Yedi harf ve kıraatin kesiştiği ve ayrıldığı noktalar

Yedi harf konusu, tefsir ve kıraat literatüründe önemli bir yer tutmaktadır.Ancak çoğu zaman yedi harf ve kıraat arasındaki münasebet çoğu zaman doğruanlaşılmamaktadır . Yedi kelimesi, yedi harf ve yedi kıraat ifadelerinde geçtiği için,bu iki ifadenin aynı anlama geldiği zannedilmektedir. Kıraatleri n sayısı, Ebubekirİbn Mücahid (ö.324/936) tarafından yediye indirilmişs e de kıraatler yedi ile sınırlıdeğildir. Ancak yedi harf ve kıraat birbiriyle alakasız konular değildir. Yedi harfedair hadisler, kıraatlerin delili olduğu gibi, Kur‟ân‟ ın farklı vecihlerle okunmakeyfiyeti, yedi harf ile başlamıştır. Bu yönüyle de yedi harf, aynı zamandakıraatlere kaynaklık etmektedir.

Points leaving and crossing of al - ahrufu's- seb'a and Qiraat

The Topic of s even letters (al- ahrufu‟s - seb‟a) has been took an importantplace in the literature of Tafseer and Qiraat, but it is not understand concernbetween The topic of s even letters (al- ahrufu‟s -seb‟a) and r eading (qiraat). Sevenpass in s even letters (al -ahrufu‟s - seb‟a) and reading (qiraat), because of this, it issupposed that the meaning of s even which pass in s even letters and qiraat is thesame. It is known, Ebubekir b. Mucahid took down reading in seven but count ofreading is not seven. The topic of seven letters (al-ahrufu‟s -seb‟a) and reading(qiraat) is not connection. With regard to seven letters, hadiths is evidence forreading (qiraat). Readings of Quran with different reading starts with seven letters.Because this seven letters have been there sourse of this reading.

___

  • Ahmed, Muhammed, AhmedHalid, Muhammed Halid Mansur, Mukaddimatfi'l- Kıraat, DaruAmmar, Ürdün, 2001
  • Aşıkkutlu , Emin, " Kıraat İlminin Temellendirilmesinde Ahruf-ı Seba' Hadisi", Kur'ân ve Tefsir Araştırmaları IV, Ensar Yay., İstanbul 2002
  • Birışık, Abdülhamit, Kıraat İlmi ve Tarihi, Emin yay. Bursa 2004 Çetin, Abdurrahman Kur'ân- ı Kerimin İndirildiği Yedi Harf ve Kıraat ler, Ensar Yay. İstanbul 2005
  • ed- Danî, Ebu Umer, el- Ahrufu‟s - Seb‟ali‟l -Kur'ân, Daru‟l- Minare, 1997, b.y.y.
  • Erdoğan, Mehmet, Kıraat Farklılıklarının Hüküm Çıkarmada Etkisi, Kur'ân ve Tefsir Araştırmaları, Ensar Yay., İstanbul, 2002
  • Ebi Talib, Mekki b., el- İbane a‟n Mea‟ni‟l -Kur'ân, Daru‟n- Nehda, Mısır, ts.
  • Ebu Şame, el -Murşidu‟l- Veciz, DaruSadir, Beyrut, 1975
  • el- Kurtubî, Ahmed b. EbiBekr, el-Camiu'l- Ahkami'l- Kur'ân, I, Müessetu'r - Risale, Beyrut, 2013
  • Hindavî, Ali İsmail Seyyid el- Camiu'l -Mufid fi Şerhi'ş - Şatibiyyefi'l- Kıraati's- Seb'a, Daru'l- Kimme, İskenderiyye, 2011
  • İbn Hacer el- Askalanî, Fethu‟l -Barî,Daru's - Selam, Beyrut, 2000
  • İbn Hanbel, Ahmet, Müsned, Beyrut, ts.
  • İbn Manzur, Lisanu‟lArab, Daru‟l- Kutubu‟ l- İlmiyye, Beyrut, b.t.y İbn Mücahid, Ebu BekrAhmed b. Musa, Kitabu‟s- Seba‟ fi‟l -Kıraat, Daru's - Sahabe, b.y.y., 2007
  • İbn Kuteybe Abdullah b. Müslim, Te‟vilumuşkilu‟l - Kur'ân, Müessesetu‟r - risale, Dımeşk, 2011
  • İbnu’l- Cezerî, en-NeşrFi‟l- Kıraati‟l- Aşr, Daru‟l- Kutubi‟l- İlmiyye, c.1, Beyrut, 2006
  • ___Tayyibeti‟n- Neşrfi‟l -Kıraati‟l- Aşr, Daru‟l- Kutubi‟l- İlmiyye, Beyrut, 2005
  • İtr, Hasan Diyauddin, el- Ahrufy‟s - Seb‟a, Daru‟l -Beşairu‟l- İslamiyye, 1988, Beyrut
  • Muhaysin, Muhammed Salim, el- Kiraatu ve Eseruhafi‟l -A‟rabiyye, MektebetuKulliyat, Kahire, trs.
  • es - Suyuti , Celaleddin Abdurrahman, el- İtkan fi ‘Ulumi’l- Kur'ân, Daruİbn Kesir, 2006,
  • Beyrut Taberî, Muhammed b. İbnCerir, Camiu‟l- Beyan A‟n Te‟viliAyi‟l-Kur'ân, Daru‟l -İhya, Beyrut, try.
  • Ünal, Mehmet, Kur'ân'ın Anlaşılmasında Kıraat Fârklılıklarının Rolü, Fecr Yay., Ankara 2005
  • Yüksel, Ali Osman, İbnCezerî ve Tayyibetü‟n-Nasr, İfav yay. İst. 1996, s.115
  • Ez- Zuhaylî, Muhammed, el- İmamu‟t- Taberî, Daru‟l- Kalem, Dimeşk 1999
  • ez- Zehebî, Muhammed Huseyn, et- Tefsir ve‟l- Mufessirun, Daru‟l- İhyai‟t- Turasi‟l-Arabî, 1976, b.y.y.
  • Zerkanî, Muhammed Abdulaziz, Menahilu‟l -İrfan fi „Ulum‟l-Kur'ân, Daru‟l -İhyai‟t -Turasi‟l- Arabî, Beyrut 1990
  • Zerkeşî, Muhammed b. Abdullah, el -Burhân fi Ulûmi‟l- Kur'ân, Beyrut 1988 .