Siber Küresel: Nano-İnsan, Sanalite Toplum ve Diji-Topluluklar (Qu-Post Pandemi Sonrası Dünya)
İnsanlık bir süredir geleceğini yeniden inşa etmeye çalışıyor. Ancak belirsizlikler çok. Dünya dengeleri süreci belirsiz hale getiriyor. Çevre toplumlarının arayışları da var. Ama dijital insan kaderini ve reyini açık etti. Bana gelin diyor. Bu pandemi de işin cabası oldu. Öyle mi olacak, bunu anlamaya çalışıyorum. İnsanlığın medeniyet etme ve medeniyeti dönüştürme becerisi devam ediyor. İnsanın bu becerisi tek başına bir gerekçe olsa da kuşkusuz çok başka faktörler bu değişime yardımcı oluyor. Bunlardan birisi de pandemi diye ifade edilen küre-salgın büyük felaketler ve büyük şoklardır. Zira kimi zorlayıcı dış faktörler insanın hikayesini ve medeniyet etme biçimini de şekillendirmektedir. Nitekim tarihte yaşanmış büyük değişimler ile felaketler ve büyük travmalar arasında bir bağ kurulması sosyal bilimlerde yeni bir durum değildir. Bu çalışma söz konusu Covid-19 ya da Korona
virüs diye adlandırılan yeni bulaşığın toplumsal değişmelere ne türden etki edeceğine dair bir öngörü niteliğindedir.
___
- Knobler C.M., Gelbart, W.M. (2009). Physical chemistry of DNA viruses. Annu. Rev. Phys. Chem, 60,
367–383.
- Öztürk, A. (2012). Kü-Post Dönüşümün Yeni Vatandaşlık Biçimi Olarak Negatif Çok- Kültürlülük
Bağlamında İndirgemeci Gettosal Vatandaşlık, - Multi cultural ismand Ghetto in Global Terms:
Reductonistic Ghettoist Citizenship in the Context of Negative Multiculturalism-.IIB International
Refereed Academic Social Sciences Journal, Issue 5, www.iibdergisi.com,Ankara.
- Öztürk, A. (2017). Modern Dil Teorileri ve Toplumsal Dizayn - Modern Language Theoriesand Social
Design (Introduction Political Language of Sociology)-.İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırma Dergisi,
6 (7), 11-37.http://www.itobiad.com/download/article-file/372179.
- Öztürk, A. (2019). Doğu-Islam Dünyasında Ailenın Sosyo Politik Temelleri ve Sosyolojik Dönüşümü
Üzerine- On TheSocio-Political Foundations and Sociological Transformational The Family in
the East-Islamic World. Çeşm-i Cihan: Tarih Kültür ve Sanat Araştırmaları E – Dergisi,Yaz 2019
Araştırma-İnceleme,6 (1), 2-18,ISSN: 2149–5866,DOİ: 10.30804/cesmicihan. 573118 BARTIN –
TÜRKİYE.
- Öztürk, A.(2008). İmajoloji (Yeni Bir Disiplin Denemesi) - (A Trial of a New Discipline).İstanbul: Edim
Yayınları. (2. Baskı 2013, 3. Baskı 2019. Elis Yayınları. Ankara.)
- Öztürk, A.(2011). Kriz Sosyolojisi, Batı Merkezciliğinin Yapısal Sorunları ve Kriz- Sociology of Crisis, The
Structural Problemsand Crisis of Western Centrism. İstanbul: Doğu Kitabevi.
- Öztürk, A.(2014).Medeniyet ve Sosyoloji, - Civilizationand Sociology.. Ankara: Elis Yayınları (2. Baskı
2015).
- Öztürk, A.(2018). “Yeni İnsan Biçimleri ve Toplumsal Yansımaları (Qu-post Dönemin Tipolojileri
Üzerine)- New Human Formationsand Social Reaction (On Typologies of Qu-post Period)”, III. INES
Uluslararası Akademik Araştırmalar, Alanya/Antalya.
- Öztürk, A. (2019). Şehir İmajolojisi Bağlamında Doğu-İslam Şehirleri ve Batı Şehirlerinin Mukayesesi,
The Comparison of East-Islamic Cities and Western Cities in the Context of City. TYB Akademi.
Weiss, S.R., Leibowitz, J.L. (2011). Coronavirus pathogenesis. Adv Virus Res, 81, 85-164.
- Wang, X. vd.(2016). “ACP-based social computing and parallel intelligence: Societies 5.0 and
beyond”, CAAI Trans. Intell. Technol., 1(4),377-393.
- Dhammasami. N. K. La. (2017). The Schopenhauer Cure and the Four Noble Truths: A Comparative
Study of Schopenhauer & Buddha Perspectives on Human Liberation. The Smaratungga, 1 (1)
March-Augst.