Ahlaki Bilinç Oluşturma Açısından Teolojik Önermeler

İnsanın ve insan davranışlannın olduğu her yerde ve durumda ahlak zorunlu olarak vardır. Ahlak ve ahlaki eylemin neliği felsefe ve dinin ortak konusunu oluşturur. Felsefe ve din, ahlak konusunda insana uyması ve kaçınması gereken ahlaki değerler sunan bu iki alandır. Bu alanlar arasındaki temel fark, sunduldan ahlaki değerler bakımından değil, söz konusu değerleri elde etme yöntemlerinden kaynaklanır. Felsefi düşüncede ahiakın kaynağı akıl, sezgi, duyu, haz, korku gibi terimler iken, din ile temellendirilen ahlak teorilerinde temel hareket noktası Tann'nın varlığı ve O'nun gönderdiği mesajdır. Özellikle ilahi dinlerin merkezinde insanın ahlaki olarak eğitilmesi bulunmaktadır. Her iki alan da insanda davranış değişikliği gerçekleştirmeyi hedeflediği için değer yüklü ifadeler kullanır. Bu ifadeler önerme şeklinde sunulmaktadır. Felsefe, ahlaka ilişkin metafiziksel öneoneler koyarken din, teolojik önermelerle insanda ahlaki bilinç oluşturmaya çalışmaktadır. Bu çalışmada ahlaka ilişkin teolojik önermeler, bu önermelerin işlevi ve metafiziksel önermelerde~ farkı ele alınacaktır

Theological Propositions in Terms of Moral Awareness

The moment we refer to human kind we necessarily refer to morality, too. Moralityis the common topic ofboth t!thics and religion. Tbese two are the main sources hatpropose humans do's and don'ts. the main distinction between these two is not theirsuccessive values but the method of obtaining them. In philosophical or ethical thoughtthe sources of moraUty are reason, intellect, intuition, affection and fear, whereas inreligion existence of God exercises all of them promptly and at the same time via hisrevealed message. It goes without saying that the main goal of this revealed messageis to train and educate people with exact moral values both religion and philosophy arevalve-oriented as they want to transform the current situation ofb_oth people and society and the s tatement are presented under the form of some propesitions. So we cometo metaphysical prepositions of philosoply and theological propositions of religion inthis regard. In this study we intend to study the ethlcal nature of theoligical propositionsand their distinction frontphilosophical ones