Postmodern Sanatın Kamusal Alanlara Yansıyan Kavramsal İzleri: Micheal Rakowitz

Kültürlerin ve tarihi eserlerin yok oluşu, bir toplumun yok oluşunu da göstermektedir. Savaşlar, göçler ve kapitalizm gibi toplumsal erozyon olayları bu sürecin hızlanmasına ve asimile olan kültürlerin kendi benliklerini kaybetmesine neden olmaktadır. Bu durumu önlemenin birçok yolu olmasına rağmen, kişiler, çoğunlukla günlük yaşamda farkındalığı ve kamusal alanlardaki eşitsizliği gözardı etmektedirler. Bu çalışmada sanatçı Micheal Rakowitz’in “yok oluş”u insanlara usta bir yöntemle gösteriş biçimini ve “yok oluş”un meşrulaştırılan alanlardaki postmodern eleştirisini inceleyeceğiz. Micheal Rakowitz, her insanın kendinden bir parça bulabildiği evrensel bir dil olan sanatı en iyi kullanan sanatçılardan biridir. Kültürlerin yok olmaması için başlattığı projeleri kavramsal anlamlar taşımaktadır. Sanatçı, bunu izleyicinin düşünmesini sağlayarak ve izleyiciyi çalışmalarına dahil ederek başarmaktadır. Onun kamusal alanlarda ürettiği projeler sürdürülebilir ve kamu düzenlemesine bir baş kaldırı niteliğindedir. Sanatçının işlerinin sanat akımlarından beslenerek günümüz problemlerine değininme biçimini toplumsal sorunları vurgulayan anlatımlarında görürüz
Anahtar Kelimeler:

Kamusal alan, Kültür, Sanat, İnsan

Conceptual Signs of Postmodern Art Reflected in Public Spaces: Micheal Rakowitz

The disappearance of cultures and historical monuments also shows the disappearance of a society. Social erosion events such as wars, migrations and capitalism cause this process to accelerate and the assimilated cultures lose their ego. Although there are many ways to prevent this situation, people often ignore awareness in daily life and inequality in public spaces. In this study we will examine how Michael Rakowitz shows the”extinction” in a masterful way and the postmodern critique of “extinction” in the areas of legitimacy. Michael Rakowitz is one of the best artists to use art, a universal language that every human can find a piece of himself. The projects that he initiated to prevent the destruction of cultures have conceptual meanings. The artist accomplishes this by enabling the viewer to think and incorporating the viewer in his work. His projects in public spaces are sustainable and an uprising againist public regulation. We see the way in which the the artist's works feed by the movements of art and how he express the present-day problems in his expressions of the social problems

___

  • Antmen, A. (2014). Yirminci Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. İstanbul: Sel Yayıncılık
  • Bozkurt, N. (2012). Sanat ve Estetik Kuramları. Ankara: Sentez Yayıncılık
  • Bora, N. (2017). Trafalgar’ın Yeni Heykeli Lamassu https://xoxodigital.com/post/10636/trafalgarin-yeni-heykeli-lamassu Erişim tarihi: (20 Temmuz 2018).
  • Esen, T. (2015). Cezayirliyan’ın kartonpiyer atölyesi Bienal’e taşındı http://www.agos.com.tr/tr/yazi/12743/cezayirliyanin-kartonpiyer-atolyesi-bienale-tasind i Erişim tarihi: (20.10.2015)
  • Dastarlı, E. (2007) Görünmeyen Düşman Varolmaya Devam Ediyor http://tulluteneke.blogspot.com/2007/11/
  • Fineberg, J. (2014). 1940’tan Günümüze Sanat Varlık Stratejileri. İzmir: Karakalem
  • Kitapevi Yayınları. Antmen, A. (2014). Yirminci Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. İstanbul: Sel Yayıncılık
  • Bozkurt, N. (2012). Sanat ve Estetik Kuramları. Ankara: Sentez Yayıncılık
  • Bora, N. (2017). Trafalgar’ın Yeni Heykeli Lamassu https://xoxodigital.com/post/10636/trafalgarin-yeni-heykeli-lamassu Erişim tarihi: (20 Temmuz 2018).
  • Esen, T. (2015). Cezayirliyan’ın kartonpiyer atölyesi Bienal’e taşındı http://www.agos.com.tr/tr/yazi/12743/cezayirliyanin-kartonpiyer-atolyesi-bienale-tasind i Erişim tarihi: (20.10.2015)
  • Dastarlı, E. (2007) Görünmeyen Düşman Varolmaya Devam Ediyor http://tulluteneke.blogspot.com/2007/11/
  • Fineberg, J. (2014). 1940’tan Günümüze Sanat Varlık Stratejileri. İzmir: Karakalem Kitapevi Yayınları.
  • Gökgür, P. (2008). Kentsel Mekanda Kamusal Alanın Yeri. İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
  • Luke, B. (2018) Iraklı Amerikalı sanatçı, İslam Devleti tarafından tahrip edilen Assur lamassu'yu yeniden canlandırdı. https://www.theartnewspaper.com/news/michael- rakowitz-s-winged-bull-made-from-dat e-syrup-cans-unveiled-in-london-s-trafalgar- square Erişim tarihi: (28 haziran 2018).
  • SİVASLIOĞLU, Ö. G. (2015). Kentsel Tasarım Sürecinde Kamusal Sanatın Yeri: İstanbul’daki Mahalle ve Semt Parkı Örnekleri.Yüksek Lisans Tezi. Peyzaj Mimarlığı Anabilim Dalı Peyzaj Mimarlığı Programı, İstanbul Şahiner, R. (2013). Sanatta Postmodern Kırılmalar. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Tanrıverdi, F. (1987). Peyzaj mimarlığı. A.Ü. Ziraat Fakültesi Yayın No:291. Erzurum:
  • Atatürk Üniversitesi Basımevi Turani, A. (2015). Dünya Sanat Tarihi. İstanbul: Remzi Kitapevi
  • Gökgür, P. (2008). Kentsel Mekanda Kamusal Alanın Yeri. İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
  • Luke, B. (2018) Iraklı Amerikalı sanatçı, İslam Devleti tarafından tahrip edilen Assur lamassu'yu yeniden canlandırdı. https://www.theartnewspaper.com/news/michael- rakowitz-s-winged-bull-made-from-dat e-syrup-cans-unveiled-in-london-s-trafalgar- square Erişim tarihi: (28 haziran 2018).
  • SİVASLIOĞLU, Ö. G. (2015). Kentsel Tasarım Sürecinde Kamusal Sanatın Yeri: İstanbul’daki Mahalle ve Semt Parkı Örnekleri.Yüksek Lisans Tezi. Peyzaj Mimarlığı Anabilim Dalı Peyzaj Mimarlığı Programı, İstanbul Şahiner, R. (2013).
  • Sanatta Postmodern Kırılmalar. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Tanrıverdi, F. (1987). Peyzaj mimarlığı. A.Ü. Ziraat Fakültesi Yayın No:291. Erzurum:
  • Atatürk Üniversitesi Basımevi Turani, A. (2015). Dünya Sanat Tarihi. İstanbul: Remzi Kitapevi
Researcher-Cover
  • ISSN: 2717-9494
  • Yayın Aralığı: Yılda 2 Sayı
  • Başlangıç: 2013
  • Yayıncı: Ankara Bilim Üniversitesi