Canan Şenol’un Yapıtlarından Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Okuması

Kökenlerini Fransız Devrimi’nden alan, gücünü sanayi devrimi ve bunun devamı olarak modernizm ile toparlayan,post yapısalcı teoriler ile tüm dünyada her alana nüfuz eden toplumsal cinsiyet meselesi, plastik sanatları da biçimve içerik olarak etkilemiştir. 1960 sonrasında hayatın içinden konular arayan sanatın, toplumsal cinsiyet ile kurduğubağ, özel olan politiktir (the personal is political) terimi ile de açıklanabilir. 11. Uluslararası İstanbul Bienali’ndekiİbretnüma adlı videosuyla sanat gündeminde yerini alan Canan Şenol, “kişisel olan politiktir” söylemini sanatınınmerkezine yerleştirmiş, kimlik ve toplumsal cinsiyet meselesini yapıtlarında açıkça ortaya koyan bir sanatçıdır. Buçalışmada, Canan Şenol’un toplumsal cinsiyet meselesini yapıtlarında ne şekilde ele aldığı yapıt okuma yöntemi ileincelenecek böylece sanatçının yapıtları, toplumsal cinsiyet ve kimliğin kadın bedeni üzerindeki inşası ve sanat ileolan bağı açısından irdelenecektir.
Anahtar Kelimeler:

-