DAVID HOCKNEY'İN SANATINDA ANA BAŞLIKLAR

Bu makalede, İngiliz sanatçı David Hockneyin, batı resim sanatının son 50 yıllık süreci içerisinde ürettiği, resimleri incelenerek, teknik, konu ve özgünlük açılarından değerlendirilmeye çalışılmıştır. Bilindiği gibi Hockney, 1960lar Pop sanatının önemli isimlerinden birisi olarak kabul edilir. 1962de Royal College of Arttan üstün başarı ve altın madalya ile mezun olan sanatçı, ardından Los Angelesa bir ziyarette bulunmuş ve sonrasında Londra ve bu şehir arasında gidip gelmeye başlamıştır. Bu yıllarda uluslararası resim piyasasında da görünür olmaya başlayan sanatçının, fark edilirliğini sağlayan ilk çalışması 1966 tarihli Beverly Hillsli Evkadını (Beverly Hills Housewife) isimli resmidir. Ona popülerliğini kazandıran ve sanat dünyasının ilgisini onun üzerine toplayan çalışması ise 1967 tarihinde yaptığı Büyük Sıçrama (A Bigger Splash) isimli resmi olmuştur. Süreç içerisinde, çeşitli akım ve tekniklerden etkilenerek ürettiği farklı üsluptaki resimleri adeta otobiyografisi niteliğindedir.

MAIN TOPICS IN DAVID HOCKNEY S ART

This article explores the artistic significance of David Hockney's works produced in a time span of 50 years in terms of technique, theme and originality/authenticity. As it is widely known, Hockney is considered as one of the prominent figures in 1960's Pop Art movement. After graduating from the Royal College of Art in 1962, receiving the Gold Medal, he goes to Los Angeles and following this first visit, he continuously travels back and forth between this city and London. His Beverly Hills Housewife, dated 1966 is the first of his works which brings him visibility in the international art market. The painting that increases his popularity and draws the attention of the art world to his works is his A Bigger Splash, dated 1967. The range of his oeuvre comprising a variety of styles and bearing the influence of different art movements and tecniques qualifies almost as a form of

___

  • Gayford, Martin, “David Hockney: Why I paint Instead of Just Picking Up a Camera”, Bloomberg, 18 Eylül 2006, (erişim) http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=newsarchive&sid=azTooG9a4LbI (20.08.2013: 1).
  • Higgins, Charlotte, “Hockney's Big Gift to the Tate: A 40ft Landscape of Yorkshire’s Winter Trees”, The Guardian, 8 Nisan 2008.
  • Holmes, Ruth, “David Hockney: Life Love Art”, This is Local London, 7 Kasım 2006.
  • Jones, Jonathan, “Cooler than Warhol, more enduring than Freud”, The Guardian, 8 Eylül 2006.
  • Kinley, Catherine, “The First Marriage”, Mart 2003, (erişim) http://www.tate.org.uk/art/artworks/hockney-the-first-marriage-a-marriage-of-styles-it00596/text-summary, 16.08.2013: 1.
  • Kinsman, Jane, “Imagining the Grand Canyon”, National Gallery of Australia, (erişim), http://nga.gov.au/Hockney/ (1 Ağustos 2013).
  • Livingstone, Marco, “Report to the National Gallery of Australia (Avustralya Ulusal Galeri için Rapor)” 17 Nisan 1999: 1, 2.
  • Livingstone, Marco, David Hockney, Space & Line, Annely Juda Fine Art, ABD, 1999.
  • Melia, Paul, “Report to the National Gallery of Australia (Avustralya Ulusal Galeri için Rapor)”, 4 Mayıs 1991, (erişim) http://nga.gov.au/international/catalogue/Detail.cfm?IRN=20923 (1 Eylül 2013: 1).
  • Weschler, Lawrence, David Hockney: Looking at landscape/being in landscape, Los Angeles: L.A. Louver, 15 Eylül-24 Ekim 1998: 28.