MÜZİĞİN ESKİ ÇİN DEVLET İŞLERİNDEKİ YERİ

Bu makalede müziğin eski Çin devlet işlerindeki yeri konusu ele alınmıştır. Çin müziği, Çin uygarlığının doğuşundan beri süre gelmektedir. Müziğin ibret veren, ahenk sağlayan düzenleyici görevleri vardır. Eski Çin’de müzik, sadece eğlendirici sanat türü olarak değil, öncelikli olarak yönetimin ve düzenin temeli sayılmaktadır. Eski Çin’de müzik, iktidarı kuvvetlendirmek için bir araç ve hâkimiyetin yumuşak gücüdür. Müzik yoluyla ülkeyi yönetme fikri Konfüçyanizm’den aracılığıyla bütün işlerin idare edilmesini öğretmektedir. Tüm Konfüçyanizm öğretilerin temel maksadı, düzenli ve rahatlıkla yönetilebilen bir topluluğun meydana getirilmesidir. Konfüçyüs, diplomatik kurallar çerçevesinde müziğin sunulma şeklini tasvir etmiş ve diplomatik tören sırasındaki hükümdarın ziyaretinde sunulan müziğin sembolik işlevi hakkında açıklamalarda bulunmuştur. Müzik, diplomatik ilişkileri kurmak için gerekli bir araç olarak gösterilmektedir. Xunzi adlı filozofa göre müzik, imparatorun ülkeyi idare etmesinin en etkili yoludur. Müzik memurlarının görevleri siyasi açıdan mühimdir. Müzik, kültürel birleşmenin ve kültürel yayılımcılığın bir aracı ve genel olarak medenileştirme gücüdür. Konfüçyüsçülerin yanında Taocu bilgeler, müzik ahenginin ilkelere uygun olan siyasi yapısının kurulma fikrini ileri sürmektedirler. İmparator ailesinin bütün üyeleri ve aristokratlar çocukluğundan beri sistematik olarak müzik eğitimi görmektedirler. Törenlerde, şartlara ve kişinin taşıdığı sosyal statüye göre farklı müzik aletler çalınmaktadır. Müzik, hükümetle millet arasındaki deliği yamalama, halkın ‘sesini’ yönetici sınıfının bilincine getirme aracı olarak görülmektedir. Tang döneminde barışçı etnikler arası diyalogun ve istikrar politikasının varlığını sürdürebilmesinin sebebi, müziğe özel bir önem verilmesidir. Yani müzik, Çin toplumunun eğitiminde ve sonra devletin yönetiminde esaslı bir prensip olarak kabul edilmektedir

MUSİC’S ROLE İN GOVERNMENT AFFAIRS OF ANCİENT CHİNA

This paper deals with the particularly significant role of music in government affairs, political thought of ancient China. To begin with, music in early China, despite being present in many aspects of life, is still an unexplored area of study. In ancient times it was especially valued for its close connection to the state, court. So, here we provide a brief explanatory summary of different ritual uses of music at the royal court. The importance of music lies in its power to balance and harmonize. Music is a top form of entertainment in modern life. In ancient China, however, it was viewed as the critically important foundation stone of good governance and state order. Music in ancient China was often used as a tool to strengthen authority of the court. Actually, the idea of governing the country through music is deeply rooted in Confucianism. According to Confucius, music served to promote balance in society. No wonder, music was an integral part of diplomatic etiquette in which specificities of various ceremonies and musical instruments were described down to the smallest detail. Xunzi, one of the three great Confucian philosophers of the classical period in China, also stated that music was the most effective way for an emperor to govern the country. That’s why music in ancient China was promoted as an essential part of proper education for noblemen. Besides, it also played an important role in the process of cultural unification and international conciliation

