EN
EN
Dergiler
Duyurular
İstatistikler
Standartlar
Hakkımızda
İletişim
Rast Müzikoloji Dergisi
Arşiv
Rast Müzikoloji Dergisi
2022
Cilt: 10 - Sayı : 1
Türk gençlerinin Türk halk müziği dinleme tercihleri ve Türk halk müziği sanatçısı Musa Eroğlu hakkındaki görüşleri
The “Time-Makam Analysis Model” as a graphic notation: A playful tool for collaborative improvised music
Automatic musical transcription of the Tatar folk song: comparative analysis of AI-powered programs
Analysis and comparison of most popular piano teaching method in Iran
Capturing the magic of pianistic sound and touch: toward a synergy of ear and fingers in the creation of the artistic image
An analysis of the polyphonic Georgian folk song “Maqruli” performed by Machakheli Seniors’ Ensemble
Divân-ı Kebîr’de yer alan rebap çalgısına yönelik metaforların hermeneutik açıdan incelenmesi
Türkiye’de müzik sosyolojisinde önemli bir unsur olan düğünde çalan müzisyenlerin sosyo-ekonomik durumları ve pandeminin etkisi hakkında bir durum çalışması: Safranbolu örneği
Muallim İsmail Hakkı Bey hakkında düzeltme
Cilt: 10 - Sayı : 2
Türk müziği keman icracılığında çifte kiriş icra tekniği: Kemanî Âmâ Recep’in Rast taksim örneği
Korean way of perceiving the determinism of French spectral music and concrete music since 1970
Ev stüdyoları akustiğinde çalışma masalarından kaynaklanan erken yansımaların işitilen ses üzerindeki etkileri üzerine bir simülasyon çalışması
A Big Data Analysis of K-POP on Social Media: focused on Images, Figures, and Public Attitude
The comparative analysis of similarities and differences of U. Hajibeyli’s "Koroglu" and M. Glinka’s "Ivan Susanin" operas
An ethnomusical analysis: Albanian highland songs
Ramiz Zöhrabovun yaradıcılığında “Azerbaycan rengleri” ve “Rast deramed”inin nezeri cehetden tehliline bir nezer
Historical, cultural and musical analysis of folk songs about the Çanakkale battle in Albanian Music Folklore: Albanian teachers’ opinions
Cemil Bey’in bestenigâr makâmındaki kemençe ve viyolonsel taksimlerinin karşılaştırmalı tahlîli
Cilt: 10 - Sayı : 3
Azerbaycan'daki düğün törenlerinin çeşitliliği bağlamında Nahçıvan bölgesinin düğün gelenekleri
Music as an inclusion tool: can primary school teachers use it effectively?
Klasik batı müziğinde kullanılan si bemol klarnet ekipmanlarının incelenmesi ve kullanım alanlarındaki farklılıklar
The names of the musical instruments in the Turkish translation of Shota Rustaveli’s Poem “The Knight in the Panther’s Skin”
Çağdaş dönem avangart trombon tekniklerinin kullanımı ve icrası üzerine bir analiz
Kosovo musicians' efficacy of using English language: Internationalization of Albanian songs
Türkiye Cumhuriyeti müzik inkılabına yöneltilen “ideoloji” eleştirileri üzerine felsefi bir değerlendirme
2021
Cilt: 9 - Sayı : 3
Preludes and fugues for piano in the polyphonic works of Chinese composers
Balina Şarkısı: Kambur Balina Megaptera Novaeangliae Kültürlerinde Müzikal Pratikler
A study on film score applying the Neo-Riemannian theory: focusing on Bernard Herrmann’s mysterious island
The Effect of Playing Instrument on Voice Training
V.R.'nin “Game” şarkısının taslak versiyonlarında özne-nesne ilişkileri kavramı. Tsoy
The integration of music and its influence on the inclusion of autistic children in educational activities of preschool institutions
Çocuğun sosyalleşme süreci olarak yaratıcı sanatsal ve müzikal etkinliği
Meslek yüksek okulu öğrencilerinin ruhsal durum algıları ile müzik tercihlerinin incelenmesi
Vokalist mi yoksa oyuncu mu: Müzikal tiyatro türünde hangisi daha iyi performans göstermeye hazır?
