Fresh film afişinin göstergebilimsel analizi

Film afişinin ticari bir amacı vardır ve afişler filmlerin reklamını yapar. Araştırmacı, göstergebilimsel öğeleri incelemek için Fresh filminin film afişini seçmiştir. Bu çalışma, film afişindeki göstergebilimsel özellikler aracılığıyla örtük ve açık anlamı çözümlemeye çalışmaktadır. Veriler, internet sitesinden alınan “Fresh” film afişinden elde edilmiştir ve nitel yaklaşım kullanılmıştır. Bu analiz, Fresh filminin film afişinde bulunan göstergeleri incelemeye çalıştığı için içerik analizine bir başka söylemle nitel araştırma tekniğine odaklanmaktadır. Araştırmacı, “Fresh” filminin afişindeki göstergeleri incelemektedir. Çalışmada, Saussure'ün dil bilim ve göstergebilim teorisi (2011), Wierzbicka'nın renk teorisi (1996) ve Dyer'in sözel ve görsel teorisi (1986) kullanılmaktadır. Fresh film afişinde iki öğe olduğu ifade edilebilir. Bunlar, sözel ve görsel yönlerdir. Bu makale, Fresh film afişinin sözlü ve sözel olmayan yönleriyle anlamı nasıl oluşturabildiğini ve aktarabildiğini incelemeye çalışmaktadır ve araştırma sözlü ve sözel olmayan göstergelerin anlam oluşturduğunu göstermektedir. Makale, film afişinde kullanılan göstergelerin izleyiciyi filmin konusu hakkında nasıl bilgilendirdiğini ortaya çıkarmaktadır. Bu çalışma, sözel ve sözel olmayan yönlerin örtük açık bir anlam üretebileceğine ve gerçekleştirebileceğine işaret etmektedir. Araştırmacı, daha sonra yapılan incelemelerin bu çalışmanın sınırlılıklarını kapatabileceğini öne sürmektedir. Bir sonraki araştırmacı, görsel iletişim araçlarını, sanat fotoğrafçılığını veya basılı materyali analiz etmek için göstergebilimsel teorileri kullanabilir.

Semiotic analysis of Fresh movie poster

Movie poster has a commercial aim and it advertises a movie. The researcher selects the movie poster of Fresh in order to examine semiotic sign. This study tries to analyze implicit and explicit meaning through semiotic signs on the movie poster. The data is obtained from the movie poster, “Fresh” that is taken from internet website. The qualitative approach is used in this study. This analysis focuses content analysis in other words qualitative analysis because the study tries to explore the signs found in the movie poster of Fresh. Based on this, the researcher examines the sign in the movie poster of the “Fresh”. This study uses Saussure’s sign theory (2011) Wierzbicka’s color theory (1996) and Dyer’s verbal and visual aspect of theory (1986). It can be noted here, there are two aspects in movie poster Fresh. These are verbal and visual aspects. This article tries to examine how movie poster Fresh can construct and convey the meaning by means of the verbal and non verbal aspects. This research indicates that verbal and non verbal aspects convey meaning. This article explores that how signs used in movie poster inform the audience about the topic of the film. This study points out that the verbal and non verbal aspects can produce and realize implicit an explicit meaning. The researcher suggests that the next studies can cover the limitations of this study. The next researcher can use semiotic theories in order to analyze visual communication media, art photography or printed material.

___

  • Bignell, J. (2002) Media Semiotics: An Introduction; second edition, United Kingdom: Manchester University Press
  • Chandler, D. (2002). Semiotics: The Basic First Edition. London: Routledge.
  • Cobley, P. (2010) Semiotics, New York: Routledge
  • Culler, J. (2001). The pursuit of signs. New York and London: Routledge.
  • Danesi, M. (2004). Messages, signs, and meanings: A basic textbook in semiotics and communication (3rd ed.). Toronto: Canadian Scholars’ Press. Inc.
  • Danger, E.P. (1987). The Colour Handbook. How to Use Colour in Commerce and Industry, Gower Publishing Company, Vermont.
  • De Saussure, F. (2011). Course in general linguistics. Columbia University Press.
  • Dyer, G. (1986). Advertising as communication. Methuen: Methuen Co. Ltd
  • Eco, U. (1979). A theory of semiotics. Bloomington: Indiana University Press.
  • Giles, D. (2003). Media Psychology, New Jersey: Routledge
  • Hall, S. (2012). This Means This, This Means That Second Edition: A User's Guide to Semiotics. Laurence King Publishing
  • Hawkes, T. (1977). Structuralism and semiotics. California: University of California Press.
  • Itten, J. (1970). The Elements of Color, in Birren, F. (Ed.), Van Nostrand Reinhold Company, New York, NY.
  • Peirce, C.S. (1994). The Collected Paper of Charles Sanders Peirce. Cambridge: Harvard University Press
  • Scannell, P.(1998).‘Media – language – world’, inA. Bell and Garrett, P.(eds.) Approaches to Media Discourse. Oxford: Blackwell, pp. 251–267.
  • Sobur, A. (2009). Semiotics. Bandung: PT Remaja.
  • Swales, M. (1990). Genre Analysis. Cambridge: Cambridge University Press
  • Toolan, M. (1988). ‘The Language of Press Advertising’, in Ghadessy, M. (ed.) Registers of Written English. London: Pinter Publishers, pp. 52–64.
  • Wierzbicka, A. (1996). Semantics: Primes and Universals. New York: Oxford University Press.