___

  • BECKER, B.M., “Music in the Life of Ancient China”, Chicago University Press, Chicago, 1957.
  • BRINDLEY, Erica, “Music, Cosmology, and the Politics of Harmony in Early China”, State University of New York Press, Albany, 2012.
  • CHEN, Anhua 陈安华, “Tang Song Guyue Yizong” (唐宋古乐遗踪), Xinghai 4 Publishing House, Beijing, 1998.
  • China: Five Thousand Years of History and Civilization, City University of Hong Kong Press, Hong Kong, 2007.
  • COOK, S. B., “Unity and Diversity in the Musical Thought of Warring States China, Ph.D. thesis, The University of Michigan, 1995.
  • ÇETİNKAYA, Yalçın, “Siyasî ahenk, kozmik ahenk, Konfüçyanizm, müzik, toplum, sesler”. Müzik Muhabbeti, Yeni Şafak Gazetesi, 2012, 22.05.2010.
  • Çin Müziği // Türk-Çin Dostluk Vakfı - http://www.turkcindostlukvakfi.org.tr, Ankara, 2001, 13.07.2014.
  • DE WOSHKIN, K. J., “A song for one or two: music and the concept of art in Early China”, Michigan papers in Chinese Studies, Ann Arbor Publishing House, Michigan, 1982.
  • DE WOSHKIN, K. J., “Early Chinese Music and the Origins of Aesthetic Terminology” // In Theories of the Arts in China, Princeton University Press, Princeton, 1993.
  • FANG, Liu, “A brief introduction to Traditional Chinese Classical Music”, Philmultic, London,2008.
  • DE WOSHKIN, K. J., “A song for one or two: music and the concept of art in Early China”. Forming of Musical Culture in Ancient China // Izvestia of Herzen State Pedagogical University (89), Moscow, 2009.
  • GUERRANT, Mary, “Three Aspects of Music in Ancient China and Greece”// College Music Symposium: Journal of the College Music Society, Cambridge University Press, Cambridge, 1980.
  • HOOKER, Richard, “The T'ang, 618-907 AD”// World Cultures, http://richard- hooker.com/sites/worldcultures/CHEMPIRE/TANG.HTM, 1996.
  • İLKER, Erdem; PANIZ, Hatice; ÖZDEMİR, Gökhan, “Çin Müziği” // Ders Belgeliği. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü - http://dersbelgeligi.wordpress.com/muzik-belgeligi. 10.08.2014.
  • JO, Eun Jung, “Analysis of the Discourse on Music of the Lüshi Chunqiu Mainly in Comparison with the 'Yuelun' Chapter of the Xunzi”, SOAS, University of London, 2012.
  • KAUFMANN, W., “Musical References in the Chinese Classics” // DetroitMonographs in Musicology Number Five Information Coordinators, Detroit, 1986.
  • KOLOMİETS G. G., “Eski Çin’de Müziğin Yeri: Statü ve Görev hakkında Bazı Düşünceleri”// Vestnik 7(101), St. Petersburg, 2009.
  • LAI, T.C.; MOK, R., “Jade Flute: The Story of Chinese Music”, Schocken Books, New York, 1987.
  • LAM, Joseph, “State Sacrifices and Music in Ming China: Orthodoxy, Creativity, and Expressiveness”, State University of New York, Albany, 1998.
  • LAURENCE, Picken; NICKSON, Noel, “Music from the Tang Court: Volume 7: Some Ancient Connections Explored”, Cambridge University Press, New York, 2007. LEGGE, James, “The Chinese Classics: Ch’un Ts’ew, with the Tso Chuen”, vol. 5, Hong Kong University Press, Hong Kong, 1960.
  • LEVIS, J.H., “Foundations of Chinese Musical Art”, Paragon Book Reprint Corp., New York, 1963.
