HANNAH ARENDT’İN DOĞARLIK KAVRAYIŞI VE SİYASET FELSEFESİ İÇİN YENİ BİR HAREKET ALANI

Bu makalede ilk olarak Hannah Arendt’in siyaset felsefesinin, Heidegger’in sonluluğu esas alan fundamental ontolojisinin temel kategorilerini aşındırmaya yönelik bir eleştiri etrafında şekillendiğini ortaya koymaya çalışacağım. İkinci adımda Arendt’in doğarlık, başlangıç ve çoğulluk kavramlarını odağa alarak siyaset felsefesinin ana hatlarını çıkarmayı deneyeceğim. Sonuç kısmında bu kavramların, Roberto Esposito’nun biyopolitik kuramındaki yerine değineceğim. Buradan hareketle ortaya koyacağım temel iddia Hannah Arendt’in, siyaset felsefesinin sadece bir Heidegger eleştirisi olarak okunmasının yetersiz olduğudur. Arendt’in felsefesinin asıl etkisi, Heideggerci bağlamdan ziyade bugünün biyopolitik kuramının olgunlaşmasına sunduğu katkılarda aranmalıdır. 

HANNAH ARENDT’S CONCEPTION OF NATALITY AND A NEW MOVEMENT AREA FOR POLITICAL PHILOSOPHY

In this article, firstly, I’ll try to show that the political philosophy of Hannah Arendt is shaped around a critique which abrades the basic categories of Heidegger’s fundamental ontology which based on finitude. Secondly, by focusing on the concepts of the natality, beginning and plurality, I’ll endeavor to reveal the outlines of her political philosophy. As a conclusion, I’ll mention the place of these concepts in the biopolitical theory of Roberto Esposito. From this point of view my main argument is that reading the political philosophy of Hannah Arendt as a critique of Heidegger is insufficient. If we seek out the foundational influence of Arendt’s philosophy, we need to focus on the contributions she made to current biopolitical theory rather than Heideggerrian context.

___

  • Arendt, H. (1961). Between Past and Future-Six Exercises in Political Thought. New York: The Viking Press.
  • Arendt, H. (1968). Men in Dark Times. New York: A Harvest Book.
  • Arendt, H. (1996). Love and Saint Augustine. Chicago ve Londra: The University of Chicago Press.
  • Arendt, H. (1998). The Human Condition. Chicago ve Londra: The University of Chicago Press.
  • Arendt, H. (2003). İnsanlık Durumu. (B. S. Şener, Çev.) İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Arendt, H. (2003). Responsibility and Judgement. New York: Schocken Books.
  • Arendt, H. (2005). The Promise of Politics. New York: Schocken Books.
  • Arendt, H. (2012). Devrim Üzerine. (O. E. Kara, Çev.) İstanbul: İletişim.
  • Arendt, H. (2014a). Örgütlü Suç ve Evrensel Sorumluluk. J. Kohn içinde, Formasyon, Sürgün, Totalitarizm-Anlama Denemeleri 1930-1954 (İ. Yıldız, Çev., s. 190-205). Ankara: Dipnot Yayınları.
  • Arendt, H. (2014b). Totalitarizmin Kaynakları 3. (İ. Serin, Çev.) İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Arendt, H. (2014c). Varoluşçu Felsefe Nedir? J. Kohn içinde, Formasyon, Sürgün, Totalitarizm-Anlama Denemeleri 1930-1954 (İ. Yıldız, Çev., s. 243-275). Ankara: Dipnot Yayınları.
  • Arendt, H. (2018). Zihnin Yaşamı. (İ. Ilgar, Çev.) İstanbul: İletişim.
  • Benhabib, S. (2003). The Reluctant Modernism of Hannah Arendt. Oxford: Rowman and Littlefield Publishers.
  • Brunkhorst, H. (2002). Equality and Elitism in Arendt. D. Villa içinde, The Cambridge Companion to Hannah Arendt (s. 178-201). Cambridge: Cambridge University Press.
  • Esposito, R. (2008). Bíos: Biopolitics and Philosophy. (T. Campbell, Çev.) Minneapolis ve Londra: University of Minnesota Press.
  • Esposito, R. (2015). Persons and Things. (Z. Hanafi, Çev.) Cambridge: Polity Press.
  • Gündoğdu, A. (2015). Rightlessness in an Age of Rights-Hannah Arendt and the Contemporary Struggles of Migrants. New York: Oxford University Press.
  • Jackson, M. (2013). The Politics of Storytelling: Variations on a Theme by Hannah Arendt. Copenhagen: Museum Tusculanum Press.
  • Kristeva, J. (2001). Hannah Arendt: Life is a Narrative. (F. Collins, Çev.) Toronto: University of Toronto Press.
  • Kristeva, J. (2018). Hannah Arendt-Yaşam Bir Anlatıdır. (N. Dümelli, Çev.) İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Lemm, V. (2013). Biopolitics and Community in Roberto Esposito. R. Esposito içinde, Terms of the Political-Community, Immunity, Biopolitics (s. 1-14). New York: Fordham University Press.
  • Lupton, J. R. (2012). Arendt in Italy: Or, the Taming of the Shrew. Law, Culture and the Huımanities, 1(8), 68-83.
  • Moore, P. B. (1987). Natality, Amor Mundi and Nuclearism in the Thought of Hannah Arendt. J. W. Bernauer içinde, Amor Mundi-Explorations in the Faith and Thought of Hannah Arendt (s. 135-157). Dordrecht: Martinus Nijhoff Publishers.
  • Moore, P. B. (1989). Hannah Arendt's Philosophy of Natality. Londra: MacMillan.
  • O'Byrne, A. (2010). Natality and Finitude. Bloomington: Indiana University Press.
  • Topolski, A. (2015). Arendt, Levinas and a Politics of Relationality. Londra ve New York: Rowman and Littlefield.
  • Vatter, M. (2006). Natality and Biopolitics in Hannah Arendt. Revista de Ciencia Politica, 2(26), 137-159.
  • Villa, D. R. (1996). Arendt and Heidegger-The Fate of the Political. New Jersey: Princeton University Press.
  • Young-Bruehl, E. (2006). Why Arendt Matters. Londra: Yale University Press.