SEMBOLLER VE SOSYAL FONKSİYONLAR IŞIĞINDA BİR ELEŞTİRİ DENEMESİ: KÖY DÜĞÜNÜ – PIETER BRUEGEL

Sanat yapıtları, bireysel ifade aracı oldukları gibi, aynı zamanda da toplumun özelliklerini yansıtan, o toplumun yarattığı büyük kültür şemsiyesinin bir parçasıdırlar ve bu nedenle, toplumu yansıtan birer ayna işlevi görürler. Sanatçılar toplumsal olayları kendi süzgeçlerinden geçirerek aktarırlar ve bu eserler aynı zamanda da gelecek nesillere bir değer, bir estetik nesne olarak kalırken, günümüzde pek çok araştırmacı için de dönem özelliklerini tespit etmeye yarayan birer belge olarak da kullanılırlar. Şüphesiz ki sanat yapıtları, her şeyin çoğu zaman açık seçik anlatıldığı, görünenin her zaman göründüğü gibi olduğu salt belgeler değillerdir. Sanat yapıtlarının varlık amacı da bu değildir. Maddenin düşünce ile birleşmesi olarak da tanımlanan sanat yapıtları, genel tanımı ile estetik nesnelerdir. Bu araştırmada, Pieter Bruegel'in Köy Düğünü isimli çalışması, sanat eleştirisinin betimleme ve yorumlama aşamaları ile sınırlı tutularak ele alınmış ve yapıt üzerindeki elemanlar ve sembollerden yararlanılarak, dönem yaşamı incelenmeye çalışılmıştır. Araştırmada, resme konu olan günlük yaşam unsurları incelenmiş, kıyafetler, oturma biçimi, kullanılan aksesuarlar gibi unsurlardan anlamlar çıkartılmaya çalışılmıştır

A CRITIQUE TRIAL UNDER THE LIGHT OF SYMBOLS AND SOCIAL FUNCTIONS: THE PEASANT WEDDING – PIETER BRUEGEL

Works of art are not only vehicles of individual expression but also a part of the great cultural umbrella created by the society reflecting the society’s features. Because of this reason they function as mirrors reflecting the society. Artists scrutinize the social events from their own perspectives and these works of art not only remain as a value and esthetical object for future generations but they are also used as documents to explore the features of the period by many researchers. There is no doubt that works of art are not always documents that reflect everything as they look and expressed with all clarity. The creation aim of works of art is actually not this. Works of art described as the union of substance with idea, are generally described as esthetical objects. In this study, Pieter Bruegel’s work titled Village Wedding is evaluated with descriptive and interpretive art critique and the period life is explored by making use of the symbols

___

  • Feldman, E. (1994). Practical Art Criticism. Prentice Hall
  • Hagen, R.M. ve Hagen, R. (2003). What Great Paintings Say. V.1. Taschen
  • Oosthoek, K. Jan. (2015). Little Ice Age. Environmental History Resources. https://www.ehresources.org/little-ice-age/ adresinden 19.10.2017 tarihinde alınmıştır.
  • Ossing, F. (2012). Paintings as a Climate Archive? GFZ German Research Center for Geosciences.
  • http://bib.gfz-potsdam.de/pub/wegezurkunst/paintings_as_climate_archives.pdf adresinden 14.10.2017 tarihinde alınmıştır.
  • Suh, Y. (2013). Past Looking: Using Arts as Historical Evidence in Teaching History. Social Studies Research and Practice. Volume 8 Number 1
  • Visual Arts. (2017). Interpretation of The Peasant Wedding by Pieter Bruegel the Elder
  • http://www.visual-arts-cork.com/famous-paintings/peasant-wedding.htm adresinden 11.10.2017 tarihinde alınmıştır.