Havva, kötü mü yoksa iftiraya mı uğradı?

Benim bu makalemde ifade edeceğim konu Havva ve onun günah ve ölümün dünyaya gelmesine sebep olduğu suçlamasıdır. O iftiraya mı uğradı? Onun sorumluluğuna bırakılmadığı halde kötülüğün ve günahın bu dünyada üre- tilmesinden Havva mı suçluydu? Sizi de tarihsel bir analiz için bakmaktan ziyade onu bir müzik parçasını dinler gibi dinliyor olarak, onun bütünlüğünün farkında olmak ve anlamlı- lığını almak için metni açmaya davet ediyorum; kendime, duyduğu şeyi paylaşmayı isteyen bir müzik aşığı rolünü vereceğim. Sonunda şayet vurgu- nun varlıktan/var olanın öneminden olmakta olanın/oluşun önemine, doğ- ru ve yanlışla birlikte bir çekicilikten bir gelişme kutlamasına doğru değişti- ğini hissedersen bizim zamanımız boşa harcanmamış demektir. Benim ilgim Havva’yı olduğuna denk olarak inceleyip böylelikle onu belirli bir pozisyona kilitleyen yargısal tanımlamalardan bağımsız olarak ele alarak onu izlemek olacaktır.

Eve malignant or maligned?

The declared subject of my article is Eve and the accusation levelled at her of having brought sin and death into the world. Has she been ma- ligned? Is she guilty, though not alone in her responsibility, of introducing the evil of sin into the world? I would like to invite you to broach the text as you would a literary master- piece, rather than as an object for historical analysis, to listen to it, as you might listen to a piece of music, to be aware of its wholeness and to be re- ceptive to its suggestiveness: I will allot myself the role of music-lover, who wishes to share what she hears. If, in the end, you feel that there is a possi- ble shift of emphasis from the importance of being to the importance of be- coming, from an absorption with right and wrong to a celebration of growth, our time will not have been wasted. My concern will be to follow

___