Non-native English teachers’ views on the use of music and songs in teaching English as a foreign language to primary school learners
Book Review: Service (Propria) for Saint Alice, Empress of All Russia, born Heterodox as Alix, converted to Orthodoxy as Alexandra F. Romanova (Orginal; Ἀκολουθία εἰς Ἁγίαν Ἀλίκην, τὴν Πασῶν τῶν Ῥωσσιῶν Αὐτοκράτειραν, Ἑτερόδοξον μὲν Γεννηθεῖσαν Ἀλίκην, Ὀρθόδοξον δὲ Γενομένην Ἀλεξάνδραν Φ. Ῥομάνοβαν)
V.R.'nin “Game” şarkısının taslak versiyonlarında özne-nesne ilişkileri kavramı. Tsoy
Cilt: 9 - Sayı : 2
Fasıl Tarihinde Dönüşüm ve Direklerarası Fasıl Refakat Gelenekleri
Azerbaycan folklor türlerinden olan “meyhana”nin diğer halaklarin müzik türleriyle benzer yönleri
Nevbet-i Müretteb’in farklı coğrafyalardaki izleri üzerine bir inceleme
Yeni kaynaklar ışığında yeni bir Rauf Yekta Bey biyografisi
Improvization as a factor of compository and performance interpretation of modern instrumental music (on the example of “Solo-Solissimo” for violin by K. Tsepkolenko)
İlkokul düzeyinde etkin müzik öğretim yöntemlerinin analizi: Rusya örneği
Expressive piano technic: basics of healthy movement, technic and interpretation
Teaching pop vocal performance to students: A comparison of methods used in Russia
Emotional expressiveness of the vocalist: a cross-sectional study
Türkiye popüler müziğinin salt müziksel eğilimleri 2007-2017
K-Pop erkek idol gruplarındaki müzikal değişimlerin karşılaştırmalı analizi
Reflection of Christian ideological orientation through liturgical symbolism in P. Tchaikovsky's opera music
Reflection of Christian ideological orientation through liturgical symbolism in P. Tchaikovsky's opera music
Cilt: 9 - Sayı : 1
Osmanlı Devleti’nde batı müziği ve keman ailesi enstrümanları üzerine inceleme
Halit Recep Arman’ın yaşamı ve Türk askerî müziğine katkıları
Nota yazımı ile icrası arasında uyuşmazlık bulunan türkü motifleri -Muğla örneği
Giriftzen Asım Bey’e ait Hicaz ve Ethem Bey’e ait Uşşak eserlerin, Callisto Guatelli tarafından yapılan armonizasyonlarının analizi; müzik tarihi ve müzik teorisi kapsamında değerlendirilmesi
Âşık Üretimi Türkülerde İnsan Haklarının İşlenişi
Edebi ve sanatsal müzik eserlerinde portre türünün uygulama özelliklerinin araştırılması
Türkiye’deki Güzel Sanatlar Liselerinin müzik dersi öğretim programlarının öğrenci alan seçimi üzerindeki etkileri üzerine bir araştırma
Preschool teachers’ view about the effect of musical games on musical talent and their development
An action research on the use of therapeutic stories as a new method of piano education
Stüdyo Kayıt Ortamında Karşılaşılan Performans Kaygısı Ve Anksiyete Sendromunun Çalgı İcracılarının Başarıları Üzerindeki Olumsuz Etkileri
Popüler Müzik Videolarında Bedene Ait Normlar, Göstergeler ve Kodlar
Gelibolulu Mustafa Âlî’nin Mevaidü’n-Nefais adlı eserinde Türk çalgıları
“Saklı Mecmua: Ali Ufkî’nin Bibliothéque Nationale De France’taki [Turc 292] Yazması” üzerine inceleme
2020
Cilt: 8 - Sayı : 2
Gara Garayev'in piyano eserlerinde doğu-batı bağlamında uygulanan muğam ilkeleri
Osmanlı Arşivinde Müzik Tarihi Kaynakları
