Üç Boyutlu Sanal Öğrenme Ortamında 5. Sınıf Düzeyinde Kesirlerin Öğretimi: Second Life Örneği

Öz Bu araştırmanın amacı sanal öğrenme ortamlarından biri olan Second Life uygulamasının 5. sınıf düzeyinde kesirlerin öğretimine etkisini incelemektir. Çalışma için Second Life ortamında hazırlanmış “Kar Köpekleri” etkinliği kullanılmıştır. Araştırma, 2015-2016 eğitim öğretim döneminde İstanbul’da bir özel okulda gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 34 tane 5. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın öncesinde ve sonrasında uygulanmak üzere araştırmacı tarafından düzenlenmiş başarı testi kullanılmıştır. Testteki sorular için kesirler konusu işlendikten sonra öğrencilerin kesir bilgilerini değerlendirmek amacıyla matematik öğretmenleri tarafından hazırlanan kesir soruları kullanılmıştır. Öğrencilerle bilgisayar laboratuvarında 3 ders Second Life uygulaması yapılmıştır. Elde edilen verilerin analizi sonucunda 34 öğrencinin ön testten aldıkları puanların ortalamaları 56,73 ve son testten aldıkları puanların ortalamaları 67,82 olarak bulunmuştur. Öğrencilerin ön-test ve son-test sonuçları arasında anlamlı bir farklılık olduğu ortaya çıkmıştır p=0,000 . Ayrıca ön-test ve son-test puanları arasındaki korelasyon 0,861’dir. Yani ön test puanı yüksek olan öğrencilerin son test puanları da yüksektir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre Second Life ortamında geliştirilen “Kar Köpekleri” etkinliğinin gelenekksel yöntemlere göre öğrencilerin dikkatlerini daha çok çektiği ve akademik başarılarını artırdığı görülmüştür.

Üç Boyutlu Sanal Öğrenme Ortamında 5. Sınıf Düzeyinde Kesirlerin Öğretimi: Second Life Örneği

