Bernini’nin “Apollo ve Daphne” heykeli

Bu makalede Barok Sanatın öncü sanatçılarından Gian Lorenzo Bernini’nin “Apollo ve Daphne” heykeli incelenmektedir. Barok sanatın özgün nitelikleri ve biçimsel dilinin irdelenmesinin ardından, Barok heykel ve mimari arasındaki ilişki irdelenmiş, incelenen yapıtın heykeltıraşı olan Bernini hakkında bilgi verilmiş, başlıca yapıtları incelenmiştir. Makalenin devamında “Apollo ve Daphne” heykelinin mitolojik kökeni, yapım sürecinin nasıl şekillendiği, eserin biçimsel özellikleri ele alınmıştır. Son olarak yapıtın özgün nitelikleri değerlendirilmiştir.

“Apollo and Daphne” sculpture by Bernini

In this article, "Apollo and Daphne" sculpture by Gian Lorenzo Bernini, 2one of the leading artists of Baroque Art, is examined. After examining the original qualities and figurative language of Baroque art, the relationship between Baroque sculpture and architecture, artistic identity of Bernini, who is the sculptor of the studied work, and his main works are examined. In the rest of the article, the mythological origin of the sculpture "Apollo and Daphne", construction process of the sculpture and the figurative features of the work are discussed. Finally, the original qualities of the art-work are evaluated.

___

Bolland, A. (2000). Desiderio and Diletto: Vision, Touch and the Poetics of Bernini’s Apollo and Daphne. The Art Bulletin, 82(2), 309-330.

Can, Ş. (1997). Klasik Yunan Mitolojisi. İnkılap Yayınevi, 55-57.

Conti, F. (1978). Barok Sanatı Tanıyalım. İnkılap ve Aka Kitabevleri

Doukhan, I. (2001). Baroque City: The Conception of Time and History. Academiae Artium Vilnensis. 21, 263-275.

Ergin, N. (1998). Heykel ve Çevre İlişkisi [Yayımlanmamış sanatta yeterlilik tezi]. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü

Farago, F. (2006). Sanat. Doğu Batı Yayınları, 99-115.

González-Palacios, A. (1995). The Stanza di Apollo e Dafne in the Villa Borghese. The Burlington Magazine. 137(1109), 529-549.

Harris, A. S. (2008). Seventeenth-Century Art ve Architecture. Pearson Education Inc., 86-113.

Hibbard, H. (1965). Bernini. Penguin Books.

İpşiroğlu, N. Ve İpşiroğlu, M. (2010). Oluşum Süreci İçinde Sanat Tarihi. Hayalbaz Kitap

Kitson, M. (1966). The Age of Baroque. Paul Hamlyn Ltd., 8-70.

Ovidius. (1994). Dönüşümler. Eyüpoğlu, İ. Z. (çev.). Payel Yayınları, 36-37.

Polat, T. ve Antel, A. F. (2015). Postmodern Cephe Estetiğinde Barok Bir Yöntem Olarak Teatral Anlatım İlkeleri. Tasarım + Kuram. 19, 109-122.

Roth, L. M. (2000). Mimarlığın Öyküsü. Kabalcı Yayınevi, 476-523.

Toluyağ, D. (2020). Geçmişten Günümüze Heykel Sanatında Mitolojik İmgeler. İdil. 66, s. 267-282. doi: 10.7816/idil-09-66-09

Warwick, G. (2004). Speaking Statues: Bernini’s Apollo and Daphne at the Villa Borghese. Art History. 27(3), 353-381.

Yetkin, S. K. (1977). Barok Sanat. Cem Yayınevi, 9-52.

Url-1: meisterdrucke.at/kunstdrucke/Gian-Lorenzo-Bernini/289919/ Apollo-und-Daphne,-1622-25 (Erişim Tarihi: 23.03.2020)

Url-2: wallhere.com/en/wallpaper/ (Erişim Tarihi: 12.03.2020)

Url-3: thais.it/citta_italiane/roma/fontane/piazze/piazza_navona/pag_0 1.htm (Erişim Tarihi: 12.03.2020)

Url-4: https://en.wikipedia.org/wiki/Aeneas,_Anchises,_and_Ascanius (Erişim Tarihi: 15.03.2020)

Url-5: wikimedia.org/wiki/File:Gianlorenzobernini,_rattodiproserpina, 1621-22,02.jpg (Erişim Tarihi: 20.03.2020)

Url-6: wikimedia.org/wiki/File:Gianlorenzo_bernini,_david,_1623-24,_02.jpg (Erişim Tarihi: 23.03.2020)

Url-7: sanatkaravani.com/ruhu-heykele-donusturmek-lorenzo-bernini/ (Erişim Tarihi: 23.03.2020)