İstanbul Maarif sicilleri’nde gınâ-mûsiki muallimlerine ait biyografiler (1894-1931)
Bando Yarbay Halit Recep Arman’ın Afganistan’da modernleşme bağlamında askeri müzik ve bando çalışmaları
Marş-ı hâssa Osmanlı padişahlarına ithaf edilen marşlar
Benâî ve Mûsikî Risalesinde Makâm Kavramı
Türk Mûsikîsi Usûlâtında Velvele Kavramı
Cilt: 8 - Sayı : 1
İhvân-ı Safâ düşüncesinde müzik ve kosmos ilişkisi
Instrumentation of Ottoman/Turkish instruments
Nazariyat yakın tarihinde tümdengelimci izdüşümler: Arel-Ezgi-Uzdilek teorisinde yapısalcılığın izleri
Arel-Ezgi-Uzdilek ses sistemi üzerine
Methodological education of unmetered folk songs
An analysis of the art aspect of folk music
2019
Cilt: 7 - Sayı : 3
Peyk-i Safâ saz semaisi’nin klasik kemençe ve viyolonsel ile icrası bağlamında incelenmesi
Notation of nonmetric structures
Besteci Rauf Hacıyevin operetlerinin müzik dilinin üslup özellikleri
Top plate vibration analysis of the kanun
Dîvân’dan Nağmeler: Farklı boyutlarıyla edebiyat-mûsikî ilişkileri eski türk edebiyatı çalışmaları XIV
Cilt: 7 - Sayı : 1
Kültürel bir mirasın dönüşümü: Osmanlı’nın derviş musikişinaslarından günümüzün profesyonel ayin icracılarına
The musical relationship between England and the Ottoman Empire
Etnomusiqişünaslıq tehlil üsullarının bestekar yaradıcılığına tetbiqine dair
Siyavuş Kerimi`nin sensizlik ağrısı şarkısının ton ve metin özellikleri
Ramiz Mustafayev’in müşayietli xor işlemelerinin üslub xüsusiyyetleri
Cahangir Cahangirov’un füzuli kantatında Şövket Alekberova’nin icraçılık özellikleri
İsmayil Hacibeyov’un divertismenti
Mevlevî düşüncesinde ney ve insân-ı kâmil sembolizmi
Cilt: 7 - Sayı : 2
Persian perspectives: Chardin, De la Borde, Kaempfer
Turning youthful adventure into a lifelong project; interview with Martin Stokes
Türk Oryantalizminin Arabesk tartışmalarına etkisi: kendini Şarklılaştırma, Garbiyatçı fantezi ve Arabesk müzik
Notanın otoritesi, otoritenin notası: Türkiye’de nota-merkezli resmî halk müziğinin yapısökümü
A contribution for pedigree of the Arabesk
Text and Performance in the Hikmät of Khoja Ahmad Yasawi
From silence into song: Affective horizons and nostalgic dwelling among Syrian musicians in Istanbul
Music and the political: a dialogue with Martin Stokes
Etnomüzikoloğun zaman ve mekan uzamı aracını sembolleştirmesi üzerine: Ali’nin teybi kırılırsa
Etnomüzikoloji disiplininin gelişim süreci ve Türkiye’de yapılan çalışmalar ışığında Martin Stokes’un popüler müzik araştırmalarının incelenmesi
“Piyasa”da yaşayan eski bir peşrev: Kanbos Nazîresi
The republic of love: cultural intimacy in Turkish popular music (2010), Martin Stokes book review
2018
Cilt: 6 - Sayı : 2
Muhayyer-sünbüle makamı
Türk müziğinde notasyon ve miftâh-ı nota
Şükrullah Çelebi’nin Edvar-ı Musiki eserinin 30. ve 31. fasılları: Ses sağlığı
Osmanlı döneminde Diyarbakır’da mûsikî kültürü ve mûsikîşinaslar
Hafif usulünün çeşitlerinin incelenmesi
H. S. Arel’in Türk mûsikîsine bakışında ütopyacılık, Garpçılık ve Türkçülüğün yeri
Cilt: 6 - Sayı : 1
How was the traditional makam theory westernized for the sake of modernization?
