Sergileme Tasarımlarında Tipografi Kullanımı

Grafik tasarım alanında etkili sunum olanağı sağlayan sergileme tasarımı, bir fikri, bir kavramı ya da ürünü geniş kitlelere duyurmak ve aktarılmak istenen mesajı yaratıcı uygulamalarla hedef kitlesine iletmektir. Günümüzde bilginin ulaşılabilir hale gelmesi beraberinde karmaşık bilgiyi planlı ve düzenli hale getirme ihtiyacını da artırmaktadır. Bilgi aktarımı ve iletişim açısından sergi mekanlarına ve sergileme tasarımı uygulamalarına her zamankinden daha fazla ihtiyaç duyulmaktadır. Dolayısıyla etkili bir sergileme tasarımı, nesnelerin sunumunun yanı sıra izleyiciyi heyecanlandıran, bilgilendiren, ilgi çekici, yaratıcı ve akılda kalıcı tasarımlarla mümkün olabilir. Sergileme tasarımlarında kullanılan tipografik uygulamalar izleyiciye mesajın içeriğini hızlı ve etkili biçimde anlatılmasına imkan sunar. Bu noktada sergi nesneleri, yapı, zemin, fon, ışık gibi özellikler de mekanın atmosferini etkilemektedir.

___

  • [1] Ambrose, G. ve Harris, P., (2014). Grafik Tasarımda Tipografi. Literatür Yayınları.
  • [2] Ambrose, G. ve Harris, P., (2017). Görsel Tipografi Sözlüğü. Literatür Yayınları.
  • [3] Ambrose, G. ve Harris, P., (2012). Tipografinin Temelleri. Literatür Yayınları.
  • [4] Blokland, P.V., (2017). Tipografinin Geleceği. Grafik Sanatlar Üzerine Yazılar: Grafik Tasarımcılar Meslek Kuruluşu. Sayı: 180.
  • [5] Canbulat, M.T., (2010). Fuar Standı ve Sergileme Tasarımları. İstanbul: Yapı-Endüstri Merkezi.
  • [6] Demir, Ç., (2008). Günümüz Sergileme Tasarımı, Türleri ve Londra’dan Sergileme Tasarımı Örnekleri. Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat ve Tasarım Fakültesi Dergisi. 2:51-65.
  • [7] Dur, B.İ., (2011). Çevresel Grafik Tasarımın Uygulama Alanları. Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat ve Tasarım Dergisi. 159-178.
  • [8] Hasol, D., (2010). Fuar Standı ve Sergileme Tasarımları. İstanbul: Yapı-Endüstri Merkezi.
  • [9] Karamustafa, S., (2009). Bilgilendirme Tasarımı: Profesyonellerden görüş. Grafik Tasarım.
  • [10] Küçükerman, Ö., (2002). Sergiler, Fuarlar, Standlar ve Yaratıcı Tasarımlar, Fuar Stand Tasarımı. İstanbul: Yapı-Endüstri Merkezi.
  • [11] Krauss, R., (1989). Postmodernism’s Museum without Walls, Chicago: Contemporary Books.
  • [12] Locker, P.,(2013). İç Mekan Tasarımında Stand Tasarımı ve Sergileme. Literatür Yayınları.
  • [13] Okay, İ., (2015). Sanal Ortamda Üç Boyutlu Sergileme Tasarımı ve Bir Uygulama Çalışması. Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Grafik Anasanat Dalı, Sanatta Yeterlik Tezi.
  • [14] Sarıkavak, N.K., (2005). Sayısal Tipografi. Başkent Üniversitesi Yayınları, Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi,Ankara: No:1.
  • [15] Sarıkavak, N.K., (1997). Tipografinin Temelleri. Doruk Yayınları.
  • [16] Uçar, T.F., (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İnkılap Yayınları.
  • [17] Görsel 1. Sergileme Tasarımı Örneği. https://www.designboom.com/design/typedynamics-by-jurriaan-schroferlust-12-24-2013/.
  • [18] Görsel 2. Sergileme Tasarımı Örneği. https://www.designboom.com/design/typedynamics-by-jurriaan-schroferlust-12-24-2013/.
  • [19] Görsel 3. Sergileme Tasarımı Örneği. https://www.pentagram.com/work/exhibitionism-the-rolling-stones/story.
  • [20] Görsel 4. Sergileme Tasarımı Örneği. https://studiospass.com/work/typojanchi-typography-biennale/.
  • [21] Görsel 5. Sergileme Tasarımı Örneği. https://walkerart.org/magazine/educational-tossing-and-turning-26th-international-biennial-of-graphic-design-in-brno.
  • [22] Görsel 6. Sanat Galerisi Yönlendirme Tasarımları. https://fontsinuse.com/uses/3248/barbican-arts-centre.