Amatör Müzik Eğitimine Bir Destek: Afyonkarahisar Amatör Çalgıcılar Festivali

Amatör müzik eğitimi, müziğin belli bir dalına amatörce ilgili ve istekli olanlara yönelik bir eğitimdir. Amatör müzik eğitiminin amacı, bireyi sanatçı yapmak değil;  bireylerde müzik zevki gelişimine yardımcı olmak ve bireylere olduğu kadar toplumun ve o toplumun kültürünün gelişimine de katkıda bulunmaktır.  Amatör müzik eğitiminin gelişebilmesi için müzik eğitimcileri kadar müzik eğitimi veren kurumlara da görevler düşmektedir. Özellikle de mesleki müzik eğitimi veren kurumlar amatör müzisyenlere kucak açmalı ve bu alanda çeşitli çalışmalar yürütebilmelidir. Afyon Kocatepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı amatör müzisyenlerin sahne alarak deneyim kazandığı Amatör Çalgıcılar Festivali’ni düzenleyerek bu alanı boş bırakmamaktadır. Bu çalışmada, metropolitan kentlere oranla sanat alanında yapılan çalışmaların daha sınırlı ve kısıtlı olduğu, Anadolu illerinden biri olan Afyonkarahisar’da 11 yıldır düzenli olarak sürdürülen Amatör Çalgıcılar Festivali anlatılmaktadır. 2007 yılından günümüze kadar gelişerek gelen ve bir festival kimliği kazanan konserler, müzik eğitimine, özellikle de Afyonkarahisar’daki amatör müzik eğitimine çok büyük katkılar sağlamıştır. Çalışmada, 11 yıldır düzenlenen ve beşinci yılından sonra ulusal boyuta taşınan festivali ayrıntılı bir şekilde anlatmak; festival katılımcıları, festivalde kullanılan çalgılar ve festival danışma ve değerlendirme kurulu hakkında bilgi vermek amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma evreni, Afyonkarahisar Amatör Çalgıcılar Festivali’nin kapsam ve faaliyetleri ile sınırlı tutulmuştur.

___

  • KAYNAKÇA
  • Akgül Barış, Dolunay - Ece, Ahmet Serkan - Sarısözen Doğan, Müjde (2016), Hayat Boyu Müzik Eğitimine Bir Örnek: Bolu Genç Müzisyenler Şenliği, An Eample for the lifelong music education: Bolu Young Musicians Festival Journal of Human Sciences, 13 (1), 1161-1171.
  • Akgül Barış, Dolunay - Ece, Ahmet Serkan - Sarısözen Doğan, Müjde (2013), Amatör Müzik Eğitiminin Sergilenmesinde Bir Çalışma Örneği: Genç Müzisyenler Şenliği. 4. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu, 6-8 Haziran, Kütahya.
  • Akverdi, Mine (2017), Piyano Zekâyı Geliştiriyor. http://hayalsahnesi.com.tr/piyano-zekay%C4%B1-geli%C5%9Ftiriyor/, (16.11.2017).
  • Bilen, Sermin (1995), İşbirlikli Öğrenmenin Müzik Öğretimi ve Güdüsel Süreçler Üzerindeki Etkileri, Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Buzduğu, Metin (2010), Amatör Müzik Eğitimine Yönelik Öğretmen ve Öğrenci Tutumları, Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Cebeci, Suat (2010), Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri, Alfa Yayınları, İstanbul.
  • Çağlar, Erdem (2011), Özengen Keman Eğitimi Alan Öğrencilerin Temel Hedeflere Erişme Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Bir Müzik Kursu Örneği), Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Eskioğlu, Itır (2003), Müzik Eğitiminin Çocuk Gelişimi Üzerindeki Etkileri, Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu. 26-31 Ekim.
  • Güler, Nilgün (2008), Müzikle Çocuk Eğitimi, Hepsi Çocuk Yayınevi, İstanbul.
  • Konakcı, Nihan. (2010), Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Öğrencilerinin Bireysel Çalgı Eğitimi Dersine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Özdek, Ali (2006), Özengen Müzik Eğitimi Veren Kurumlarda Klasik Gitar Eğitimi, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Öztop, Sinem (2007), Planlı ve Programlı Bir Özengen Koro Eğitimiyle Bireye Kazandırılması Hedeflenen Eğitsel, Toplumsal ve Kültürel Yeterliklerin İncelenmesi, Yüksek lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Say, Ahmet (1993), Müzik Eğitimi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara.
  • Say, Ahmet (2005), Müzik Sözlüğü, (2. Basım). Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara.
  • Sökezoğlu, Duygu (2010), Ritim, Hareket ve Şarkı Öğretimi Temelli Müzik eğitiminin 7-11 Yaş Grubu Çocuk Yuvası Öğrencilerinin Sosyal Gelişimleri Üzerine Etkisi (Afyonkarahisar İli Örneği), Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Türk Dil Kurumu, (www.tdk.gov.tr) (07.11.2017).
  • Türkmen, Uğur (2010), Çocuğun Bireysel Toplumsal ve Kültürel Gelişiminde Amatör Müzik Eğitiminin Yeri Problemleri ve Çözüm Önerileri, İlköğretim Online, 9 (3).
  • Uçan, Ali (2005), Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar Ve Türkiye’deki Durum, (3. Basım), Evrensel Müzikevi, Ankara.
  • Yağışan, Nihan (1995), Ortaöğretim Müzik Eğitimi İlke ve Amaçları ile Bazı Eğitim Müziği Kitaplarının Analizi, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Yıldırım Orhan, Şebnem (2012), Yetişkin Öğrencilere Uygulanan Amatör Çalgı Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. NWSA, 7 (4).