Gezegenlerin Hareketinden Mûsikî Nağmelerine
Öğretmen adayı konservatuvar öğrencilerinin değer algıları: İyimser ve kötümser karikatürleri örneği
Konservatuvarlarda görev yapan akademisyenlerin tükenmişlik düzeyleri
2017
Cilt: 5 - Sayı : 1
Tokatlı Kânî Dîvânında Mûsikî İle İlgili Unsurlar
Geleneksel Kanun İcracısı Örneği Olarak Vecihe Daryal Ve Hicaz Taksiminin Tahlîli
Abdülğanî Gülşenî’nin Cumhûr Müezzinliği Tertibi “Mahfel Sürmesi”
Hekimbaşı Edvarının Sistematik Müzikoloji Açısından İncelenmesi
Nâyî Osman Dede'nin Nota Defterinden Üç Saz Eserinin Müzik Yazısı Açısından İncelenmesi
Türk Musıkisi Hakkında Bazı Mütalaalar: Nota - Hafıza İkilemi Ve Hafıza Plüralizmi
Cilt: 5 - Sayı : 3
Telli Çalgı Yapımında Kullanılan Titreşim Ölçüm Tekniklerinin Deneysel Analizi
Gədəbəy Aşıqlarının Regional Dastan İfa Xüsusiyyətləri
Tevfik Rıza Pırnal’ın Türk Mûsikîsi Nazariyatı Kitabı
Müziğin Performans Sürecindeki “Sihirli Birliktelik”: Müzikal Komünitas
Azərbaycan Xalq Rəqslərinin Təsnifatı
Kütüphȃne-yi Mûsikȋ’den Tedrȋsȃt-ı Mûsikȋ Adlı Eserin Kısm-ı Evvel Bölümünün Latinizasyonu ıe İncelenmesi
Cilt: 5 - Sayı : 2
Is There Any Singer’s Formant? A Name Proposal for a Misconceptualized Phenomenon
Suyu Kaynağından İçmek: Bağlama Eğitiminde Müzikal Söylem
15.Yüzyılda Kullanılmış Olan Bazı Makamların Analizi ve Bu Makamlardan Oluşturulan Saz Semailerinin Türk Müziği Açısından Değerlendirilmesi
Râkım Elkutlu Eserlerindeki Usûl Anlayışı
Hızır Bin Abdullah’ın Giriftnâme’si Üzerine: XV. Yüzyıl Müzik Teorisi Yazmalarından Bir Transpozisyon Rehberi
Peşrev İle Deramed Biçimlerinin Karşılaştırılması
Ali Rıza Yalgın’ın Organoloji’ye Katkıları 1669
Geleneksel Türk Müziğinde, Çalgı Yapım Geleneğini Yaşatan Kültür Temsilcileri (Tokat İli Örneği)
Giriftzen Asım Bey’in Hicaz Makamındaki Bestelerinin Makam Açısından İncelenmesi
2016
Cilt: 4 - Sayı : 2
Effective Learning and Teaching Strategies for Ney Classes for the 9st and 10nd Grades of Fine Arts High Schools
Tofiq Quliyevin Dram Əsərlərinə Bəstələdiyi Musiqi (A. Saqareli’nin “Xanuma” Pyesinə Yazılmış Musiqinin Bəzı Dramaturji Xüsusiyyətləri)
Aqşin Əlizadə Yaradiciliğinda Yeni Təmayüllərin Əksi(Müvafiq Əsərlər Nümunəsində)
Azərbaycan Muğami və Özbək Şaşmakomunun Müqayisəli Tədqiqi Məsələləri
