Baskıresim Eğitimine Yönelik Atölye Dışı Öğrenme Ortamları ve Öğrenme Materyalleri: Bir Eylem Araştırması Örneği

Resim-İş Öğretmenliği Lisans Programları’nda yer alan ve hâlihazırda atölye uygulamalarıyla öğrenmelerin gerçekleştiği Özgün Baskıresim dersinde, atölye dışı öğrenme ortamları ve öğrenme materyalleriyle ders işleme sürecinin yeniden düşünülmesinin amaçlandığı çalışma kapsamında, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakülesi Güzel Sanatlar Eğitimi Seçmeli Sanat Atölye Özgün Baskıresim dersinde bir eylem araştırması gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada, atölye dışı öğrenme ortamı olarak hangi ortamların ve hangi öğrenme materyallerinin Özgün Baskıresim ders sürecine dâhil edilebileceği tartışılmış ve eylem planlarıyla ders sürecinin nasıl gerçekleştirilebileceğinin arayışına girilmiştir.

Learning Environments out of the Workplace and Learning Materials for the Printmaking Education: A Case Study

This study aims to rethink the process of teaching with learning environments and learning materials out of workplace at the Printmaking Class, which is a content of Art Teaching Undergraduade Program and in which learning takes place by means of workplace practices, an case study is conducted in Selective Art Workplace Printmaking class at the Department of Fine Arts in Gazi University, Faculty of Education. In this study, which kind of learning environments and learning materials could be included into Printmaking class as learning environments out of workplace is disscussed and the ways of how to carry out a class process with action plans is investigated.

___

  • Akalan, G. (2000). Gravür. İstanbul: Kale Seramik Sanat Yayınları.
  • Akalan, Güler (2011). Baskıresim Sanatçısı ve Gazi Üniversitesi Öğretim Üyesi ile Özgün Baskıresim atölyesinde yapılan görüşme, Ankara: 12 Kasım.
  • Aslıer, M. (1989). Grafik Sanatlar. Sandoz Bülteni, 33.
  • Atagök, T. (1981) Özgün Baskı Sanatçıları Önemli Bir Konuyu Açıklıyor, “Serigrafi Tekniği”. Sanat Çevresi Dergisi, Sayı 33.
  • Atar, A. (1995). Başlangıcından Günümüze Taşbaskı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Gölönü, G. (1979). Kazı Resim. İstanbul: Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yayını, 68.
  • Hobson, J. M. (2007). Batı Medeniyetinin Doğulu Kökenleri. Çev: Esra Ermert., İstanbul: YKY.
  • İçmeli, M. (1987). Ağaç Baskıresmin Özgün Baskıresimdeki Yeri, Türkiye’de ve Almanya’da Ağaç Baskı Sanatı, Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, No:6, 55-62.
  • Koçak, G. (2002). Ukiyo-e, Anadolu Sanat, 31, (13), 141-147.
  • Özsezgin, K., Aslıer, M. (1989). Başlangıcından Bugüne Kadar Çağdaş Türk Resim Sanat Tarihi. Tiglat yay Cilt:4, 137.
  • Pekmezci, H. (1992). Özgün Baskı Yöntemi Olarak Serigrafî’nin Tarihçesi ve Gelişimi. HÜGSF Sanat Yazıları V., (13),79-89.
  • Ross, J.; Ross, T. & Romano, C. (1990). The Complete Printmaker: Techniques, Traditions, Innovations.The Free Press, New York.
  • Saff, D., Sacilotto, D. (1978). History and Process Printmaking.
  • Orlando: Harcourt Brace Jovanovich College Publishers.
  • Swift, j.; J. Steers (2006). “A Manifesto for Art in Schools”. Art EducationPostmodern World. Edt. Tom Hardy. USA: İntellect.
  • Thıem, G. (1987). Yüzyıl Alman Ağaç Baskı Sanatı Konulu Dia Gösterisi İçin Giriş, Türkiye’de ve Almanya’da Ağaç Baskı Sanatı, Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, No:6, 87-101.