SİNEMADA ERKEKLİK KRİZİ: HER ŞEY ÇOK GÜZEL OLACAK VE “ÇOCUK(SU) ERKEKLİĞE DÖNÜŞ”

Bu çalışma, Temmuz 2014’te İngiltere’nin Leeds kentinde düzenlenen “Women in PR in Europe” Erasmus Intensive Programme’da (Avrupa’da Halkla İlşkiler’de Kadın Erasmus Programı) sunulmuştur.** Yüksek Lisans Öğrencisi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kadın Çalışmaları Bilim Dalı, birayanl@gmail.com
Anahtar Kelimeler:

-

___

  • Arslan, Umut Tümay. Bu Kâbuslar Neden Cemil? Yeşilçam’da Erkeklik ve Maz- lumluk. İstanbul: Metis, 2004.
  • Atay, Tayfun. Çin İşi Japon İşi, Cinsiyet ve Cinsellik Üzerine Antropolojik Deği- niler. İstanbul: İletişim, 2012.
  • Bly, Robert. Iron John A Book About Men. Cambridge: Da Capo Press, 2004.
  • Kırel, Serpil. “Sinemada Tür Kavramı ve Popüler Türleri Anlamak Üzere Bir Yol Haritası Denemesi.” Sinema Araştırmaları: Kuramlar, Kavramlar, Yaklaşımlar, der. Murat İri. İstanbul: Derin Yayınları, 2011.
  • Oktan, Ahmet. “Türk Sinemasında Hegemonik Erkeklikten Erkeklik Krizine: Yazı- Tura ve Erkeklik Bunalımının Sınırları.” Selçuk İletişim 5,2 (2008): 152-166
  • Sancar, Serpil. Erkeklik: İmkânsız İktidar. Ailede, Piyasada ve Sokakta Erkekler. İstanbul: Metis, 2013.
  • Suner, Asuman. Hayalet Ev. Yeni Türk Sinemasında Aidiyet, Kimlik ve Bellek. İstanbul: Metis, 2006.
  • Ulusay, Nejat. “Erkek Filmleri’nin Yükselişi ve Erkeklik Krizi”, Toplum ve Bilim 101. (2004).
  • Vargı, Ömer (Yönetmen/Senarist). Her Şey Çok Güzel Olacak. Filma-Cass, 1998.