İmam Kasım b. İbrahim ve Mu’tezilîlik

Zeydiyye’nin 3./9. yüzyıldaki belli başlı dört otoritesinin resmi doktrinlerinin hacimli bir özeti olan Kûfeli Zeydî Ebu Abdullah Muhammed b. Ali el-Alevi (ö. 445/1035)’nin Kitâb el-Câmi’ el-Kâfî’si, sonuç bölümünde teolojik doktrini inceler.1 el-Alevî, bu kitapta, Yemen’deki Zeydî yönetimin/devletin kurucusunun büyük babası imam el-Kasım b. İbrahim er-Ressî (ö. 246/860)’nin, eserlerinden alınmayan bazı görüşlerini nakleder. Kasım’ın bu görüşleri, onun kendi dönemindeki Mu’tezilî doktrinle ilişkisini belirlemede önemlidir.

IMAM KASIM B. İBRAHİM AND MUTEZİLE

Zeydiyyeins 3./9. century Kûfeli Zeydî Abu Abdullah Muhammad b. Ali al-Alevi (d. 445/1035) 's Kitâb al Ma'am al-Qa'f'ah, examines the theological doctrine in the conclusion section.1 al-Alevi, in this book, the grandfather of the Zaydî government / founder of the state in Yemen imam hand -Present b. Ibrahim er-Ressi (d. 246/860), some of his works are not taken. These views of November are important in determining the relationship between the Mu iliştezili Doctrine in its period.

___

  • On Both Sides of al-Mandab: Ethiopian, South-Arabic and Islamic Studies(vol. II, Stockholm 1989).