Dinsel Rasyonalizmdeki iktisat ahlakının çalışma hayatına etkileri

Puritan’ın disiplinli karakteri ile maddi başarıları arasında doğrudan bir nedensellik ilişkisi vardır. Puritan’ın, kendisini diğerlerinden farklı kılan kişisel karakterinin sertliği, ekonomik kazancı aramanın ve ele geçirmenin koşullarına uyum sağlattırmıştır. Bu türden bir karakter yap222ısı, Puritan’a göre daha az kararlı olan ve Puritan’ın kendisi üzerinde insafsızca kurduğu özdenetimden yoksun kalan, sade ve mütevazı bir yaşama tarzına uyum sağlayamayan diğer rakipleri üzerinde, daha başlangıçta çok büyük bir üstünlük kurmalarını olanaklı kılmıştı. Puritanların ideal ahlaksal karakteri, son derece faal ve verimli geçen hayatlarının doğasına uygun olarak, kişisel arzulara teslim olmuşluk yerine, ciddi niyet sahibi, davranışlarında katılık ve insafsızlık, aşırı tutumluluk içeriğinde oluşmuştur. Bundan dolayı zenginliklerin dünya sevgisine neden olarak kişileri ayartmaması ve kolay para kazanarak dünya zevklerine kapılınmaması gerektiğine inanmışlardır. Bu nedenle, zenginlikler, Puritanları, zor işlere yönelmede, çok insafsız derecede dakik ve çalışkan olmalarında isteksiz kılmamıştır.

The influences of the economic ethic in the religious Rationalism on the working life

There was a direct causal relation between the puritan discipline of character and material success. The puritan’s characteristic personal austerity was fit to conditions of search and earn for economic gain. This kind of character was admirably suited to engage in economic pursuits with an initial advantage over other rival men less persistent, less rigorously self controlled and unwilling to be content with a simple and plain standart of life. The ideal of moral character of Puritans is in its very nature a life of strenous endeavour, serious purpose, austerity in manners and frugality instead of self-indulgence. Sothey believed that riches must not diverts men to the love of the world, desire of pleasure of ease of getting money. For this reason riches must not make puritans unwilling to do hard things, to work very rigorously.

___

  • Anderson W.K. (1947), Methodism, Cincinnati.
  • Campbell T. (1991), John Wesley and Christian Antiquity: Religious Vision and Cultural Change, Nashville.
  • Cohen C.L. (1986), God’s Caress: The Psychology Of Puritan Religious Experience, Oxford University Press, New York.
  • Cracknell K. (2005), An Introduction to World Methodism, Cambridge.
  • Davies A.T. (1946), Calvin And The Influence Of Protestantism On National Life And Character, H.E. Walter, London.
  • George C.H. (1961), The Protestant Mind Of The English Reformation 1570-1640, Princeton University Press, New Jersey.
  • Hall E. (1947), The Puritans And Their Principles, Baker and Scribner, New York. Horton D. (1948), The Worship Of The English Puritans, Westminster Dacre Press, London.
  • Jeremy D.J. (1988), Religion, Business, And Wealth In Modern Britain, Routledge, London.
  • MacArthur K. W. (1936), The Economic Ethics of John Wesley, New York.
  • McConnel F. J. (1939), John Wesley, New York.
  • Piette M. (1937), John Wesley in the Evolution of Protestantism, London.
  • Schneider H.W. (1982), Aspects of Puritan Religious Thought, AMS Press, New York.
  • Selberg W.U. (1977), Redeem The Time: The Puritan Sabbath In Early America, Harvard University Press, Cambridge.
  • Semmel B. (1973), The Methodist Revolution, New York.
  • Ülgener S. F. (1981), Dünü ve Bugünü ile Zihniyet ve Din, İstanbul.
  • Warner W. J. (1967), The Wesleyan Movement in the Industrial Revolution, New York.
  • Weber M. (1950), The Sociology of Religion, New York.