Sosyo-Politik Düzenin Koşulu Olarak İnsan Doğası

Bu makalede, temel olarak, bir devletin bürokratik yapısını oluşturan kurumlar ve devletin temeli olan toplumsal yapı arasındaki uyumun "insan doğası" kavramıyla doğrudan bir ilişkisi olduğu iddia edilecektir. Siyaset Bilimi insanın rasyonel ya da duygusal davranışlarının siyasal düzenin kurgulanışında ve işleyişinde önemli bir yeri olduğu iddiasıyla çağdaş psikolojiden yararlanmıştır. Ne var ki, siyaset biliminin insan zihni ve doğası hakkında felsefi bir incelemeye girişmeden kurgulamaya çalıştığı siyasal düzenler sözü edilen uyumun sağlanması konusunda yetersiz görünmektedir. Sosyo-politik düzen ve uyumun kendisini en üst derecede görünüşe çıkardığı varsayılan batı demokrasilerinde, kendilerini mevcut politik düzenin bir parçası olarak görmeyen insanların hoşnutsuzluğu çağdaş siyaset biliminin insanı sadece psikolojik davranış kuramları bağlamında ele almış olmasına, insan doğası ve siyaset arasındaki köklü ilişkiyi görmezden gelmiş olmasına bağlanabilir. Bu nedenle, bu makale, insan doğası ve siyaset arasındaki içkin (immanent) ilişkiyi siyaset bilimi değil, siyaset felsefesi açısından inceleyecek ve siyasal yapının hem kendi iç işleyişinde hem de toplumsal yapı ile ilişkisinde çatışmacı ve ayrıştırıcı olmayan bir uyumun ancak ve ancak bu ilişkiye gereken önemin ve dikkatin verilmesi ile mümkün olacağını iddia edecektir

Human Nature as a Condition for Socio-Political Order

This paper deals with human nature and the links human nature has to the creation of a coherent political or social order. It studies the implications that political science has on modern psychology, in the context of rational human behavior. However, in the modern context political science as a subject occupies an inadequate position within realms of the study of human mind and nature. Even though it is a general view that western countries with their democracies represent the highest form of socio-political order, those living within these countries often feel dissatisfied with their present form of working. This dissatisfaction has led to a growing interest in the functioning of the political institutions of a country, but there is very little attention paid to the links that exist between human nature and politics. Even though past studies on politics were inherently linked to the complexities seen in human nature, modern political researchers prefer to overlook this link, thereby disqualifying the field of psychology from bringing transformations in the arena of politics. This paper, which studies human nature and politics, finds that many of the problems that plague modern society undoubtedly arise from the various fallacies found in the nature of human reasoning

___

  • Charvet J. (1981). A Critique of Freedom and Equality. New York 1981.
  • Wilson F. G. (1946) “Human Nature and Politics”. The Journal of Politics 8/4 (1946) 478-498.
  • Glover K. C (1993). “Human Nature and the State in Hobbes”. Ed. P. King, Critical Assesments, Volume IV (1993) 50-72. London.
  • Hobbes T. (1987). De Cive. New York 1987.
  • Hobbes T. (1991). Leviathan. Cambridge 1991.
  • Hubbard R. (1990). “The Political Nature of ‘Human Nature’. Ed. D. L. Rhode, Theoretical Perspectives on Sexual Differences (1990) 63-73. New Heaven.
  • Kavka G. S. (1986) Hobbesian Moral and Political Theory. New Jersey 1986.
  • Locke J. (1988). Two Treatises of Government. Cambridge 1988.
  • Machiavelli N. (1961). The Prince. USA 1961.
  • Machiavelli N. (1970). The Discourses. Trans. L. J. Walker. Harmondsworth 1970.
  • Sommerville J. P. (1992). Thomas Hobbes: Political Ideas in Historical Context. London 1992.
  • Warrender H. (1957). The Political Philosophy of Hobbes. New York 1957.