Azərbaycan Xalqinin Toy Mərasim Musiqisi
Azərbaycanda Xanəndəlik Sənətinin Inkişaf Xüsusiyyətləri
BƏSTƏKAR FİKRƏT ƏMİROV YARADICILIĞINDA BƏDİİ MƏZMUN MƏSƏLƏRİNİN BƏZI XÜSUSİYYƏTLƏRİ
Bülbül Ve Halk Müziği
XX Əsrdə Muğamın Ənənəvi Tədrisində Proqramların Əhəmiyyəti
Azər Dadaşov'un Fortepiano Sonatin Alanında Milli Üslub Xüsusiyyətləri Və Müasır Yazı Texnikası
Əl-Fərabi Yaradiciliğinda Elmi-Tətbiqi Musiqi Nəzəriyyəsi
Dar və Orta Həcmli Ladlara Əsaslanan Azərbaycan Mahnılarının İnkişafı
Abdülkadir Merâğî’ye Göre Telin Taksimi ve Sazın Perdelere Ayrılması
Cilt: 4 - Sayı : 3
Gaziantep’te Unutulmuş Bir Meşk Geleneği: İkindi Sazı
Vech-i Arazbar Makamının, Dönemlere Ve Elde Edilen Kaynakçalardan Edinilen Bilgilere Göre İncelenmesi
Çorum ve Çevresinde Yaşatılan Zâkirlik Geleneği
Hakkı Derman’a Ait Bayâti Keman Taksiminin Analizi
Muhibban’ın “Nefes”leri
Urmevi’nin Müzik Anlatımında Kadim Altı-Parmak-Konum Metodu Ve Perde Transkripsiyon Çözümü
Çalgılarda Kültürel Temsil
Tokatlı Halk Şairi ve Mahallî Sanatçı Eşref Tonbuloğlu’nun Halk Müziği Formundaki On Eserinin Müzikal Çözümlemelerinin Yapılması
Performans Teori, Âşık Fasılları Ve Doğaçlama
Taxta Nəfəs Alətləri Üçün Yazılmış Azərbaycan Milli Musiqisinin Bəstəkarlar Tərəfindən İşləmələrinə Dair Bəzi Məsələlələr
Cilt: 4 - Sayı : 1
TURKISH HISTORY THESIS AS A LEGITIMIZING INSTRUMENT IN MUSIC DEBATES OF EARLY REPUBLICAN TURKEY
The Deadlock of Nation-state: The Problem of Nationalisation of Music During the Early Republican Era in Turkey
Music in Ottoman Higher Education
Issues of Musical Identity During The Foundation of The Turkish Republic (1923-1950)
“Mûsikî İnkilâbı”nı Osmanlı-Türk Modernleşmesinin Kültürel ve Siyasi Mirasi Olarak Yorumlamak
Bestekâr Koca Osman
Türk Tasavvuf Mûsikisi İlâhilerine Yapısalcı Bir Yaklaşım: “İrfân-ı Aşk” Albümü Örneği
Sosyo-Kültürel Bir Müzik İcra Ortamı Olarak Âşık Kahveleri ve Bursa Âşıklar Kahvesi
Fasıl Müziği İcrasında Nota Dışı Farklılıklar
2015
Cilt: 3 - Sayı : 1
ÜNLÜ MÜZİSYEN ABDÜLKADİR MERAGİ HAKKINDA YENİ BULGULAR
İLK TÜRK MÛSİKÎ CEMİYETİ: DÂRÜLMÛSİKÎ-İ OSMANÎ CEMİYETİ (MEKTEBİ) VE FAALİYETLERİ (1908-1914)
ŞÂİRAN-I HÂSSA
Music Societies That Belonged to the Minorities in the Ottoman Empire
KEŞFÜ'L-HÜMÛM VE'L-KÜRAB FÎ ŞERHİ ÂLETİ'T -TARAB İSİMLİ ANONİM MUSİKİ ESERİNDE ÇALGILAR
