLOW CITIES: THE WOMEN’S ROLES IN CONSERVATION OF INTANGIBLE CULTURAL HERITAGE

The Cittaslow Movement is a model of local development that advocates that cities can develop without harming nature. This model has 70 criteria and one dimension of these criteria constitute cultural elements. The slow philosophy of the Cittaslow movement is parallel to the preservation of intangible cultural heritage. In this study, what to protect intangible cultural heritages did in Cittaslow was transferred from data collected by participant observation method. The social participation dimension was also revealed by a survey of 585 women in 9 Turkish Cittaslow. As a result, females have an active role in conveying the intangible cultural heritage and it has been found that they are actively participating in the work in the Cittaslow. 

___

  • Çakır, A. (2014). Kırklareli Manileri. Vize Belediye Başkanlığı Yayınları.
  • Çankaya, E. (2006). Somut Olmayan Kültürel Mirasın Müzecilik Bağlamında Korunması. Yıldız Teknik Üniversitesi SBE Müzecilik ABD Yayımlanmamış YL Tezi.
  • Erciyas, S. (2013). Seferihisar'ın Çınarları 1. İzmir: Seferihisar Belediyesi.
  • Erkal, H. (2010). UNESCO Yaşayan İnsan Hazineleri Ulusal Sistemleri’nin, Somut Olmayan Kültürel Mirasın Yaşatılmasına Ve Gelecek Kuşaklara Aktarılmasına Etkisi Üzerine Bir İnceleme. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Halkbilimi Anabilim Dalı Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Honore, C. (2008).Yavaş. (Çev: G. Esen). Alfa Yayınları, İstanbul.
  • Miele, M. (2008). Cittaslow: producing slowness against the fast life. Space and Polity, 12(1), 135-156.
  • Oğuz, Ö. M. (2013). Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir? (2. Basım), Geleneksel Yayınları: Ankara.
  • Özmen, Ş.Y., (2016). Sakin Şehirler Ve Kadın Girişimciliği. 2016 Hoca Ahmet Yesevi Yılı Anısına Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 1-4 Aralık 2016, 395-407.
  • Pajo, A. ve Uğurlu, K. (2015). Cittaslow kentleri için slow food çalışmalarının önemi. Electronic Journal of Vocational Colleges, Aralık, 65-73.
  • Petrini, C. and Padovan,i G. (2011). Slow Food Devrimi. Ankara: Sinek Sekiz Yayınevi.
  • Sungur, Z. (2013). Türkiye’nin sakin şehirlerindeki kadın girişimciliğine sosyolojik bir bakış. International Conference On Eurasian Economies, 641-648.
  • Yurtseven, R., Kaya, O., Harman, S. (2010). Yavaş Hareketi. Detay Yayıncılık: Ankara.
  • Yurtseven, R. (2007). Slow Food ve Gökçeada: Bir Yönetsel Yaklaşım. Detay Yayıncılık: Ankara.
  • www.slowfood.org
  • www.cittaslow.org
  • www.cittaslowturkiye.org
  • http://www.theworldinstituteofslowness.com/