SOSYAL DARVİNİZM VE DOĞU SORUNU

Bu makale Jön Türkleri Sosyal Darvinism ile ilişkilendirmeçabalarının tuzaklı bir retoriği bulunan, kanıt yokluğuna rağmensonuçlara ulaşam, spekülatif tartışmalar yaratan ve çok açık önyargılıbir adanmışlık gösteren sorunlu bir akademik tutarsızlık gösterdiğiniiddia etmektedir. Jön Türkleri Sosyal Darvinizmin Batı Avrupa’dakiideolojik evinin bir incelemesi ve Türkler ile Ermeniler arasındayoğunlaşan ilişkilerde oynadığı kesin rol gözardı edilmek pahasınalanetlenmiş bir ideoloji ile ilişkilendirmek amacı güden önyargılı birkararlılık bulunmaktadır. Makale ayrıca Sosyal Darvinizmin Britanya’dakitehlikeli populerliğin zaman geçtikçe azaldığını, ancak bu gerçekleşmedenevvel Avrupa’daki Türk ve Yahudi algısına çok ciddi olumsuz bir etkiyaptığını öne sürmektedir. Bu retorik Türkler ve Ermeniler arasındakianlaşmazlıkları olduğu kadar yeni bir tür anti-Semitizm’in de tanımlanmasıve artışını açıklamak açısından büyük önem taşımaktadır. Ancak, makale JönTürklerin Ermenilere yönelik algısında Sosyal Darvinizm’in izlerinigöstermek üzere biraraya getirilmiş tartışmalı ve zayıf kaynakların aksine,Brtianya’daki liberal liderlerin Türk-karşıtı ideolojilerini aslında nasıl1870’li yıllarda Sosyal Darvinizm’in gelişmesi ile eş zamanlı olaraktanımladıklarını ve nitekim Türk ve Yahudiler bu ideolojinin asıl hedefleriise de, Ermenilerin yaşadığı kayıpların da bu ideolojinin kurbanı olduğunuaçıkça gösteren çok fazla ve etkileyici kanıtlar bulunduğunu göstermektedir

SOCIAL DARWINISM AND THE EASTERN QUESTION

This article argues that the effort to associate the Young Turkswith Social Darwinism suffers from questionable academic integrity,marked by mantra-like rhetoric; conclusiveness despite lack of evidence;speculative discussion; and an apparent preconceived commitment.There has been a prejudiced determination to associate the Young Turkwith a damning ideology, at the expense of a careful study of SocialDarwinism’s ideological home in Western Europe and its directinvolvement in intensifying relations between Turks and Armenians. Thearticle also suggests that the dangerous popularity of Social Darwinismin Britain eventually waned, but not before it had a powerful negativeimpact on the perception of Turks and Jews in Europe. This rhetoric hada fundamental part in defining and intensifying the conflict betweenTurks and Armenians, as well as in defining and intensifying a new breedof anti-Semitism. Still, the article will try to show that unlike the weakand disputable sources that are orchestrated to show trails of SocialDarwinism in the Young Turks’ view of Armenians, there is ample andoverwhelming evidence showing that the British Liberal leadershipdeveloped their anti-Turkish ideology hand in hand with SocialDarwinism’s original development in the 1870s, and though the Turksand Jews were the primary target of this ideology, the Armenian loss oflife was substantial among its victims