CİNUÇEN TANRIKORUR’UN GÖZÜYLE MUZAFFER SARISÖZEN: MÜZİKOLOJİK BİR DEĞERLENDİRME
Muzaffer Sarısözen’in (1899-1963) hayatından, eserlerinden, derlemelerinden ve radyo programlarından; hakkında yazılanlardan, müzik yazımına getirdiği yeni görüşlerinden, halen devam eden halk müziği araştırmacıları üzerindeki etkisinden söz eden yazılar ve bazı bildiriler yayınlanmıştır. Onun adı, yaptığı faydalı çalışmalar sonucunda genel ansiklopedilerde yerini almıştır. Öte taraftan hem Batı müziği hem de Türk müziği eserleri ile bilinen Prof.Yalçın Tura’nın eserinde M. Sarısözen’in eserinden yararlandığını görebiliyoruz. Başlığımızda andığımız Cinuçen Tanrıkorur’u (1938-2000) Klasik Türk müziği ve Türk halk müziğini de içeren birçok makale yazmıştır, makaleleri daha sonra kitap halinde basılmıştır. Bu makalede Sarısözen’in görüşleri hakkında bir ud vitüozu olarak anılan Tanrıkorur’un fikirleri ortaya konulacaktır.
___
- Akdoğu, Onur (1990), Tarihçi, Müzikolog Yılmaz Öztuna, İzmir: Reform Matbaası yay.
Öztuna, Yılmaz (2006), Türk Musikisi Akademik Klasik Türk Sanat Musikisinin Ansiklopedik Sözlüğü, İstanbul Kültür Bakanlığı yay.
Sarı, M.C. –Ö. D. Varlı (2019), “Ulusal Devlet Modellerinin Kültür Kahramanlarından Biri Olan Muzaffer Sarısözen Yapıtlarının Eşiksellik-Liminality Kavramı Işığında Eleştirisi”, Etnomuzikoloji Journal, sy. 2, 2019, s. 245-252
Sarısözen, Muzaffer (1941), Seçme Köy Şarkıları, İstanbul
Sarısözen, Muzaffer (1962), Türk Halk Musikisi Usuller, İstanbul
Say, Ahmet (2005), Müzik Ansiklopedisi, III. C., Ankara
Tanrıkorur, Cinuçen (2011), Müzik Kimliğimiz, İstanbul
Tanrıkorur, Cinuçen (2011), Osmanlı Dönemi Türk Musikisi, İstanbul
Tüfekçi, Nida (1980), “Sarısözen” maddesi, Türk Ansiklopedisi, XXVIII, Ankara, s. 161-162