DİNDAR DEĞİL MANEVİYATÇIYIM: POSTMODERN DİN BİLİMLERİNDE MANEVİYAT- DİNDARLIK TARTIŞMALARI

Öz:İnsan, ruh gibi manevi, beden gibi maddi boyutu olan bir varlıktır. Bu iki unsura karşı dindar insanlar, inanç sistemlerinde bir dizi psikolojik ve sosyolojik kurum geliştirdiler.                Günümüzde bir kişinin maneviyat ve dindarlığını tanımlamaya ve tanımlamaya çalıştığı postmodern söylem, postmodern kültürel ana akım anlamında değerlendirilebilir. Bu konu birçok kültürel, felsefi ve dinsel bağlamda irdelenmiştir.                Bu makalede tenkitsel postmodern din bilimlerinin incelediği dindarlığın dışarıdan tenkidi, maneviyatçılığın sübjektif dindarlık olarak önemi, klasik dini kurumların eleştirisi gibi temel meseleleri ele alacağız.

___

  • KAYNAKÇAFlanagan, K., Jup P. C (2007), A Sociology of Spirituality: Aldershot. Stachowska, Ewa (2013), “Between religiosity and new spirituality, or a postmodern religious and cultural mainstream”, Anglojezyczny Suplement Przegladu Religiznawczego, no 1 ( 87-95).Dinges, William D., (1996), “Postmodernism and Religious Institutions”, The Way, 36 (3), 215–224.