Yıkıcı Süreçlerin Gustav Metzger’in Sanatındaki Yansımaları Üzerine

İkinci Dünya Savaşı’nın beraberinde getirdiği yıkımların etkisiyle otorite üzerinden sistem eleştirisi geliştiren sanatçılar protest ve eylemci bir tavır benimsemişlerdir. Kendi Kendini Yok Eden Sanat, böyle bir gerçekliğinin sonucudur. Gustav Metzger’in sanatındaki imha eyleminin temel hareket noktası siyasi, psikolojik ve toplumsal belirsizliklere dikkat çekmek, kendini yok eden, ayrışan ve yapısı bozulan nesnelerde biçim, özne, madde ve içeriği tek bir ifade düzleminde bir araya getirmektir. Böylece yıkımın kendisi estetik bir nitelik kazanmaktadır. Bu makale kapsamında Gustav Metzger’in eserleri ile DIAS Destruction in Art Symposium kapsamında sanatta imha olgusuna ilişkin yaklaşımlar incelenecektir

ON THE REFLECTIONS OF THE DESTRUCTIVE PROCESSES IN THE ART OF GUSTAV METZGER

After the impact of destruction brought by the Second World War, several artists developed a system criticism against authority by adopting a protest and activist attitude. Gustave Metzger is one of those artists, and Auto Destructive Art is a result of such a reality. The basic point of the act of destruction in Metzger’s art is to draw attention to political, psychological and social uncertainties, and combine the form subject, material and content of these auto-destroyed, decomposed and deformed objects in a single level of expression. Thus, the destruction itself gets an aesthetic qualification. This article examines the art works of Metzger and the approaches to the phenomenon of destruction in art under the scope of DIAS Destruction in Art Symposium

___

  • Fisher, J. (1974). Destruction as a Mode of Creation, The Journal of Aesthetic Education, 8 (2), 57-64. Doi: 10.2307/3332132
  • Lifton, J. R. (1987). The Future of Immortality and Other Essays for Nuclear Age. New York: Basic Books.
  • Marinetti, T. (2016). Fütürizmin Temeli ve Manifestosu. P. Wood ve C. Harrison (Ed.)
  • Sanat ve Kuram: 1900-2000 Değişen Fikirler Antolojisi içinde (s.171-175). İstanbul: Küre.
  • Metzger, G. (1996 ). Damaged Nature: Auto Destructive Art. London: Coracle.
  • Stiles, K. (1987). Synopsis of the Destruction in Art Symposium (DIAS) and Its
  • Theoretical Significance. The Act, 1(2), 22. Stiles, K. (1992). Survival Ethos and Destruction Art. Journal For Theoretical Studies in Media and Culture,14 (2), 74-102.
  • Stiles, K. (1999). Thresholds of Control: Destruction Art and Terminal Culture.
  • Timothy Druckrey (Ed.), Ars Electronica: Facing the Future: A Survey of Two Decades içinde. Cambridge: MIT. Stiles, K. (2005). The Story of the Destruction in Art Symposium and the DIAS Affect.
  • Sabine Breitwieser (Ed.), In Gustav Metzger: Geschichte Geschichte içinde (s. 41- 65 ). Vienna: Generali Foundation. Stiles, K., Selz, P. (1996). Theories and Documents of Contemporary Art: A
  • Sourcebook of Artist Writing (second edition). Los Angeles: University of California. Tzara, T. (2016). Dada Manifestosu 1918. Wood P, Harrison C. (Ed.), Sanat ve Kuram: 2000 Değişen Fikirler Antolojisi içinde (s. 283-288). İstanbul: Küre.
  • Virilio, P. (1983). Pure War. New York: Semiotext.
  • Wilson, A. (2008). Gustav Metzger’s Auto Destructive/Auto Creative Art: An Art of
  • Manifesto 1959- 1969. Third Text, 22 (2), 177-194.
  • Görsel -İşitsel Kaynaklar Resim 1. Gustav, Metzger, Asit Resim, 1961, yerleştirme, (Error Hyperlink reference not valid. Adresi: https: //www.tate.org.uk/art/images/work/T/T12/T12156_10.jpg
  • Resim 2. Gustav Metzger, Mobil, 2015, yerleştirme, (http://www.artcop21.com). Erişim
  • Adresi: http://www.artcop21.com/wp-content/uploads/2015/10/Mexico-City-July-2015- 1140 x 670.jpg
  • Resim 3.Yoko Ono, Parça Kes, 1964, performans, (Error Hyperlink reference not valid. Adresi: http://www.moma.org/learn/moma_learning/_assets/www.moma.org/wp/ moma_learning/wp-content/uploads/2017/03/ono_cutpiece-317x395.jpg