  • LIANG, Mingyue, “Music of the Billion. An introduction to Chinese musical culture”, C. F. Peters Corporation, New York, 1985.
  • MAJOR, John S.; SO, Jenny F., “Music in Late Bronze Age China”// Music in the Age of Confucius, SOAS Publishing, London, 2006.
  • MALM, W. P., “Music Cultures of the Pacific, the Near East, and Asia”, Englewood Cliffs: Prentice-Hall Inc., London, 1998.
  • MARKOVA, Anna, “Culturology: World Culture’s History”, Walters Cloovers Publishing House, Moscow, 2009.
  • MASLOV, A. A., “China. Bells in dust. Magician and intellectual’s pilgrimage”, Aleteya, Moscow, 2005.
  • Music in Ancient China - http://www.crystalinks.com/chinamusic.html/, Reuters Journal, London, 22.09.2014.
  • Musical Institution Yue Fu in Han Dynasty // Keats Education, 2007 - http://keatschinese.com/en/knowledge/musical-institution-yue-fu, 06.03.2012.
  • ÖZERDİM, Muhaddere, “Çin Tiyatrosu: Tarihsel gelişmesi ve özelliği”, Ç.Ü. Türkoloji-Makale Bilgi Sistemi, 08.03.2014.
  • PARKER, Edward, “Ancient China Simplified: Music”, Book Jungle, London, 2006. QIAN, Sima, “Yue Shu: Büyük Tarihçinin Kayıtları. 24. Bölümü”// Doğu Edebiyatı - http://www.vostlit.info/Texts/Dokumenty/China/I/phtml, 2012, 6.07.2014.
  • SIM, Johnathan, “Musical Harmony and its Historical Context in Ancient China” (2012), The Myriad Thoughts, Oxford University Press, London, 2012.
  • STEBEN, Barry, “The Culture of Music and Ritual in Pre-Han Confucian Thought: Exalting the Power of Music in Human Life”, Asian Cultural Studies N.38, International Christian University, Tokyo, 2012.
  • Theory of Music in Ancient Chinese Philosophy // College Term Papers, 2013 - http://www.collegetermpapers.com/TermPapers/Philosophy/Theory_of_music_in_a
  • ncient_chinese_philosophy.html. 10.05.2014.
  • THRASHER, A. R., “The sociology of Chinese music: an introduction”, Asian Music International Journal
  • v. XII, № 2, p. 17-53, 1981.
  • TITARENKO, M. L., KOBZEV A. I., LUKYANOV A.E., “Çin’in Manevi Kültürü. Tarih. Siyasi ve Hukuk Kültürü”, 4. Cildi, Doğu Edebiyatı RAN, Moskova, 2009.
  • TITARENKO, M. L., KOBZEV A. I., LUKYANOV A.E., “Çin’in Manevi Kültürü. Sanat”, 6. Cildi, Doğu Edebiyatı RAN, Moskova, 2010.
  • TKACHENKO, G. A., “Cosmos, Music, Ritual, Myth and Aesthetics”, Nauka Publishing House, Moscow, 1990.
  • TU, Wei-ming, “Confucius and Confucianism” // The New Encyclopaedia Britannica, ed. R. McHenry, 653-662., Chicago: Encyclopaedia Britannica, Chicago, 1996.
  • YANG, Yaokun, “An Analytical Study on Performance Practices”, Abbott Press, Bloomington, 2014.
  • ZHANG, Hui-hui, Zhongguo Gudai Yuejiao Sixiang Lunji // A Collection of Treatises of Chinese Ancient Thought on Musical Disciplines, Wenjin Press, Taipei, 1991.
  • ZHANG, Janson, “Ancient Chinese Music Instruments and Related Stories” - http://www.readchina8.com/ArtsItems.php?PassId, 11.06.2014.
  • ZHANG, Yongjin, “The idea of order in ancient Chinese political thought: a Wightian exploration”, The Royal Institute of International Affairs, 2014.
  • ZUO, Han-lin, “Reflections on Inner Jiaofang of Tang Dynasty and its related questions”, Literature College, Beijing Normal University, Beijing, 2007.