Sevimli Koruyucu Ay Savaşçısı Animesinde Kadın Kahramanların Temsili Üzerine Bir Değerlendirme

Küreselleşmenin etkisiyle kültürler arası farklar gittikçe azalırken, geleneksel kültürünü korumayı başaran Japonya için kültürel bir iletişim materyali haline gelmiş olan anime, Japon kültürünü dış dünyaya tanıtan önemli bir araç haline gelmiştir. Hedef kitlesi oldukça geniş olan animelerde cinsiyet temsillerinin önemi, anime aracılığıyla henüz bilincini kazanmakta olan genç kuşaklara eril söylem tarafından oluşturulmuş başat kültürün dayatılıyor olmasıdır. Bu çalışmada manga sanatçısı Naoko Takeuchi’nin Dünya’ya shōjo türünü tanıtan ve büyülü kızlar ekolünün ilk örneklerinden biri olan Sevimli Koruyucu Ay Savaşçısı serisi kültürel altyapı baz alınarak incelenmiştir. Buna göre, seride görünürde güçlü kadın kahramanlar yer almasına rağmen onları düştükleri zor durumdan kurtaran bir erkeğin olduğu ve bu durumun hikayenin mitolojik boyutuyla da desteklendiği sonucuna ulaşılmıştır. 

AN EVALUATION ON REPRESENTATION OF WOMEN HEROES IN PRETTY GUARDIAN SAILOR MOON ANIME

With effect of globalization while differences between cultures are decreasing, anime that has become a cultural communication material for Japan, which that has succeeded in protecting traditional culture, it has become an important means of introducing Japanese culture to the outside world. In animations with large target masses, the prominence of gender representations is the imposition of a dominant culture formed by masculine discourse to younger generations who are still gaining consciousness. The aim of this study is to examine the gender roles in manga artist Naoko Takeuchi's Pretty Guardian Sailor Moon anime series with descriptive analysis method. According to this, in this series despite the presence of strong female heroes it was a man who saved them from the difficult situation, and this situation was also supported by the mythological part of the story

___

  • Arslan C (2017) Freud ve Lacan Bağlamında “Kastrasyon Karmaşası”nın İncelenmesi. İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Klinik Psikoloji Anabilim Dalı Yüksek lisans öğrencisi, Yayımlanmamış makale, İstanbul.
  • Eberhard W (2000) Çin Simgeleri Sözlüğü, Aykut Kazancıgil ve Ayşe Bereket (çev), Kabalcı Yayınları, İstanbul.
  • Keay J (2011) Çin Tarihi, Neşe Kars Tayanç ve Dinç Tayanç (çev), İnkılap Yayınevi, İstanbul.
  • Lianshan C (2015) Çin Mitolojisi Efsanelerin Kökeni, Hasan Bögün (çev), Kaynak Yayınları, İstanbul.
  • Şen A (2014) Kayıp Keşif Yolculuk Japon Sineması Manga ve Anime, Doğu Kitabevi, İstanbul.
  • T Alicenap Ç (2014) Yerelden Evrensele Japon Anime ve Manga Sanatı, Anadolu Üniversitesi Sanat & Tasarım Dergisi, 7, 31-59.