Kanunda Ses Sistemi Sorunları Üzerine Bir Araştırma

Bu çalışmada, Türk Mûsikîsi’ndeperde düzeninin Türk Mûsikîsi ses sitemine uygunluğu ve bu sisteme bağlı olarak Türk Mûsikisi perdelerini ve Türk Mûsikîsiincelenmiştir. Öncelikle farklı yapımcılarınyerleşim aralıkları bakımından incelenerdüzeneği örneklenmiştir. Bu mandal düzeneğinden elde edilebTürk Mûsikîsi perdelerinin ve Türk Mûsikîsidörtlü ve dizi beşlilerin aralık değerlerikarşılaştırılmıştır. Bu karşılaştırmalar tüm ahenklerde yapılarak, kanunda göçürme konusundabelirlenmesi amaçlanmıştır. Sonuçtaçözümlenebilmesi için çeşitli önerilerde bulunulmuştur.çözümlenebilmesi için çeşitli önerilerde bulunulmuştur

A Study in Tuning System Problems of Kanun

In this study, the ability of the kânuninstruments in Turkish music in playing the sounds of Turkish microtonal system andTurkish music maqams, is analyzed. Before analyzing various kânunsinstruments in Turkish music in playing the sounds of Turkish microtonal system andTurkish music maqams, is analyzed. Before analyzing various kânuns made bydifferent manufacturers, luthiers were examined to determine amechanism. This mechanism’s pitch values were used to compareintervals and microtones in Turkish microtonal system with intervals and pitchesintervals and microtones in Turkish microtonal system with intervals and pitchesmechanism. This mechanism’s pitch values were used to compare the values of

___

  • Akdoğu, O. (1991). Türk Mûsikîsi Nazariyatı Dersleri. Ankara : DSİ Basımevi.
  • Bardakçı, M. (1986). Maragalı Abdülkadir. (1. Basım). İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Berg, R, E. , D. G. Stork.(2005). The physics of sound . Upper Saddle River, N.J. :
  • Pearson Prentice-Hall. Can, M. C. (2001). Müzikte Tam Beşli Zincirleri ve Pythagoras Dizileri. G.Ü. Eğitim
  • Fakültesi Dergisi. Cilt:21, Sayı:2, Sayfa:143-159. Can, M. C. (2000). Batı Müziğinde Oniki Eşit Aralıklı Tampereman ve Alternatif Ses
  • Sistemi Arayışları. G.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt:20, Sayı:2, Sayfa:111-126. Gazimihal (1961). Mûsikî Sözlüğü. İstanbul : Milli Eğitim Basımevi.
  • Kutluğ, Y. F.(2000).Türk Musikisinde Makamlar. İstanbul:Yapı Kredi Yayınları.
  • Mutlu, Ü.(1988). Kanun Metodu. İzmir: Ermat Marbaa.
  • Özkan, İ.H. (2007). Türk Mûsikîsi Nazariyatı ve Usûlleri. (8.Basım). İstanbul: Ötüken Neşriyat.
  • Öztuna, Y. (2000). Türk Musikisi Kavram ve Terimleri Ansiklopedisi. Ankara:
  • Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı Yayınları. Sarı , A. (2012). Türk Müziği Çalgıları. (1. Basım). İstanbul : Nota Yayıncılık.
  • Sayan. E. (2010). Ulusal Müziğimiz. (1.Basım). İstanbul :Boyut Yayıncılık.
  • Signell, K. L. (2006). Makam-Türk Sanat Musikisinde Makam Uygulaması (Çev: İlhami Gökçen). (1. Basım). İstanbul: Yapı Kredi yayınları.
  • Tura, Y.(1988). Türk Musikisinin Meseleleri. (1. Basım). İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Yahya Kaçar, G. (2009). Türk Mûsikîsi Rehberi. (1. Basım). Ankara: Maya Akademi.
  • Yarman, O. (2008). Türk Makam Müziği’nde nazariyat-icra örtüşmezliğine bir çözüm: 79-sesli düzen.İTÜ Dergisi.Cilt : 5, Sayı :2, Sayfa: 23
  • Yekta, R. (1986). Türk Musikisi. (Çev.Orhan Nasuhioğlu). (1. Basım). İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Yavuzoğlu, N. (1996). Türk Müziğinde Tanpereman.
  • Zeren, A. (2008). Müzikte Ses Sistemleri. (2. Basım). İstanbul: Pan Yayıncılık.