PUNKY VE AFACAN TOTO İSİMLİ ÇİZGİ FİLMLERDE ‘ÖTEKİ’NİN TEMSİLİ

ÖzYaygın medyada yayınlanan ve tekrar bölümleriyle sık sık gösterilen Caillou, Conni, Niloya, Pepee, CanımKardeşim, Biz İkimiz, Can gibi yabancı ve yerli yapım pek çok popüler çizgi filmin ‘steril’ karakterlerüzerine inşa edildiği iddia edilebilir. İdealize edilmiş bu çizgi filmlerin aktörleri orta ve üst sınıftan kentliailelerdir. Anne ve babalar birbirlerine ve çocuklarına karşı oldukça özenlidir ve sevgilerini göstermektesıkıntı çekmezler. Kavgalar, sorunlar hatta küçük tartışmalar bile yok gibidir ve hayat sorunsuz olaraksürmektedir. Öte yandan söz konusu çizgi filmlerin bütün izleyicilerinin kendilerine sunulan bu ‘steril’medya ortamıyla özdeşleştikleri söylenemez. Farklı etnik ve dini gruplardan çocuklar, engelli, yoksul, tekebeveynli ve/veya mutsuz-gergin anne baba ilişkilerine maruz kalan çocuklar yaygın ve yoğun olarak yayınlananbu çizgi filmlerde yokturlar. Bu nedenle çalışma, izleyicinin genel olarak gündelik yaşam deneyiminive dünyayı, özel olarak ise ‘öteki’ olanı anlamlandırmasını sağlamaya aracılık eden popüler kültürürünleri olarak çizgi filmlerde ‘öteki’ çocukların temsilini sorunsallaştırmaktadır. Çalışmanın amacı isegenel çizgi film anlatısı dışında kalan ve ulusal medyada çok az örneği olan Punky ve Afacan Toto isimliçizgi filmlerde ‘öteki’ çocukların nasıl temsil edildiğinin görünürleştirilmesidir.Anahtar Kelimeler: Çizgi Film, ‘Öteki’, TemsilREPRESENTATION OF ‘THE OTHER’ IN CARTOONS PUNKY AND AFACAN TOTOAbstractIt can be claimed that many cartoons of domestic and international origin such as Caillou, Conni, Niloya,Pepee, Canım Kardeşim, Biz İkimiz, Can, which are broadcast and re-broadcast in mainstream media, areconstructed upon ‘sterile’ characters. The protagonists in these idealized cartoons are urban middle andupper class families. Mothers and fathers are attentive not only towards each other but also towardstheir children, with no difficulty in expressing their affection. Fights, problems and even insignificant disputesare non-existant and life continues free of any problems. On the other hand, not all spectators ofthese cartoons can be claimed to associate with this ‘sterile’ media environment presented. Children ofdifferent ethnic and religious origins; children who are disabled, handicapped, poor; children who have asingle parent and/or raised in unhappy environments or in disquiet do not exist in such cartoons. Withinthis framework, this study problematizes the representation of ‘other’ children in the cartoons, which areproducts of popular culture which mediate the understanding of daily experiences and the ‘other’ by thespectators. In this context this study aims to reveal how the ‘other’ children are represented in cartoonsentitled Punky and Afacan Toto, which fall beyond the scope of the ordinary narrative of mainstreamcartoons and which constitute rare examples within the national media.Keywords: Cartoons,‘The Other’, Representation 
Anahtar Kelimeler:

-