İlk Dönem Medîne'de Efemineler
Cilt: 3 - Sayı : 2
Mısır Xalq Mahnılarının Formaları
Ney Açkısında Geleneksellik Tartışmaları Ve Neyzen Niyazi Sayın Sistemi
Bileşik Makâm Bûselik
Aşıklık Geleneğinde Kullanılan “Makam” Kavramı Üzerine Müzikal Bir Değerlendirme
Niyazi Sayin’in Üslup ve Tavrini Yansitan Artikülasyon Ögeleri
Hamparsum Defterinden Günümüze “Musi’nin Sazkar Saz Semaisi”
Sâhibzâde Mehmed Şevket Efendi’nin Medhal-ı Mûsikî Ve Telhîs-i Mûsikî Eserlerinde Yer Alan Ilâhiler
Mecmua-i Saz u Söz’de Hafiz Post İzleri
Amasyali Mevlidhân Haci Asiye Akbaş Hanimefendi ve Kendisinden Derlenen Amasya İlâhîleri
Hûzî Makaminin Tarihsel Süreçlere Göre Değişim Çizgileri Üzerine
Tanburî Cemil Bey’in Taksîm İcralarında Hüseynî Makamı ve Arel Nazariyatına Göre Bir Karşılaştırma
Geleneksel Türk Çalgı Müziği Üst Düzey İcracılarının Performans Gelişim Süreçleri Üzerine Bir Araştırma
AŞIKLIK GELENEĞİNDE KULLANILAN “MAKAM” KAVRAMI ÜZERİNE MÜZİKAL BİR DEĞERLENDİRME
Azərbaycan’ın Orta Əsr Kamança İfacıları
ŞƏFIQƏ AXUNDOVA YARADICILIĞI
Dini Musiqi Və Bəstəkar Yaradıcılığının Qarşılıqlı Təsirinin Tədqiqi Məsələləri
Azerbaycan'da Lirik Operaların Tür Çeşitliliği
MÜASİR MUSİQİ MƏDƏNİYYƏTİNİN TƏŞƏKKÜLÜNDƏ MENECMENTİN ROLU
Azərbaycan Operası və Xanəndəlık Sənətı
“LEYLİ VƏ MƏCNUN” OPERASININ 100 İLLİK SƏHNƏ HƏYATINDA QADIN IFAÇILARININ ROLU
İslam Rzayevin İfasinda “Çahargah” Azərbaycan Muğam Dəstgahinin Təfsiri
Sabir Əliyev “Məktəb”inin Layiqli Davamçısı
Şüştər və Humayun Muğamların Müqayisəli Araşdırılması
RAMİZ MİRİŞLİNİN YARADICILIQ ÜSLUBUNA BAXIŞ
Bəstəkar Oqtay Kazımının Simfonik Yaradıcılığında “Şəhidlər” Simfoniyasi
Cahangir Cahangirovun Yaradıcılığında Mahnı Janrının Rolü
Lirik-Dramatik Karakterli Azerbaycan Operalarında Koro Sahnelerinin Rolü
Xəyyam Mirzəzadənin Estrada və Simfonik Orkestr Üçün Yazilmiş “Take Five” Suitasının Təhlilinə Dair
U.İMANOVUN M.MƏHƏRRƏMOVUN SÖZLƏRİNƏ SOLİST, XOR VƏ İNSTRUMENTAI MÜŞAYİƏT ÜÇÜN “SİZ YOL AÇDINIZ” KANTATASI
2014
Cilt: 2 - Sayı : 2
İsmail Hakki Bey Ve Osmanli Devleti’nde İlk Özel Mûsikî Okulu: Mûsikî-İ Osmanî Mektebi (1910-1920)
Itrî’nin Segâh Ayini’nin Alti Nota Nüshasi Üzerinde Makamsal Bir İnceleme
Türk Din Mûsikîsinde Usûl İlâhileri
Türk Müzik Eğitimi Tarihinde Notaci Haci Emin Bey’in “Nota Muallimi” Adli Kitabinin Yeri Ve Önemi
