KISA FİLMDE RİTM

Uzun metrajlıfilmde olduğu gibi ritm, kısa metrajlıfilmde de filmin vazgeçilmez unsurudur. Filme gerçek anlamından başka yeni bir anlam daha katmaktadır. Kısa filmdeki ritmler göz önüne alındığında onu etkileyen faktörleri de düşünmek gerekir. Işık, ses, kamera hareketleri, müzik, kurgu, objektif ve geçişler bir ritm yaratmakta kullanılabilir. Ancak bunlar ayrıayrıdeğil, bütün halinde ritmi etkilemektedir. Kısa film için tek başlarına hiçbir anlamlarıyoktur. Bu çalışmada kısa filmde ritmin önemi, ve ritmi etkileyen unsurlar ayrıntılıbir şekilde incelenmektedir.
Anahtar Kelimeler:

Kısa film, ritm, sinema, film

Rhythm is an indispensible element in every stage of the short film also long movie. The rhythm is the leading one of all the factors affecting the forming of the short film. There are a lot of factors of production and postproduction like the script, the camera movements and the focal length, shooting in general, dissolves and other features of the cut, light, sound, color composition, cinematic time etc.. Rhythm adds tempo and pace to a film, and as high the tempo of a film is, as much it appeals to the taste of the average audience. In this study, rhythm in short movie, importance of rhythm will be analyzed

___

  • Arijon, D. ( 1993.) Film Dilinin Grameri Cilt III, (Editör : Yalçın Demir), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları
  • Büker, S. (1996) Sinemada Anlam Yaratma, Ankara: İmge Yay.
  • Demir, Y. (1994) Filmde Zaman ve Mekan, Eskişehir : Turkuaz Yayıncılık
  • Dymtryk, E. (1993) Sinemada Kurgu, (Çev: Zafer Özden), İstanbul: Afa Yayınları
  • Ergül, R. R. (2001). Ses, Film, Televizyon ve Radyo Uygulamalarında, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları
  • Erdoğan, İ. & Solmaz, B. (2005) Pınar, Sinema ve Müzik, Ankara: Erk Yayınları
  • Gökçe, G. (1997), Televizyon Program Yapımcılığı ve Yönetmenliği, İstanbul: Der Yayınları
  • Kılıç, L. (2003) Görüntü Estetiği, İstanbul: İnkılâp Kitabevi
  • Kılıç, L. (1987), Televizyon Eğitim Programlarında Yapım-Yönetim, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları
  • Macselli, V. J. (2002), Sinemanın 5 Temel Öğesi, (Çeviren : Hakan Gür), Ankara: İmge Kitabevi
  • Onaran, Ş. A. (1999), Sinemaya Giriş, İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları
  • Özakman, T. (1998), Oyun ve Senaryo Yazma Tekniği, , Ankara: Bilgi Yayınevi
  • Pudovkin V. (1995), Sinemanın Temel İlkeleri, (Çev: , Nijat Özön), İstanbul: Bilgi Yayınları
  • Tarkovski, A. (1986), Mühürlenmiş Zaman, (Çev: Füsun Ant), İstanbul: Afa Yayınları
  • Turan, S. (2002), Filmde Ritm ve filmsel Araçların Filmde Ritmi Etkilemedeki Rolü, Konya: S.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Zıllıoğlu, M. (1981), Çağdaş Bir Sinema Kuramcısı: Jean Mitry, Kurgu Dergisi, Eskişehir: A.Ü. İletişim Bilimleri Fakültesi Yayınları