Paul Auster’in The Music Of Chance Adlı Romanında Sınırlandırılmış Kahraman ve Özgürlükten Kaçış

Paul Auster önemli bir Amerikalı romancı, eleştirmen ve şair olmakla birlikte bu The Music of Chance adlı romanıyla Pen/Faulkner Kurgu Ödülünün Finalisti olmuştur. Romanın başkahramanı Jim Nashe ülke boyunca yeni almış olduğu arabasını kullanabilmek ve parasını tükenmek üzereyken para kazanabilmek için işini ve ailesini terk eden eski bir itfaiyecidir. Nashe ve O’nun tarafından bir otoyolun kenarından yaralı halde bulunan Pozzi isimli arkadaşıyla kolay para kazanabilmek için kumar oynamaya karar verirler fakat kaybettikleri için kumar borçlarını ödeyebilmek için “ağlama” duvarı yapmaya zorlanırlar. Öte taraftan Jim tutsaklığından önce bir başıboş olduğu için Auster Thomas Nashe’in pikaresk romanı The Unfortunate Traveller romanına atıfta bulunur. Eleştirmenler alegorik olarak hem ruhsal hem bedensel açıdan Jim’in ev hapsine değinirler. The Music of Chance modern hayatın anlamsızlığıyla da ilgilidir. Oberman Jim’i “kendi özgürlüğüyle varoluşsal bir karşılaşma” 192 olarak görür. İfadesine modern insanın “geç kapitalizm kültürü arasında sıkış olduğu” 192 sözleriyle devam eder. Gerçekten de Jim Nashe “aile bağlarından vazgeçen, geçmişten tamamen kopan ve açık yolların özgürlüğüyle kendini yeniden yaratmaya çalışan” Shiloh ve Auster, 492 geleneksel bir Amerikan serseridir. Bu bağlamda Auster’ın yaşamdaki aynı problem ve ikilemlere odaklandığı tarihi modern Amerikan hayatıyla birleştirmiştir. Bu Amerikan rüyasının bir nev’i çöküşüdür. Böylelikle Auster yaşadığı ülkenin ikilemini ve Amerika’yı ayakta tutan mottonun aslında bir eleştirisini yapar. Jim’in etnik ve kültürel normları davranışlarını belirlemektedir. Etnik köken olarak Yahudi olan Auster Nazi Soykırımının neler çektiği ve deneyimlerini bu romanda yansıtmaya çalışır. Jim Nashe’in yaşantı ve hayat tecrübeleri Holokost veya Pogrom’lardaki Yahudilerle benzerlikler arz eder. Başkahramanın/yazarın benzer özellikleri okuyucu adına karmaşık bir kugu sunar. Çünkü okuyucu hem yazarın yaşam ve kökeni hakkında hem de romandaki ince göndermeleri kavraması gerekir. Bir de bunu tarihsel ve günlük yaşama endekslemesi olayları biraz daha mudilleştirir. Ancak Auster bunu yaparken iki farklı insan tipinin aynı problemlerle karşılaştırması ve aynı sonuçların ortaya çıkması modern insanın ikilemidir. İşte bu çalışmada Jim’in bedensel ve ruhsal hapsi ve bunun nedenleri irdelenecektir.

The Localized Hero And Escape From Freedom In The Music Of Chance By Paul Auster

Paul Auster is a prominent American novelist, critic and poet; he was a Pen/Faulkner Award for Fiction finalist for his novel, The Music of Chance. This book’s protagonist, Jim Nashe, is an ex-fireman who has left his job and family to drive around the country and to earn money while running out of money. He and his friend named Pozzi found wounded on the motorway by him decide to gamble to make money easily; yet they are trapped in a house and forced to make a “wailing” wall because of their gambling debts for their losing. On the other hand because Jim was a vagabond before his enslavement, Auster invokes Thomas Nashe’s picaresque novel, The Unfortunate Traveller. Critics allegorically address Jim’s home confinement from both spiritual and physical perspectives. The Music of Chance deals with a sense of meaningless in modern life. Oberman sees Jim “in an existential confrontation with his own freedom” 192 . He continues to say that modern people stick “within the culture of late capitalism” 192 . In fact, Jim Nashe is a traditional American picaro who “forsakes his family ties, breaks from the past, and seeks to re-create himself through the freedom of the open road” Shiloh, and Auster, 492 . In this sense, Auster blends the history into modern American life which is focused on the same problems and contradictions in life. It is a kind of fall of American dream Jim’s ethnic and cultural foundations inform his behaviors. An ethnic Jew, Auster illustrates the suffering of Holocaust survivors. Jim Nashe’s experiences are similar to those of Jews in the Holocaust or the Pogroms. He lives in a space that limits his freedom; he prefers death to living this way. The same characteristics of protagonist/writer offer a sophisticated plot for readers. Because the reader must know both the writer’s life and novel’s witty nuance. In this study, we examine Jim’s incarceration and the reasons for it

___

  • AUSTER, P. The Music of Chance, London, Faber and Faber ,1990.
  • BARONE, D., (1995). “Introduction: Paul Auster and the Postmodern American Novel” Beyond the Red Notebook: Essays on Paul Auster. Ed: D. Barone, University of Pennsylvania Press, Philadelphia, pp. 1-26
  • BELLETTO, S.,. No Accident, Comrade: Chance and Design in Cold War American Narratives, New York, Oxford University Press, 2012
  • BRAY, P., (1994). The Currents of Fate and 'The Music of Chance.' (Analysis of Paul Auster's Novel) (Paul Auster/Danilo Kis). The Review of Contemporary Fiction. 14/1 [Accessed 27 June 2015]
  • DOTAN, E., (2000). “The Game of Late Capitalism: Gambling and Ideology in the Music of Chance” Mosaic (Winnipeg). 33/1 website [Accessed 27 June 2015]
  • IRVIN, M., (1994a). “Inventing 'The Music of Chance.' (Analysis of Paul Auster's Novel) (Paul Auster/Danilo Kis)”. The Review of Contemporary Fiction. 14/1 website [Accessed 27 June 2015]
  • ……………, (1994b). Memory’s Escape: Inventing The Music of Chance – A Conversation with Paul Auster. Denver Quarterly 28(3) pp. 111-22
  • MCCAFFERY, L., GREGORY, S., and AUSTER, P., (1992). “An Interview with Paul Auster”, Contemporary Literature. 33(1), pp. 1-23
  • MERIVALE, P., (1997). “L'Oeuvre de Paul Auster”, Contemporary Literature 38(1) pp. 185-97
  • WOODS, T., (1995). “The Music of Chance: Aleatorical (Dis)harmonies Within 'The City of the World” Beyond the Red Notebook: Essays on Paul Auster. Ed: D. Barone, University of Pennsylvania Press, Philadelphia, pp.. 143-161
  • VARVOGLI, A. The World That Is the Book: Paul Auster's Fiction, Liverpool, Liverpool University Press, 2001.