O. M. Öztürk

Makam, Âvâze, Şûbe ve Terkib: Osmanlı Musiki Nazariyatında Pisagorcu "Kürelerin Uyumu / Musikisi" Anlayışının Temsili

MAKAM (MAQAM, MELODY (VOICE), ŞÛBE (BRANCH) REPRESENTATION OF THE PYTHAGOREAN CONCEPT OF HARMONY/MUSIC OF THE SPHERES IN THE OTTOMAN MUSIC THEORY

Rast Müzikoloji Dergisi

2014-Cilt: 2 - Sayı: 1

1-49

Makam, bâtınî gelenek, küreleringelenek

Makam (maqam, melody-type), esoteric tradition, harmony/music of thespheres, Pythagorean tradition

3241

Benzer Makaleler

MAHMUT EKREM KARADENİZ’İN TÜRK MUSÎKİSİNİN NAZARİYE VE ESASLARI ADLI KİTABINDA BASİT VE BİRLEŞİK UŞŞAK MAKAMI ÇEŞİTLERİ

Eurasian Journal of Music and Dance

Nihan ESKİTAŞ

Makam Nazariyesine Halk Mûsikîsi Üzerinden Bir Bakış: Tam Perdelerle Segâh’ta Karar Eden Makam ve Terkibler

Porte Akademik Müzik ve Dans Araştırmaları Dergisi

Hakan AYKURT

Hüseyin Sadettin Arel’in Türk makam müziğinde çok seslilik anlayışı: “kemençe beşlemesi” örneği

Rast Müzikoloji Dergisi

Orkun Zafer ÖZGELEN, Gözde ÇOLAKOĞLU SARI, Sadık Uğraş DURMUŞ

At Gözlüklerini Çıkararak Nebevi Sünnet’e Bakmak: Nano Gelenekten Makro Geleneğe -Bir Kitap Üzerine Notlar- / Looking at Sunnah in Relation to the Prophet by Taking Off the Blinders: From Nano Traditions to Macro Traditions -Notes on a Book- / «إزالة غشاوة العين عند النظر إلى السنة النبوية بتمعن كل

İlahiyat Akademi

Mehmet Hayri KIRBAŞOĞLU

Türk Kültüründe On Beş Sayısı ve On Beşi Geleneği

BENGİ Dünya Yörük-Türkmen Araştırmaları Dergisi

Özlem ÜNALAN

The Different Stances of al-Shahrastānī: A Study of the Sectarian Identity of Abū l-Fatḥ al-Shahrastānī in Relation to His Qurʾānic Commentary, Mafātīḥ al-asrār

Ilahiyat Studies

Mustafa ÖZTÜRK

Türkülerin Işığında Kürdî Makamının Yeniden Ele Alınması

Konservatoryum

Kubilay YILMAZ

İZMİR MAKAM MÜZİĞİ’NE İZ BIRAKAN NURSAL ÜNSAL’IN HAYATI VE SANATÇI KİMLİĞİ

Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi

Ferhat ŞİMŞEK, Nesibe Özgül TURGAY