___

  • Acat, M. B. (2005). Öğrenci merkezli eğitimde öğrenme ortamı boyutlarının düzenlenmesi. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Alacaci, C. (2012). Öğrencilerin kesirler konusundaki kavram yanılgıları. Bingölbali, E., ve Özmantar, M. F. (Ed.). İlköğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri (3. Baskı, ss. 63- 95). Ankara: Pegem Akademi.
  • Altıparmak, K. ve Özüdoğru, M. (2015). Error and misconception: Relation of fraction and part-whole Hata ve kavram yanılgısı: Kesir ve parça bütün ilişkisi. Journal of Human Sciences, 12(2), 1465- 1483.
  • Chang, M.-M. (2005). Applying self-regulated learning strategies in a web-based instruction—an investigation of motivation perception. Computer Assisted Language Learning, 18(3), 217–230.
  • Dalgarno, B., Gregory, S., Reiners, T. ve Knox, V. (2016). Practising teaching using virtual classroom role plays. Australian Journal of Teacher Education, 41(1), 126–154.
  • Dede, C. (2009). Immersive interfaces for engagement and learning. Science, 323(5910), 66–69.
  • Dede, Y. ve Dursun, Ş. (2004). Öğrencilerin matematik başarısını etkileyen faktörler: Matematik öğretmenlerinin görüşleri bakımından. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 217–233.
  • Deutschmann, M., Panichi, L. ve Molka-Danielsen, J. (2009). Designing oral participation in Second Life–a comparative study of two language proficiency courses. ReCALL, 21(2), 206–226.
  • Dickey, M. D. (2005). Three-dimensional virtual worlds and distance learning: two case studies of Active Worlds as a medium for distance education. British Journal of Educational Technology, 36(3), 439–451.
  • Dinçer, G. D. (2008). Sanal dünyaların uzaktan eğitim danışmanlık hizmetlerinde kullanımı: Second Life örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Edirisingha, P., Nie, M., Pluciennik, M. ve Young, R. (2009). Socialisation for learning at a distance in a 3-D multi-user virtual environment. British Journal of Educational Technology, 40(3), 458–479.
  • Erdem, E. (2015). Zenginleştirilmiş öğrenme ortaminin matematiksel muhakemeye ve tutuma etkisi. Doktora tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Gillen, J., Ferguson, R., Peachey, A. ve Twining, P. (2012). Distributed cognition in a virtual world. Language and Education, 26(2), 151–167.
  • Gökkurt, B., Soylu, Y. ve Demir, Ö. (2015). Ortaokul matematik öğretmenlerinin kesirlerin öğretimine yönelik görüşlerinin incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 9 (2), 230-251. DOI: 10.17522/nefefmed.23191
  • Gürel, Z. Ç. ve Okur, M. (2016). Ortaokul 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin kesirler konusundaki kavram yanılgıları. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 922-952.
  • Hodge, E., Collins, S. ve Giordano, T. (2009). The virtual worlds handbook: How to use second life and other 3D virtual environments. Sudbury, MA, USA: Jones & Bartlett Publishers.
  • Jacobs, J. K., Hiebert, J., Givvin, K. B., Hollingsworth, H., Garnier, H. ve Wearne, D. (2006). Does eighth-grade mathematics teaching in the United States align with the NCTM Standards? Results from the TIMSS 1995 and 1999 video studies. Journal for Research in Mathematics Education, 37(1), 5–32.
  • Karaağaç, M. K. ve Köse, L. (2015). Öğretmen ve öğretmen adaylarının öğrencilerin kesirler konusundaki kavram yanılgıları ile ilgili bilgilerinin incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (30), 72-92.
  • Keskitalo, T., Pyykkö, E. ve Ruokamo, H. (2011). Exploring the meaningful learning of students in Second Life. Educational Technology & Society, 14(1), 16–26.
  • Kılıç, Ç. ve Özdaş, A. (2010), İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin kesirlerde karşılaştırma ve sıralama yapmayı gerektiren problemlerin çözümlerinde kullandıkları temsiller. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(2), 513-530.
  • Kim, K., Grabowski, B. L. ve Sharma, P. (2004). Designing a classroom as a learner-centered learning environment prompting students’ reflective thinking in K-12. Association for Educational Communications and Technology, 27(1), 339-347.
  • Kocaoğlu, T. ve Yenilmez, K. (2010). Beşinci sınıf öğrencilerinin kesir problemlerinde yaptıkları hatalar ve kavram yanılgıları. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 71-85.
  • Küçük, A. ve Demir, B. (2009). İlköğretim 6-8.sınıflarda matematik öğretiminde karşılaşılan bazı kavram yanılgıları üzerine bir çalışma. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 97-112.
  • Levy, M. (2009). Technologies in use for second language learning. The Modern Language Journal, 93(1), 769–782.
  • Molka-Danielsen, J. ve Deutschmann, M. (2009). Learning and teaching in the virtual world of Second Life. Trondheim: Tapir Academic Press.
  • Moore, J. L. ve Rocklin, T. R. (1998). The distribution of distributed cognition: Multiple interpretations and uses. Educational Psychology Review, 10(1), 97–113.
  • Pesen, C. (2007). Students' misconceptions about fractions. Egitim ve Bilim, 32(143), 79-88.
  • Pesen, C. (2008). Kesirlerin sayı doğrusu üzerindeki gösteriminde öğrencilerin öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 157-168.
  • Riley, S. K. L. (2008). Teaching in virtual worlds: Opportunities and challenges. The Journal of Issues in Informing Science and Information Technology, 5(5), 127–135.
  • Salamin, P., Tadi, T., Blanke, O., Vexo, F. ve Thalmann, D. (2010). Quantifying effects of exposure to the third and first-person perspectives in virtual-reality-based training. IEEE Transactions on Learning Technologies, 3(3), 272–276. https://doi.org/10.1109/TLT.2010.13
  • Salmon, G. (2009). The future for (second) life and learning. British Journal of Educational Technology, 40(3), 526–538.
  • Simsek, İ. (2016). The Effect of 3D Virtual Learning Environment on Secondary School Third Grade Students’ Attitudes toward Mathematics. Turkish Online Journal of Educational Technology, 15(3), 162–168.
  • Soylu, Y. ve Soylu, C. (2005). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin kesirler konusundaki öğrenme güçlükleri: Kesirlerde sıralama, toplama, çıkarma, çarpma ve kesirlerle ilgili problemler. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 101-117.
  • Ushioda, E. (2011). Language learning motivation, self and identity: Current theoretical perspectives. Computer Assisted Language Learning, 24(3), 199–210.
  • Warburton, S. (2009). Second Life in higher education: Assessing the potential for and the barriers to deploying virtual worlds in learning and teaching. British Journal of Educational Technology, 40(3), 414–426.
  • Yanık, H.B. (2013). Rasyonel sayılar. Zembat, İ. Ö., Özmantar, M. F., Bingölbali, E., Şandır, H., ve Delice, A. (Ed.). Tanımları ve Tarihsel Gelişimleriyle Matematiksel Kavramlar (ss. 95-110). Ankara: Pegem Akademi.
  • Yılmaz, Z. ve Yenilmez, K., (2007). İlköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin ondalık sayılar konusundaki kavram yanılgıları. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 8(1), 269-290.