Nesnenin Ötesi: Kavramsal Sanatın Dayanak Noktaları

Yirminci Yüzyıl Sanatı’nın içinde, güzellik kaygısı taşıyan veya doğa görüntülerindenoluşturulmuş yapıtlar, yerlerini tamamen olmasa da özünde kavramsal olan, düşünselendişeler taşıyan ve çeşitli önermeler içeren kavramsal yapıtlara bırakmıştır. Bu birçokkoşulun ortak oluşturduğu bir durumdur.Elbette ki, sanat tarihinin tüm dönemlerinde, sanat eserlerinde düşünsel nitelik bulunur,ancak üzerinde durmak istenilen; kavramsallığın, sanatın içeriğinde şimdiye kadargörülmemişçesine daha fazla alan kaplamasıdır. Bu kavramsallaşmayı açıklarkenkaçınılmaz olarak, onu oluşturan alt yapıları ve dayanak noktalarını ortaya koymakgereklidir
Anahtar Kelimeler:

-

___

  • Atakan, Nancy, Arayışlar- Resimde ve Heykelde Alternatif Akımlar, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2007.
  • Atkinson, Terry, “Introduction”, Art & Language, Vol. 1, Issue 1, p.13-15, 1969, Ursula Meyer, Conceptual Art, New York, 1972.
  • Erzen, J. Nejdet, “Modernizm Sonrası Sanat”, a+A Plastik Sanatlar Derneği Yayın Dizisi, Çağdaş Düşünce ve Sanat; Haz: İpek Aksüğür Duben, Deniz Şengel, İstanbul, 1991.
  • Foucault, Michel, Bu Bir Pipo Değildir, Çev: Selahattin Hilav, Yapı Kredi Yayınları, 3. Baskı, İstanbul, 2001.
  • Germaner, Semra, 1960 Sonrası Sanat, Kabalcı Yayınevi, İstanbul, 1997.
  • Haacke, Hans, Framing and Being Framed, Halifax: Press of Nova Scotia College of Art and Design, Canada, 1975.
  • Harrison, Charles, Wood, Paul(Ed.), “Art in Theory”, 1900-2000 An Anthology of Changing Ideas, Blackwell Publishing, USA, new edition: 2003.
  • Flynt, Henry, Concept Art, As published in An Anthology, 1963, (erişim), 03/03/2010:3.
  • LeWitt, Sol, “Paragraphs on Conceptual Art”, Artforum (June, 1967), First published in 0-9 (New York), 1969, and Art-Language (England), http://www.ddooss.org/articulos/idiomas/Sol_Lewitt.htm, 03/03/2010:8. May 1969, (erişim),