POST SİVİL TOPLUM

Post sivil toplum aşaması daha önce sivil toplum aşamasına ulaşmış siyasal düzenlerde kendini örgütlenme ve eylem alanında gerçekleştirmiş olan sivillik inisiyatifi özellikle sosyal alanın değişim yönünü etik ahlak ve erdem yönündeki tavrını yitirmiştir. Sivil inisiyatif daha önce mutlak otoriteyi temsil eden devlet aygıtından farklı duruşu ile özgürlük alanını genişletmiştir. Ancak devletin küçülmesi, güç ve karar paylaşımına gitmesi sivil inisiyatifi başlangıçta kamu yararı adına tavır almış gibi gösterse de sonrasında sivil inisiyatifin aile kurumuna verdiği zararların örnekleri Modern Batıda görülmeye başlanmıştır.Siyasette öncelediği daha fazla özgürlük ki kastedilen şey insan onuruna zara verebilecek özgürlükler ve ekonomik anlamda kutsanan para yani kapital sonrasında ve paranın insan yaşamına verdiği zarar din noktasında pragmatik açıdan kutsanan uydurma tanrılar sivil inisiyatifin kamu yararı değil kendi çıkarları peşinde koştuğunu göstermektedir. Bu noktada devlet platonun deyimi ile bilge bir kral tarafından toplumsal değişim yönüne müdahale etmek zorunda kalacak ve sivilliği evrensel ve yerel erdem, iyilik, ahlak çerçevesinde yeniden tanımlayacaktır. Özellikle, parayı kutsamasından dolayı, insan özgürlüğüne ve yaşamına zarar verebilen sivil toplumun daha fazla özgürlük talep etmesinden sonra, kapital, kamu yararının yerine kendi çıkarları peşinde koşan sivil inisiyatif anlayışına yol açmış ve din noktasında parayı kutsama yoluyla insan hayatına zarar vermeye başlamıştır.

___

  • Aydın, Erdal, “Geleneksel Güvenlik Anlayışı ile Genişleyen ve Derinleşen Güvenlik Yaklaşımının Karşılaştırılması”, Yerelden Globale Stratejik Araştırmalar III / Strategic Researches III: Forom Local to Global (Edit. Silvius Stanciu, Ali Rıza Gökbunar, Turan Gündüz), IJOPEC, London, 2018, s.115-29.
  • Aydın, Erdal, “Avrupa'da Radikal Sağ: Özgürlük Partisi (FPÖ) Haider Dönemi Avusturya Örneği”, Yerelden Globale Stratejik Araştırmalar III / Strategic Researches III: Forom Local to Global (Edit. Silvius Stanciu, Ali Rıza Gökbunar, Turan Gündüz), IJOPEC, London, 2018, s.130-43.
  • Çaha, Ömer, Aşkın Devletten Sivil Topluma, Gendaş yay. İstanbul 2003.
  • Demirel, Nuri, Farklı Bir Platformda Sivil Toplum Ve Türkiye, Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, Yıl: 2011, Sayı: 26, Sayfa: 145-164.
  • Fincancı, Yurdakul, “Sivil Toplum-Asgari Devlet- Sivil Devlet”, Sivil Toplum, Editör; Yurdakul Fincancı,Türkiye Sosyal Ekonomik Siyasal Araştırma Vakfı yay.,İstanbul 1991.s.1-16.
  • Kışlalı, Taner Ahmet, Siyasal Sistemler; İmge kitapevi yay. Ankara 1998.
  • Marksist Kitaplık, Marxsizmde Devlet Sorunu, http://www.marksist.com/kitaplik/onlineKitap/MI/bolum2.htm (Erişim Tarihi: 04.05.2006).
  • Tosun, Erdoğan Gülgün, “Global Sivil Toplum Siyaset ve Yurttaşlık”, Sivil Toplum, Sivil Toplum Düşünce ve Arş. Derg. yay. İstanbul 2003, s. 59-73.
  • Yalvaç, Faruk, “Devlet”, Devlet ve Ötesi, Der. Atila Eralp, İletişim yay. İstanbul 2005, s. 15-52.