Cilt: 2 - Sayı : 1
Makam, Âvâze, Şûbe ve Terkib: Osmanlı Musiki Nazariyatında Pisagorcu "Kürelerin Uyumu / Musikisi" Anlayışının Temsili
MISIRLI AHMET: TOPRAK DARBUKA TEKNİĞİ VE İCRA ANALİZİ
1774 Tarihli Hâfız Abdülbakî'ye Ait Güfte Mecmuasının İncelenmesi
Osmanlı Maârifi'nde Mûsikî -I-
Ali Ufkî, Kantemiroğlu ve Kevserî'nin Müzik Yazılarının Türk Müzik Geleneği Bağlamında Uzzal Peşrevi Üzerinden İncelenmesi
Arthur Schopenhauer ve Friedrich Nietzsche'nin Program Müziğine Yaklaşımları
“AYDINLAN(MA)’DAN, META’YA” BİREY VE MÜZİK İLİŞKİSİ ÜZERİNE
Fikir ve Sanat Eserleri Kanununun Kısa Tarifçesi ve Eser Üreticileri Açısından Önemi
XX. Yüzyıl Harezm Makam Müziğinde Terminoloji Sorunları
Makam, Âvâze, Şûbe ve Terkib: Osmanlı Musiki Nazariyatında Pisagorcu "Kürelerin Uyumu / Musikisi" Anlayışının Temsili
2013
Cilt: 1 - Sayı : 1
The Influences and Changes of the Crimean Tatars Music in the Process
Therapy-Related Views of Patients with Headache Undergoing Therapy with Turkish Music
Osmanlı Maârifi’nde Okutulan Mûsikî Kitapları
Başbakanlık Osmanlı Arşivi Mâbeyn-i Hümâyûn Evrakları Dosya Tasnifinde Bulunan İki Saz Eseri
Osmanlı’nın Gayrımüslim Mûsikî Cemiyetleri
GELENEKSEL SAZLARIN KADIN TEMSİLCİLERİ: SİPSİLİ, UYGUNCAKLI DÜDÜK, DELBEK ve BAĞLAMA TEMSİLLERİNDE
Türkiye’de Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sürecinde Piyano Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar
Şed Makam mı Şed İcra mı?
Muğam Tonallıqlarının Transpozisiya Problemləri
TÜRK DİN MÛSİKÎSİ’NDE SALÂ (SALÂT) FORMU VE SALÂ BESTELERİ
YENİÇERİ MÜZİĞİ VE BATI MÜZİĞİ ÜZERİNDEKİ TÜRK ETKİLERİ
Cilt: 1 - Sayı : 2
Osmanlı'nın Musiki Okulları
Hüseyin Sadettin Arel’in Armoni Kitaplarındaki Armonik ve Terminolojik Yaklaşımları
Müzikolog Mahmut Ragıp Gazimihal'in Ekekon Gazetesinde Yayınlanan Konya'da Müzik Konulu Makaleleri
Kanunda Ses Sistemi Sorunları Üzerine Bir Araştırma
Osmanlı Devletinde Müzik Eğitimi Veren Önemli Kurumlar
Konya Türkü Metinlerinde Mevlana ve Mevlevilik Üzerine Bir Araştırma
Müzikte Ulusal Rotamız Ne Olmalıdır? Bir Sözlü Tarih Projesinin Ardından Çözüm Önerileri
ISSN:
2147-7361
Yayın Aralığı:
Yılda 4 Sayı
Başlangıç:
2013
Yayıncı:
Genç Bilge Yayıncılık (Young Wise)
22.3b
9.2b
Dergi Detay