BİR HARİTA OLARAK GÖRSEL KÜLTÜR, SINIRLARI VE ÇİZDİĞİ ARKA SOKAKLAR

Medya çalışmalarının geldiği nokta bizi, “medyanın etkisi” yerine “alternatif okumalar” yapan izleyiciyi daha ciddiye almaya yöneltmektedir. Öte yandan medyanın toplumsal anlam inşasına “seçkin sınıfların aracı” ya da “devletin ideolojik aygıtı” olarak katılmaya devam ettiğini söyleyen ekonomipolitik yaklaşımlar da üretimin dinamiklerine dikkati çekmeye devam etmektedir. Çalışma ise Arka Sokaklar dizisinden yola çıkarak ve polis şiddetini problem edinerek, televizyon üretimini daha genel düzeyde bir “görsel kültür”ün parçası olarak ele almaktadır. Dizi setinden başlayarak izleyici görüşmelerine uzanan antropolojik bir yolculukla, üretilen sembolik temsillerin üretim ve izleme kültürleri içinde ifade ve inşa ettiği anlamlar ve nihayetinde polis şiddetinin kabul edilebilir hale getiriliş süreci anlaşılmaya çalışılmıştır.

___

  • Berksoy Biriz (2009), “Devlet Stratejilerinin bir Tezahürü Olarak Polis Alt-Kültürü: 1960 Sonrası Türkiye’de Polis Teşkilatında Hakim Olan Söylemlere Dair bir Değerlendirme”, Toplum ve Bilim, sayı: 114, İstanbul: Birikim Yayınları, 98-130.