Ses Tarihi: Audio Özelinde Müzik Teknolojisi ve Kökeni

Ses tarihi açısından dikkatimizi çeken en kritik husus, kaydedilen sesin satış mekanizmalarındaki değişikliklerin ortaya çıkması, İnternet yayıncılığının giderek yaygınlaşması ve bilgisayarların kullanılmasının zaman içerisinde değişmesidir. Müzik üretme, tüketme, dağıtma, müzik zevklerinin, davranışlarının kişiselleştirilmesi, kaydedilen ses, müzik ve kaydedilen teknolojinin keşfi birbirine karışmış vaziyettedir (Manning, 2004)Fonograftan mp3'e kadar yirminci yüzyılda popüler müzik üretim, dağıtım ve tüketim geçmişi, çeşitli teknolojik yeniliklerle, yeni dijital kayıt teknolojileri, müzik yapma sürecinde değişiklikleri kolaylaştırır hale gelmiştir. ProTools ve Nuendo gibi sofistike yazılım programları Reason, Acid ve diğer programların birçoğu orijinal veya örnek odaklı seslerin manipülasyonunu teşvik ederken, profesyonel şarkı kaydı, mixing ve mastering yetenekleri sunar. Ayrıca, Tüketim teknolojilerindeki yenilikler dinleme sürecine benzer etkilere neden olur. ITunes, Napster 2.0, Deezer, Spotify gibi dijital jukebox'lar, mp3 çalarlar ve yeni iş modelleri, müzik alma ve kullanma biçimimizi etkiliyor. Birçok yönden, üretim ve tüketimle ilişkili süreçler şu anda tek bir makinede yani bilgisayarla buluşur.Yine de bu süreç içerisinde değişimler teknoloji eğitiminde de revizyonlara neden olmuştur. Çalışma içerisinde bu revizyonlara da zaman zaman değinilmiş ve müzik teknolojisi okuyan bir bireyin ses’in fizyolojik anlatımlarının yanı sıra tarihsel geçmişine de sahip olması gerektiği çalışmanın içeriğinde vurgulanmıştır. 
Anahtar Kelimeler:

Müzik Teknolojisi, Ses Tarihi

___

  • Dittmar, T. A. (2012). The History of Audio: It Helps to Know Where You Came From In. In Audio Engineering 101. https://doi.org/10.1016/B978-0-240-81915-0.00011-4 Manning, P. (2004). Audio and Acoustic DNA—Do You Know Your Audio and Acoustic Ancestors? In Electronic and Computer Music. Oxford Press. https://doi.org/10.1016/B978-0-240-80969-4.50005-5 Manning, P. (2015). Electronic and Computer Music. PhD Proposal (Vol. 1). https://doi.org/10.1017/CBO9781107415324.004 McDermott, J. (2008). The evolution of music. Nature, 453(May), 287–288. https://doi.org/10.1038/453287a Morris, J. W. (2003). Developments in Music Technology: Hybrid Activity in Popular Music. Conference on “Hybrid Entities,” 91–101. https://doi.org/papers3://publication/uuid/18A6D82B-358B-4250-9A42-A3F0DDB4EF9D Phillips, S. L. (2013). Beyond Sound: The College and Career Guide in Music Technology. London: Oxford University Press. Schoenherr, S. (2002). History of Magnetic Recording. Erişim Linki: http://www.aes.org/aeshc/docs/recording.technology.history/magnetic4.html Schoenherr, S. (2002). Recording Technology History. Wayback Machine Internet Archive. Erişim Linki:http://web.archive.org/web/20021208034646/history.acusd.edu/gen/recording/notes.html Schoenherr, S. (2005). Recording Technology History. Erişim Linki:http://www.aes.org/aeshc/docs/recording.technology.history/notes.html Society, A. E. (1999). History of Recording. Erişim Linki: http://jcsites.juniata.edu/faculty/rhodes/dap/historyrec.htm